Chatbots har siden Facebook lancerede chatbot-mulighed i Messenger i 2016 fået et veritabelt gennembrud.
Der er siden dukket titusindvis af chatbots op, og mange især store webbutikker, der opererer i store markeder med mange kunder, har stor succes med robotterne som det første, som kunderne møder, når de henvender sig online.
Robotterne er hurtige og altid vågne. Men kunderne bliver utilfredse, hvis robotten er for dum, og kunden ikke får løst sit problem. Derfor er det afgørende, at chatbotten er ‘intelligent’ og at den kan blive dygtigere i takt med, at der bliver fyldt data på.
Med chatbots-teknologiernes fremkomst er der dukket begreber som customer service automation, natural language processing (NLP) og conversantional AI op.
Og lige rundt om hjørnet venter næste generation, nemlig de stemme-baserede chatbots, som står på skuldrene af de stemmestyrede home-devices som Amazons Alexa og Google Home.
Der er stadig meget stort udviklingspotientiale for chatbotsene, når det gælder NLP, machine learning og AI. Udviklingen går lynhurtigt, og inden længe vil chatbot kunne simulere en samtale mellem mennesker.
Hvordan kommer du igang med chatbots?
Hvilken skal du vælge?
Skal du udvikle selv eller købe i byen?
Hvordan definerer man en chatbots ordforråd, så den forstår et spørgsmål?
Hvilke former for interaktioner kommer til at slå de andre?
Der er store gevinster at hente med chatbots, som kan håndtere en stor del af kommunikationen med brugere - hvis altså de bliver sat rigtigt op.
Kom og hør, hvordan du kommer hurtigt i gang med chatbots.
--------------------------------------------------------------------------------------------------- I lyset af den nyeste udvikling omkring COVID-19 og den øgede smittespredning, har vi selvfølgelig taget vores forholdsregler, for at du kan følge sig tryg og sikker, når du deltager på denne fysiske konference.
Vi sørger for:
At der er god afstand mellem dig og de andre deltagere
At der vil være håndsprit placeret flere steder, så vi i fællesskab kan have fokus på håndhygiejne
At maden bliver portionsanrettet, så der ikke skal deles service mellem deltagerne
At der vil være kontaktfri ankomst til konferencen, og at der ikke bliver uddelt materialer i løbet af dagen
At der ikke vil være nogen form for udstilling på konferencen
At der ikke er mere end 60 deltagere, så vi kan overholde gældende regler på området
Med disse forholdsregler i baghovedet håber vi, at du vil få en spændende og lærerig dag med fokus på Business intelligence & prediction. Vi vil derfor gerne opfordre dig til at overholde og efterleve de forholdsregler og retningslinjer der er, så både talere og deltagere kan få den bedste dag.
Mød talerne
Lars Jacobsen
chefredaktør og moderator
Computerworld
Marc Halgreen
Manager
Deloitte
Peter Berg Schmidt
Strategic Partner Manager
boost.ai
Suzanne Lauritzen
Founder / CEO
raffle.ai
Arash Saidi
Founder and CEO
Kindly
Erik Rosenkrantz
Partner
CDM
Linea Svendsen
Manager | Conversational AI, NewTech
KPMG
Marie-Louise Borberg
Business Unit Manager
CDM People
Palle Esbensen
Logistik- og Udviklingschef
Coop
Ane Lüth Elstrup
Head of Marketing
Adecco
Stephen Alstrup
professor hos Københavns Universitet, Datalogisk Institut
Automatisering skal gentænkes - med et menneskeligt fokus
Robotter får i disse dage en masse kritik. De bliver set på som jobtyve, der truer arbejdstagere - og den opfattede trussel bliver kun endnu værre med kunstig intelligens på vej op.
Men vi har bedømt disse robotter forkert. Vi bør lægge vores fordomme til side og byde robotterne velkommen - især de tænkende af slagsen.
Efterhånden som automatiseringsstrategier udvikler sig, begynder organisationer at integrere automatiseringsteknologier mere problemfrit i arbejdsstyrken.
Kombinationen af menneskelig og kunstig intelligens indebærer vidtrækkende ændringer i den måde, vi strukturerer vores organisationer på. Men overgangen er ikke triviel.
Hvordan nærmer vi os hinanden? - interaktioner mellem mennesker og virtuelle agenter? Hvordan kommunikerer danskere med virtuelle agenter, og hvordan sikrer vi os, at samtalerne lykkes? Vi viser nogle af de nyeste værktøjer og giver tips til at skabe en god samtaleoplevelse
Marc Halgreen
,
Manager
,
Deloitte
Peter Berg Schmidt
,
Strategic Partner Manager
,
boost.ai
09:45 - 10:10
Tre kardinal-områder hvor kunstig intelligens revolutionerer kundekontakten og erstatter den traditionelle chatbot-teknologi
Med udgangspunkt i to kunder, der før havde traditionelle chatbots og nu har Raffles AutoPilot, vil vi illustrere, hvordan implementeringstiden gik fra seks måneder til to uger, og hvad man sparede i interne ressourcer, da Raffles kunstige intelligens overtog byrden.
Raffle AutoPilot reducerer kald/chats og e-mails med minimun 30 procent ved at automatisere de simple og mellemkomplekse spørgsmål fra kunder. Samtidigt sparer Raffle CoPilot Kundeservice medarbejderens tid med min. 60 procent ved behandling af komplekse spørgsmål.
Suzanne Lauritzen
,
Founder / CEO
,
raffle.ai
10:15 - 10:30
Pause
10:30 - 10:55
Sådan kan du automatisere op til 85 procent af kundedialogen
Hør hvordan Kindly har hjulpet nogle af verdens største virksomheder med at automatisere op til 85 procent af deres kundedialog.
Med dybe neurale netværk og banebrydende naturlig sprogbehandling kan både store og mindre virksomheder anvende Kindly til at automatisere kompleks, menneskelig dialog.
Du får en kort demonstration af, hvordan du let kan konfigurere en chatbot, og hvordan din virksomhed kan komme i gang på sin rejse mod automatisering af kundedialogen
Med de rigtige værktøjer kan alle blive data scientists og Kindlys mission er at stille banebrydende machine learning til rådighed for alle.
Præsentationen afholdes på engelsk
Arash Saidi
,
Founder and CEO
,
Kindly
11:00 - 11:25
Sådan får du nye digitale assistenter i gang med tale med kunderne
Du får et overblik over processen for implementering af en Speak Bot til f.eks. kundeservice.
Dette forløb indeholder emner som behovsafdækning, workshops, vejledning, implementering, eventuelle integrationer og endelige træning således, at den nye digitale assistent kan ”starter med at arbejde i kundeservice og taler med kunderne”.
Erik Rosenkrantz
,
Partner
,
CDM
11:30 - 12:10
Frokost
12:10 - 12:35
Bliv klogere på hvad chatbots er dygtige og dårlige til - og vigtigst af alt: Hvad siger brugerne til dem?
Hør Linea fortælle hvordan man i Topdanmark kom i gang med chatbots, og hvilke faldgrupper, der er på vejen hen til en chatbot, der kan svare på det meste af det kunderne har fantasi til at spørge om. Hun klæder dig på med viden om, hvad der skal til for at komme i gang - og for at være i drift. Hvilket team skal med ombord og hvilke kompentencer er der brug for? Bliv klogere på hvad chatbots er dygtige og dårlige til. Og vigtigst af alt: Hvad siger brugerne til dem?
Linea Svendsen
,
Manager | Conversational AI, NewTech
,
KPMG
12:40 - 13:05
Uno-Xs rejse med implementering af speak botten Ulla
Uno-X valgte i 2012 at outsource deres kundeservicefunktion til CDM People, som i dag håndterer alle kundehenvendelser samt andre relevante opgaver som omhandler dialogen med kunderne.
Kunderne kan få hjælp 24/7 dog er kundecentret åbent fra 08.00-16.00 og derefter håndteres kunderne af et eksternt bureau som noterer opkaldet og sikrer at det bliver returneret næste dag eller førstkommende hverdag.
Ulla Bot løser 85% af spørgsmål på Chat (skriftlig dialog) og er godt på vej til at føre en samtale (Speak) med Uno-X kunder som ringer ind efter kl. 16.00.
Medarbejderne i kundeservice har taget imod Ulla med åbne arme og føler at hun er med til at udvikle deres job og at de på sigt vil blive tilbudt at blive Bot træner i andre virksomheder.
Marie-Louise Borberg
,
Business Unit Manager
,
CDM People
13:10 - 13:35
Hør om Coops erfaringer
Erfaringer med valg af løsningsmodeller, der imødekommer de udfordringer Coop står med og skaber den værdi, der tiltænkes. Hvorfor Coop mener løsningen med Raffle er fremtiden.
Palle Esbensen
,
Logistik- og Udviklingschef
,
Coop
13:40 - 13:50
Pause
13:50 - 14:15
Øget lead-generering og minimering af generelle telefon-henvendelser
I de seneste tre år har Adecco Danmark været gennem en digital transformation. En en stor del af satsningen har været centreret omkring en chatbot-løsning leveret af Kindly.
Adecco får i dag 55 procent af alle nye kunder via digitale kanaler. Telefonopkald er minimeret med 30 procent.
Hør hvordan 'conversational AI' har udgjort en essentiel del af Adeccos digitale transformation og hvilke erfaringer, selskabet har gjort sig i processen.
Ane Lüth Elstrup
,
Head of Marketing
,
Adecco
14:20 - 14:45
Chatbots der skaber værdi i dag
Temaet er ikke fremtiden, hypen, buzzwords og trends, men reelle og håndgribelige eksempler på chatbots, der virker nu og her i kundeservice og support på tværs af brancher.
Bliv klogere på SupWiz avancerede AI chatbot gennem konkrete kundehistorier, som illustrerer, hvilke gevinster du kan opnå med en intelligent chatbot i kundeservice, der forstår, hvad kunderne skriver og løser opgaver uden menneskelig involvering.
SupWiz er måske det stærkeste AI start-up i Europa med sit ekstraordinære tech-team, der skaber enterprise-løsninger, som er nemme at sætte op og vedligeholde. I dag øger SupWiz kundetilfredsheden for flere virksomheder via en høj automatiseringsgrad og en unik sprogforståelse, der skaber værdi på mange forskellige sprog på tværs af verdenen.
Stephen Alstrup
,
professor hos Københavns Universitet, Datalogisk Institut
,
og CEO hos SupWiz
14:50 - 15:15
Balladen med bots
Med chatbots og virtuelle assistenter, der både kan varetage samtaler, serviceopgaver og skabe nye kundeoplevelser, inviterer vi en ny slags ballade ind i butikken. Det kan være ballade med assistentens kolleger, ballade med en ny teknologi, der skal implementeres og vedligeholdes, ballade med indholdet og ikke mindst ballade med den værdi løsningen skal skabe for din forretning. Ditte tager os igennem de største ballader og peger på løsninger til, hvordan vi bedst forbereder os på at invitere en virtuel assistent til at tage sig af kundekontakten.