Fremtidens kundeservice: Kom i gang med de bedste chatbots

Dato:
28/5 2020
Sted:
Ballerup
Pris:
795 kr

Chatbots har siden Facebook lancerede chatbot-mulighed i Messenger i 2016 fået et veritabelt gennembrud.

Der er siden dukket titusindvis af chatbots op, og mange især store webbutikker, der opererer i store markeder med mange kunder, har stor succes med robotterne som det første, som kunderne møder, når de henvender sig online.

Robotterne er hurtige og altid vågne. Men kunderne bliver utilfredse, hvis robotten er for dum, og kunden ikke får løst sit problem. Derfor er det afgørende, at chatbotten er ‘intelligent’ og at den kan blive dygtigere i takt med, at der bliver fyldt data på.

Med chatbots-teknologiernes fremkomst er der dukket begreber som customer service automation, natural language processing (NLP) og conversantional AI op.

Og lige rundt om hjørnet venter næste generation, nemlig de stemme-baserede chatbots, som står på skuldrene af de stemmestyrede home-devices som Amazons Alexa og Google Home.

Der er stadig meget stort udviklingspotientiale for chatbotsene, når det gælder NLP, machine learning og AI. Udviklingen går lynhurtigt, og inden længe vil chatbot kunne simulere en samtale mellem mennesker.

  • Hvordan kommer du igang med chatbots?
  • Hvilken skal du vælge?
  • Skal du udvikle selv eller købe i byen?
  • Hvordan definerer man en chatbots ordforråd, så den forstår et spørgsmål?
  • Hvilke former for interaktioner kommer til at slå de andre?

Der er store gevinster at hente med chatbots, som kan håndtere en stor del af kommunikationen med brugere - hvis altså de bliver sat rigtigt op.

Kom og hør, hvordan du kommer hurtigt i gang med chatbots.

Hvis du ønsker at betale med faktura eller EAN nr., skal du tilmelde
dig konferencen og bruge kampagnekoden "FAKTURA". Derefter skal du
sende os en mail med dit EAN-nr. og betalingsoplysninger til events@cw.dk.


Aktuel information om coronavirus og Computerworlds konferencer

Se program

Program:


08:30
Registrering og morgenmad

09:00
Velkomst
oplægsholder
Moderator:
Lars Jacobsen
chefredaktør
Computerworld

Lars Jacobsen er chefredaktør på Computerworld. Har arbejdet for Computerworld siden 2006, blandt andet som udviklingschef. Han interesserer sig især for hvordan teknologi opstår og etableres i virksomheder og samfundet.


09:05
Automatisering skal gentænkes - med et menneskeligt fokus
Robotter får i disse dage en masse kritik. De bliver set på som jobtyve, der truer arbejdstagere - og den opfattede trussel bliver kun endnu værre med kunstig intelligens på vej op.

Men vi har bedømt disse robotter forkert. Vi bør lægge vores fordomme til side og byde robotterne velkommen - især de tænkende af slagsen.

Efterhånden som automatiseringsstrategier udvikler sig, begynder organisationer at integrere automatiseringsteknologier mere problemfrit i arbejdsstyrken.

Kombinationen af ​​menneskelig og kunstig intelligens indebærer vidtrækkende ændringer i den måde, vi strukturerer vores organisationer på. Men overgangen er ikke triviel.

Hvordan nærmer vi os hinanden? - interaktioner mellem mennesker og virtuelle agenter? Hvordan kommunikerer danskere med virtuelle agenter, og hvordan sikrer vi os, at samtalerne lykkes? Vi viser nogle af de nyeste værktøjer og giver tips til at skabe en god samtaleoplevelse
oplægsholder
Oplægsholder:
Marc Halgreen
Manager
Deloitte

Marc er Manager i Deloittes Analytics & Cognitive praksis. Han hjælper organisationer med at transformere deres forretningsprocesser ved hjælp af intelligent automatisering og digitale værktøjer som Chatbots, RPA og AI.

oplægsholder
Oplægsholder:
Peter Berg Schmidt
Strategic Partner Manager
boost.ai

Peter er kommet ind i ai-verdenen ad omveje, da han har en baggrund i antropologi og turisme, og arbejder i dag med udviklingen af boost.ai’s partnerstrategi.


09:50
Styrk kundeoplevelsen og optimér din forretning på få dage
Udfordringer som manglende tid, ressourcer, overblik over, hvad kunderne efterspørger og feedback på kunde-henvendelser er elementer, som det intelligente værktøj InChatbot går ind og løser.

Det hele belyses gennem en række cases. Disse beskriver, hvordan kunderne gennem InChatbots brugervenlige og intuitive design på få dage har formået at:
  • Generere flere leads.
  • Reducere manuelle opgaver.
  • Yde pålidelig og skarp kundeservice døgnet rundt.
oplægsholder
Oplægsholder:
Hani Faylee
CEO/ejer
InChatbot

Hani Faylee, CEO og founder af InChatbot er procesanalytiker med fokus på optimering af virksomheder ved hjælp af intelligente it-løsninger. Hani har 15 års erfaring med at implementere og optimere store it-projektor for mellemstore og store virksomheder.


10:20
Pause

10:40
Sådan kan du automatisere op til 85 procent af kundedialogen
Hør hvordan Kindly har hjulpet nogle af verdens største virksomheder med at automatisere op til 85 procent af deres kundedialog.

Med dybe neurale netværk og banebrydende naturlig sprogbehandling kan både store og mindre virksomheder anvende Kindly til at automatisere kompleks, menneskelig dialog.

Du får en kort demonstration af, hvordan du let kan konfigurere en chatbot, og hvordan din virksomhed kan komme i gang på sin rejse mod automatisering af kundedialogen

Med de rigtige værktøjer kan alle blive data scientists og Kindlys mission er at stille banebrydende machine learning til rådighed for alle.

Præsentationen afholdes på engelsk
oplægsholder
Oplægsholder:
Arash Saidi
Founder and CEO
Kindly

Arash Saidi is the founder and CEO of Kindly. He has a masters degree in Machine Learning and Natural Language Processing from the University of Oslo.


11:10
Sådan får du nye digitale assistenter i gang med tale med kunderne
Du får et overblik over processen for implementering af en Speak Bot til f.eks. kundeservice.

Dette forløb indeholder emner som behovsafdækning, workshops, vejledning, implementering, eventuelle integrationer og endelige træning således, at den nye digitale assistent kan ”starter med at arbejde i kundeservice og taler med kunderne”.

11:40
Frokost

12:25
Bliv klogere på hvad chatbots er dygtige og dårlige til - og vigtigst af alt: Hvad siger brugerne til dem?
Hør Linea fortælle hvordan man i Topdanmark kom i gang med chatbots, og hvilke faldgrupper, der er på vejen hen til en chatbot, der kan svare på det meste af det kunderne har fantasi til at spørge om. Hun klæder dig på med viden om, hvad der skal til for at komme i gang - og for at være i drift. Hvilket team skal med ombord og hvilke kompentencer er der brug for? Bliv klogere på hvad chatbots er dygtige og dårlige til. Og vigtigst af alt: Hvad siger brugerne til dem?
oplægsholder
Oplægsholder:
Linea Svendsen
Product Owner, Conversational AI
Topdanmark

Linea har skarpt fokus på brugeroplevelsen, når hun automatiserer samtaler er målet at give brugerne er bedre oplevelse end de får på andre kanaler. Linea har bygget chatbots siden 2016, hvor hun byggede Danmarks første chatbot i Facebook Messenger.
Siden har hun relanceret Topdanmarks chatbot Globus i en langt klogere version, der løser 75% af sine tusindvis af samtaler korrekt.
I øjeblikket arbejder Linea på at bygge en voicebot, der kan supplere chatbotten.


12:55
Uno-Xs rejse med implementering af speak botten Ulla
Uno-X valgte i 2012 at outsource deres kundeservicefunktion til CDM People, som i dag håndterer alle kundehenvendelser samt andre relevante opgaver som omhandler dialogen med kunderne.

Kunderne kan få hjælp 24/7 dog er kundecentret åbent fra 08.00-16.00 og derefter håndteres kunderne af et eksternt bureau som noterer opkaldet og sikrer at det bliver returneret næste dag eller førstkommende hverdag.

Ulla Bot løser 85% af spørgsmål på Chat (skriftlig dialog) og er godt på vej til at føre en samtale (Speak) med Uno-X kunder som ringer ind efter kl. 16.00.

Medarbejderne i kundeservice har taget imod Ulla med åbne arme og føler at hun er med til at udvikle deres job og at de på sigt vil blive tilbudt at blive Bot træner i andre virksomheder.
oplægsholder
Oplægsholder:
Marie-Louise Borberg
Business Unit Manager
CDM People

13:25
Pause

13:40
Øget lead-generering og minimering af generelle telefon-henvendelser
I de seneste tre år har Adecco Danmark været gennem en digital transformation. En en stor del af satsningen har været centreret omkring en chatbot-løsning leveret af Kindly.

Adecco får i dag 55 procent af alle nye kunder via digitale kanaler. Telefonopkald er minimeret med 30 procent.

Hør hvordan 'conversational AI' har udgjort en essentiel del af Adeccos digitale transformation og hvilke erfaringer, selskabet har gjort sig i processen.
oplægsholder
Oplægsholder:
Ane Lüth Elstrup
Head of Marketing
Adecco

14:10
Chatbots der skaber værdi i dag
Temaet er ikke fremtiden, hypen, buzzwords og trends, men reelle og håndgribelige eksempler på chatbots, der virker nu og her i kundeservice og support på tværs af brancher.

Bliv klogere på SupWiz avancerede AI chatbot gennem konkrete kundehistorier, som illustrerer, hvilke gevinster du kan opnå med en intelligent chatbot i kundeservice, der forstår, hvad kunderne skriver og løser opgaver uden menneskelig involvering.

SupWiz er måske det stærkeste AI start-up i Europa med sit ekstraordinære tech-team, der skaber enterprise-løsninger, som er nemme at sætte op og vedligeholde. I dag øger SupWiz kundetilfredsheden for flere virksomheder via en høj automatiseringsgrad og en unik sprogforståelse, der skaber værdi på mange forskellige sprog på tværs af verdenen.
oplægsholder
Oplægsholder:
Stephen Alstrup
Professor Københavns Universitet, Founder
SupWiz

Stephen Alstrup er CEO i SupWiz med en af de stærkeste AI-teams i Europa. Han er desuden professor på KU og leder algoritmedelen af Danmarks største AI-forskningsprojekt. Han er Digital Vismand, med i Erhvervsministeriets Disruptions Taskforsk m.m. Tidligere har Stephen som CEO/founder stået i spidsen for den succesfulde startup Octoshape med millioner af brugere samt været medstifter af IT-universitetet.

oplægsholder
Oplægsholder:
Saher Amir
Communication and Business Developer
SupWiz

Saher Amir arbejder med kommunikation og forretningsudvikling i SupWiz. Hun har bred erfaring indenfor kommunikation og digitale medier fra sin tid i globale organisationer som COWI og Danske Bank. I SupWiz står Saher bl.a. i spidsen for formidlingen af SupWiz avancerede AI-løsninger, herunder chatbots.
Hun har ansvaret for kommunikation, marketing og kunderelationer, og præger dermed forretningsudviklingen i SupWiz.


14:40
Closing keynote: Revolutionér jeres kommunikation med chatbots
En omvæltning af kundekommunikationen er i gang. Chatbots og digitale assistenter genopfinder lige nu den nære, dialogbaserede kundekontakt og erstatter den upersonlige massekommunikation.

Få et indblik i de resultater, som chatbots og digitale assistenter verden over allerede leverer, og hvordan I selv kan revolutionere den måde, I arbejder med kommunikation på.
oplægsholder
Oplægsholder:
Sanne-Maria Bjerno
Digital tekstforfatter · Chatbot-konsulent · Conversational designer
Textlab

Sanne-Maria Bjerno er en erfaren chatbot-konsulent og conversational designer med bl.a. Carlsberg, Bolius og PensionDanmark i porteføljen. Hun er optaget af at skabe bedre brugeroplevelser og effekt på bundlinjen med digitale assistenter.


15:10
Tak for i dag
Partnere
Det får du ud af det
  • Høre konkrete eksempler på udvikling af chatbots.
  • Forstå hvordan man definerer chatbottens ordforråd?
  • Høre hvor de bedste usecases og den bedste ROI ligger.
  • Høre hvordan NLP, AI og machine learning spiller sammen.