Fremtidens kundeservice: Kom i gang med de bedste chatbots

Dato:
22/9 2020
Sted:
København NV
Pris:
795 kr

Chatbots har siden Facebook lancerede chatbot-mulighed i Messenger i 2016 fået et veritabelt gennembrud.

Der er siden dukket titusindvis af chatbots op, og mange især store webbutikker, der opererer i store markeder med mange kunder, har stor succes med robotterne som det første, som kunderne møder, når de henvender sig online.

Robotterne er hurtige og altid vågne. Men kunderne bliver utilfredse, hvis robotten er for dum, og kunden ikke får løst sit problem. Derfor er det afgørende, at chatbotten er ‘intelligent’ og at den kan blive dygtigere i takt med, at der bliver fyldt data på.

Med chatbots-teknologiernes fremkomst er der dukket begreber som customer service automation, natural language processing (NLP) og conversantional AI op.

Og lige rundt om hjørnet venter næste generation, nemlig de stemme-baserede chatbots, som står på skuldrene af de stemmestyrede home-devices som Amazons Alexa og Google Home.

Der er stadig meget stort udviklingspotientiale for chatbotsene, når det gælder NLP, machine learning og AI. Udviklingen går lynhurtigt, og inden længe vil chatbot kunne simulere en samtale mellem mennesker.

  • Hvordan kommer du igang med chatbots?
  • Hvilken skal du vælge?
  • Skal du udvikle selv eller købe i byen?
  • Hvordan definerer man en chatbots ordforråd, så den forstår et spørgsmål?
  • Hvilke former for interaktioner kommer til at slå de andre?

Der er store gevinster at hente med chatbots, som kan håndtere en stor del af kommunikationen med brugere - hvis altså de bliver sat rigtigt op.

Kom og hør, hvordan du kommer hurtigt i gang med chatbots.

---------------------------------------------------------------------------------------------------
I lyset af den nyeste udvikling omkring COVID-19 og den øgede smittespredning, har vi selvfølgelig taget vores forholdsregler, for at du kan følge sig tryg og sikker, når du deltager på denne fysiske konference.

Vi sørger for:

  • At der er god afstand mellem dig og de andre deltagere
  • At der vil være håndsprit placeret flere steder, så vi i fællesskab kan have fokus på håndhygiejne
  • At maden bliver portionsanrettet, så der ikke skal deles service mellem deltagerne
  • At der vil være kontaktfri ankomst til konferencen, og at der ikke bliver uddelt materialer i løbet af dagen
  • At der ikke vil være nogen form for udstilling på konferencen
  • At der ikke er mere end 60 deltagere, så vi kan overholde gældende regler på området
Med disse forholdsregler i baghovedet håber vi, at du vil få en spændende og lærerig dag med fokus på Business intelligence & prediction. Vi vil derfor gerne opfordre dig til at overholde og efterleve de forholdsregler og retningslinjer der er, så både talere og deltagere kan få den bedste dag.

Se program

Program:


08:30
Registrering og morgenmad

08:55
Velkomst
oplægsholder
Moderator:
Lars Jacobsen
chefredaktør
Computerworld

Lars Jacobsen er chefredaktør på Computerworld. Har arbejdet for Computerworld siden 2006, blandt andet som udviklingschef. Han interesserer sig især for, hvordan teknologi opstår og etableres i virksomheder og samfundet.


09:00
Automatisering skal gentænkes - med et menneskeligt fokus
Robotter får i disse dage en masse kritik. De bliver set på som jobtyve, der truer arbejdstagere - og den opfattede trussel bliver kun endnu værre med kunstig intelligens på vej op.

Men vi har bedømt disse robotter forkert. Vi bør lægge vores fordomme til side og byde robotterne velkommen - især de tænkende af slagsen.

Efterhånden som automatiseringsstrategier udvikler sig, begynder organisationer at integrere automatiseringsteknologier mere problemfrit i arbejdsstyrken.

Kombinationen af ​​menneskelig og kunstig intelligens indebærer vidtrækkende ændringer i den måde, vi strukturerer vores organisationer på. Men overgangen er ikke triviel.

Hvordan nærmer vi os hinanden? - interaktioner mellem mennesker og virtuelle agenter? Hvordan kommunikerer danskere med virtuelle agenter, og hvordan sikrer vi os, at samtalerne lykkes? Vi viser nogle af de nyeste værktøjer og giver tips til at skabe en god samtaleoplevelse
oplægsholder
Oplægsholder:
Marc Halgreen
Manager
Deloitte

Marc er Manager i Deloittes Analytics & Cognitive praksis. Han hjælper organisationer med at transformere deres forretningsprocesser ved hjælp af intelligent automatisering og digitale værktøjer som Chatbots, RPA og AI.

oplægsholder
Oplægsholder:
Peter Berg Schmidt
Strategic Partner Manager
boost.ai

Peter er kommet ind i ai-verdenen ad omveje, da han har en baggrund i antropologi og turisme, og arbejder i dag med udviklingen af boost.ai’s partnerstrategi.


09:45
Tre kardinal-områder hvor kunstig intelligens revolutionerer kundekontakten og erstatter den traditionelle chatbot-teknologi
Med udgangspunkt i to kunder, der før havde traditionelle chatbots og nu har Raffles AutoPilot, vil vi illustrere, hvordan implementeringstiden gik fra seks måneder til to uger, og hvad man sparede i interne ressourcer, da Raffles kunstige intelligens overtog byrden.

Raffle AutoPilot reducerer kald/chats og e-mails med minimun 30 procent ved at automatisere de simple og mellemkomplekse spørgsmål fra kunder. Samtidigt sparer Raffle CoPilot Kundeservice medarbejderens tid med min. 60 procent ved behandling af komplekse spørgsmål.
oplægsholder
Oplægsholder:
Suzanne Lauritzen
Founder / CEO
raffle.ai

10:15
Pause

10:30
Sådan kan du automatisere op til 85 procent af kundedialogen
Hør hvordan Kindly har hjulpet nogle af verdens største virksomheder med at automatisere op til 85 procent af deres kundedialog.

Med dybe neurale netværk og banebrydende naturlig sprogbehandling kan både store og mindre virksomheder anvende Kindly til at automatisere kompleks, menneskelig dialog.

Du får en kort demonstration af, hvordan du let kan konfigurere en chatbot, og hvordan din virksomhed kan komme i gang på sin rejse mod automatisering af kundedialogen

Med de rigtige værktøjer kan alle blive data scientists og Kindlys mission er at stille banebrydende machine learning til rådighed for alle.

Præsentationen afholdes på engelsk
oplægsholder
Oplægsholder:
Arash Saidi
Founder and CEO
Kindly

Arash Saidi is the founder and CEO of Kindly. He has a masters degree in Machine Learning and Natural Language Processing from the University of Oslo.


11:00
Sådan får du nye digitale assistenter i gang med tale med kunderne
Du får et overblik over processen for implementering af en Speak Bot til f.eks. kundeservice.

Dette forløb indeholder emner som behovsafdækning, workshops, vejledning, implementering, eventuelle integrationer og endelige træning således, at den nye digitale assistent kan ”starter med at arbejde i kundeservice og taler med kunderne”.
oplægsholder
Oplægsholder:
Erik Rosenkrantz
Partner
CDM

11:30
Frokost

12:10
Bliv klogere på hvad chatbots er dygtige og dårlige til - og vigtigst af alt: Hvad siger brugerne til dem?
Hør Linea fortælle hvordan man i Topdanmark kom i gang med chatbots, og hvilke faldgrupper, der er på vejen hen til en chatbot, der kan svare på det meste af det kunderne har fantasi til at spørge om. Hun klæder dig på med viden om, hvad der skal til for at komme i gang - og for at være i drift. Hvilket team skal med ombord og hvilke kompentencer er der brug for? Bliv klogere på hvad chatbots er dygtige og dårlige til. Og vigtigst af alt: Hvad siger brugerne til dem?
oplægsholder
Oplægsholder:
Linea Svendsen
Product Owner, Conversational AI
Topdanmark

Linea har skarpt fokus på brugeroplevelsen, når hun automatiserer samtaler er målet at give brugerne er bedre oplevelse end de får på andre kanaler. Linea har bygget chatbots siden 2016, hvor hun byggede Danmarks første chatbot i Facebook Messenger.
Siden har hun relanceret Topdanmarks chatbot Globus i en langt klogere version, der løser 75% af sine tusindvis af samtaler korrekt.
I øjeblikket arbejder Linea på at bygge en voicebot, der kan supplere chatbotten.


12:40
Uno-Xs rejse med implementering af speak botten Ulla
Uno-X valgte i 2012 at outsource deres kundeservicefunktion til CDM People, som i dag håndterer alle kundehenvendelser samt andre relevante opgaver som omhandler dialogen med kunderne.

Kunderne kan få hjælp 24/7 dog er kundecentret åbent fra 08.00-16.00 og derefter håndteres kunderne af et eksternt bureau som noterer opkaldet og sikrer at det bliver returneret næste dag eller førstkommende hverdag.

Ulla Bot løser 85% af spørgsmål på Chat (skriftlig dialog) og er godt på vej til at føre en samtale (Speak) med Uno-X kunder som ringer ind efter kl. 16.00.

Medarbejderne i kundeservice har taget imod Ulla med åbne arme og føler at hun er med til at udvikle deres job og at de på sigt vil blive tilbudt at blive Bot træner i andre virksomheder.
oplægsholder
Oplægsholder:
Marie-Louise Borberg
Business Unit Manager
CDM People

13:10
Hør om Coops erfaringer
Erfaringer med valg af løsningsmodeller, der imødekommer de udfordringer Coop står med og skaber den værdi, der tiltænkes. Hvorfor Coop mener løsningen med Raffle er fremtiden.
oplægsholder
Oplægsholder:
Palle Esbensen
Logistik- og Udviklingschef
Coop

13:40
Pause

13:50
Øget lead-generering og minimering af generelle telefon-henvendelser
I de seneste tre år har Adecco Danmark været gennem en digital transformation. En en stor del af satsningen har været centreret omkring en chatbot-løsning leveret af Kindly.

Adecco får i dag 55 procent af alle nye kunder via digitale kanaler. Telefonopkald er minimeret med 30 procent.

Hør hvordan 'conversational AI' har udgjort en essentiel del af Adeccos digitale transformation og hvilke erfaringer, selskabet har gjort sig i processen.
oplægsholder
Oplægsholder:
Ane Lüth Elstrup
Head of Marketing
Adecco

14:20
Chatbots der skaber værdi i dag
Temaet er ikke fremtiden, hypen, buzzwords og trends, men reelle og håndgribelige eksempler på chatbots, der virker nu og her i kundeservice og support på tværs af brancher.

Bliv klogere på SupWiz avancerede AI chatbot gennem konkrete kundehistorier, som illustrerer, hvilke gevinster du kan opnå med en intelligent chatbot i kundeservice, der forstår, hvad kunderne skriver og løser opgaver uden menneskelig involvering.

SupWiz er måske det stærkeste AI start-up i Europa med sit ekstraordinære tech-team, der skaber enterprise-løsninger, som er nemme at sætte op og vedligeholde. I dag øger SupWiz kundetilfredsheden for flere virksomheder via en høj automatiseringsgrad og en unik sprogforståelse, der skaber værdi på mange forskellige sprog på tværs af verdenen.
oplægsholder
Oplægsholder:
Stephen Alstrup
Professor Københavns Universitet, Founder
SupWiz

Stephen Alstrup er CEO i SupWiz med en af de stærkeste AI-teams i Europa. Han er desuden professor på KU og leder algoritmedelen af Danmarks største AI-forskningsprojekt. Han er Digital Vismand, med i Erhvervsministeriets Disruptions Taskforsk m.m. Tidligere har Stephen som CEO/founder stået i spidsen for den succesfulde startup Octoshape med millioner af brugere samt været medstifter af IT-universitetet.


14:50
Balladen med bots
Med chatbots og virtuelle assistenter, der både kan varetage samtaler, serviceopgaver og skabe nye kundeoplevelser, inviterer vi en ny slags ballade ind i butikken. Det kan være ballade med assistentens kolleger, ballade med en ny teknologi, der skal implementeres og vedligeholdes, ballade med indholdet og ikke mindst ballade med den værdi løsningen skal skabe for din forretning. Ditte tager os igennem de største ballader og peger på løsninger til, hvordan vi bedst forbereder os på at invitere en virtuel assistent til at tage sig af kundekontakten.
oplægsholder
Oplægsholder:
Ditte Wolff-Jacobsen
Content og chatbot-ekspert
iindhold

Ditte Wolff-Jacobsen er ekspert i content strategy og content design. Hun rådgiver bl.a. kommuner, organisationer og virksomheder om udvikling og implementering af chatbots. Og har i 2019 udgivet: Balladen om bots - Din guide til chatbots i forretningen


15:20
Tak for i dag
Partnere
Det får du ud af det
  • Høre konkrete eksempler på udvikling af chatbots.
  • Forstå hvordan man definerer chatbottens ordforråd?
  • Høre hvor de bedste usecases og den bedste ROI ligger.
  • Høre hvordan NLP, AI og machine learning spiller sammen.