Det er ikke nemt at investere i databaseret innovation og udvikling. Især fordi potentialet i og værdien af data kan være svært at spotte midt i dagligdagens drift.
Men med korrekt udnyttelse af data kan du for alvor få kant til konkurrenterne gennem værdifuld viden om kunder, kundeadfærd, konkurrenter, medarbejdere, markeder, brugen af produkter og meget andet, som kan udnytte til at forbedre produkter, services og værdiskabelse.
Og med machine learning, kunstig intelligens, chatbots og andre nye teknologier der anvender data, kan der automatiseres store dele af processerne, interaktionerne og arbejdet.
På denne konference gennemgår vi en række succesfulde cases fra virksomheder, der i både det små og store har indtænkt data og digitalisering på nye måder i deres dagligdag, over for kunderne og til at skabe nyt forretning.
Hør blandt andet om:
Automatisering kan revolutionere processer og hele virksomheder – men hvor giver det mening? Og hvordan identificerer du de langsommelige og manuelle processer?
Realtimedata giver mulighed for nye interfaces og muligheder – men betyder også, at information og data præsenteres via nye interfaces og i nye handlingsorienteret formater.
Data, sensorer og software der allerede nu har potentialet til skabe en always on, proaktiv og menneskefri kundeservice. Men hvad kræver et succesfuldt setup?
Indsamling og behandling af data giver adgang til næsten uanede muligheder. Men også en række compliance-mæssige udfordringer omkring opbevaring og behandling af data. Få gode råd til at undgå compliance-sumpen når der arbejdes med data.
Coloplast, en BI-rejse med forretningen, med data og med succes
Hør om hvordan Coloplast har udviklet sin BI platform fra at betjene få udvalgte forretningsområder til nu at dække det meste af forretningen på en moderne platform. Indlægget berører:
Samarbejdet med forretningen i dedikerede udviklingsspor
Arbejdet med at sikre høj adoption af de udviklede løsninger
Storytelling med data
De første erfaringer med sensorer på produkter
Visioner for fremtidens BI platform
Morten Grentoft Møller
,
Head of Data Operations & Adoption
,
Coloplast A/S
09:40 - 10:10
Sådan fremtidssikrer du din virksomhed med en datacentreret virksomhedskultur
Nutidens udfordringer for virksomheder er i høj grad knyttet til den datadrevne digitaliseringsrejse. Fordelene ved at være en datadrevet organisation er tydelige for de fleste. Men hvordan går man fra at forstå udfordringen til at eksekvere på at løse den?
I denne præsentation får du grundlaget for de første vigtige skridt i en datadrevet digitaliseringsrejse, hvor du tager skridtet væk fra et fokus på applikationer og systemer til i stedet at praktisere en datacentreret virksomhedskultur.
Indlægget afholdes på engelsk.
Ross Valizadeh
,
Sales Executive Digital Industry Solutions
,
DXC Technology, Nordics and Eastern Europe
10:15 - 10:35
Pause
10:35 - 11:00
Sådan sætter du din data fri og gør din forretning klar til fremtiden
Få indblik i, hvordan din virksomhed bliver klar til fremtiden gennem en struktureret og strategisk tilgang til data.
Kristian og Daniel sætter scenen med faktiske brugsscenarier, der vil inspirere dig til, hvordan du kan gøre din forretning mere omstillingsparat gennem løbende cloud-modernisering af din it-arkitektur, og gøre din data tilgængelig for relevante interne og eksterne parter.
Sammen vil de adressere de moderne krav til din dataarkitektur, så du kan få mest muligt ud af dine data.
De kommer samtidig ind på, hvorfor du skal overvåge og automatisk forbedre din datakvalitet – og hvordan.
Daniel Nørgaard
,
Partner
,
Immeo
11:05 - 11:30
Pokémon Go-lignende app gør indsamlingen af data til en leg i Netselskabet N1
Hos N1 stillede man sig selv spørgsmålet: Hvordan kan vi på en smart måde samle mere data på de mange kabelskabe, vi har stående rundt omkring i landet?
Løsningen blev en Pokémon GO-lignende app, hvor medarbejdere indsamler data på kabelskabe i deres lokalområde. Det er en kæmpe succes, og N1 er gået fra at indsamle 8000 datapunkter om året til 80.000 på få uger.
I dette indlæg kan du høre om, hvordan en billedgenkendelsesalgoritme hjælper N1 med at skaffe værdifuld information, som er smart, mere bæredygtig og mindre omkostningstung.
Mads Dyhr Berggreen
,
Senior Performance Analytiker
,
Netselskabet N1
Daniel Skovsbo Erichsen
,
VP for Marked og Udvikling
,
Netselskabet N1
11:30 - 12:15
Frokost
12:15 - 12:40
Udbred anvendelsen af data i din virksomhed – 3 ting I skal være opmærksomme på
De fleste virksomheder vil gerne bruge data mere aktivt i at understøtte mere intelligente beslutningsprocesser - det er nemt på powerpoint, men rigtigt svært i den virkelige verden.
Denne præsentation forsøger at fremhæve tre vigtige opmærksomhedspunkter, som en virksomhed skal tage med i overvejelserne, når man går fra teori til praksis.
Daniel Aunvig
,
Head of Data & AI
,
Microsoft Denmark
12:45 - 13:10
Lad vær med at spare dataene væk
Efter 2,5 år med Corona og 8 måneder med krig i Europa er 'business as unusual' blevet vores nye normal. Mange virksomheder kæmper med at omstille sig til den konstant foranderlige forbrugeradfærd og de generelt ændrede markedsvilkår. Her kan data hjælpe! Ved at have styr på sit data og have datadrevet beslutningsprocesser vil virksomheder være i stand til hurtigt at opfange strukturelle ændringer i markedet og agere derefter.
I tider med udsigt til recession er det fristende at spare, hvor man kan - men man må ikke spare sine data væk! De er virksomheders bedste middel til at komme godt igennem krisetider.
Columbus stiller skarpt på, hvordan du kan arbejde strategisk med data i et marked præget af konstante forandrede forudsætninger. Vi vil besvare spørgsmål som:
”Hvordan prioriterer vi vores datainitiativer?” og ”Hvordan kan datadeling på tværs af forsyningskæden øge vores forandringsparathed?”
Ayla Lundorff
,
Sales Executive i Data & Analytics
,
Columbus
Anita Borup
,
Forretningskonsulent i Data & Analytics
,
Columbus
13:10 - 13:30
Pause
13:30 - 14:00
Teknologi og data i sport
Trackman blev stiftet i 2003. TrackMan udvikler og sælger teknologi til sportsindustrien, teknologi som opsamler data, der bruges til spillerudvikling, underholdning, scouting, dommerafgørelser samt grafik til TV.
Bliv klogere på, hvordan Trackman har revolutioneret den måde atleter forbedrer deres præstationer på i golf og baseball ved hjælp af teknologi og data. Du kan samtidig få et indblik I, hvordan Trackman har tænkt sig udvide og gøre det samme i fodbold.
Klaus Eldrup-Jørgensen
,
CEO og Co-Funder
,
TrackMan
14:05 - 14:35
Matas vej til succes med data
Matas har siden 2010 arbejdet målrettet med at skabe unikke og banebrydende digitale kundeoplevelser og dybe forretningsindsigter ved at anvende data fra sine 1.7 mio. Club Matas kunder.
Hør hvordan en ny Cloud dataplatform bliver grundlaget for hele forretningen fremadrettet, samt hvilke overvejelser og beslutninger, der har været på vejen.