Datadrevet forretning - potentiale, processer og penge

Dato:
08/11 2022
Sted:
Lyngby
Pris:
0 kr / 2.495 kr.

Det er ikke nemt at investere i databaseret innovation og udvikling. Især fordi potentialet i og værdien af data kan være svært at spotte midt i dagligdagens drift.

Men med korrekt udnyttelse af data kan du for alvor få kant til konkurrenterne gennem værdifuld viden om kunder, kundeadfærd, konkurrenter, medarbejdere, markeder, brugen af produkter og meget andet, som kan udnytte til at forbedre produkter, services og værdiskabelse.

Og med machine learning, kunstig intelligens, chatbots og andre nye teknologier der anvender data, kan der automatiseres store dele af processerne, interaktionerne og arbejdet.

På denne konference gennemgår vi en række succesfulde cases fra virksomheder, der i både det små og store har indtænkt data og digitalisering på nye måder i deres dagligdag, over for kunderne og til at skabe nyt forretning.

Hør blandt andet om:

  • Automatisering kan revolutionere processer og hele virksomheder – men hvor giver det mening? Og hvordan identificerer du de langsommelige og manuelle processer?
  • Realtimedata giver mulighed for nye interfaces og muligheder – men betyder også, at information og data præsenteres via nye interfaces og i nye handlingsorienteret formater.
  • Data, sensorer og software der allerede nu har potentialet til skabe en always on, proaktiv og menneskefri kundeservice. Men hvad kræver et succesfuldt setup?
  • Indsamling og behandling af data giver adgang til næsten uanede muligheder. Men også en række compliance-mæssige udfordringer omkring opbevaring og behandling af data. Få gode råd til at undgå compliance-sumpen når der arbejdes med data.

Se program

Program:


08:30
Registrering og let morgenmad

09:00
Velkomst
Lars Jacobsen
Moderator:
Lars Jacobsen
Chefredaktør og moderator
Computerworld

Chefredaktør for Computerworld siden 2013. Har i over 20 år beskæftiget sig med samspillet mellem teknologi, forretning og samfund som taler, moderator, journalist og podcastvært. Medlem af juryen for Årets CIO og er initiativtager og jurymedlem til den nystiftede pris som Årets CISO.


09:05
Coloplast, en BI-rejse med forretningen, med data og med succes
Hør om hvordan Coloplast har udviklet sin BI platform fra at betjene få udvalgte forretningsområder til nu at dække det meste af forretningen på en moderne platform. Indlægget berører:

  • Samarbejdet med forretningen i dedikerede udviklingsspor
  • Arbejdet med at sikre høj adoption af de udviklede løsninger
  • Storytelling med data
  • De første erfaringer med sensorer på produkter
  • Visioner for fremtidens BI platform
Morten Møller
Keynote:
Morten Møller
Head of BI Operations
Coloplast A/S

Morten arbejder med adoption af BI i Coloplast, hvor Morten har været ansat siden august 2021.

I sit daglige virke har Morten en global rolle, hvor han varetager BI- og datainteresser for BI afdelingen, beslutningstagere og rapportudviklere gennem reviewmøder, værktøjstræning og ad-hoc dialog.

Før Coloplast har Morten arbejdet i VELUX og i Novo-gruppen, hvor han blandt andet har arbejdet med udbredelse af datadrevne beslutninger, digitalisering og projektledelse i både BI- og AI-projekter.”


09:40
Sådan fremtidssikrer du din virksomhed med en datacentreret virksomhedskultur
Nutidens udfordringer for virksomheder er i høj grad knyttet til den datadrevne digitaliseringsrejse. Fordelene ved at være en datadrevet organisation er tydelige for de fleste. Men hvordan går man fra at forstå udfordringen til at eksekvere på at løse den?

I denne præsentation får du grundlaget for de første vigtige skridt i en datadrevet digitaliseringsrejse, hvor du tager skridtet væk fra et fokus på applikationer og systemer til i stedet at praktisere en datacentreret virksomhedskultur.

Indlægget afholdes på engelsk.
Ross Valizadeh
Oplægsholder:
Ross Valizadeh
Sales Executive Digital Industry Solutions
DXC Technology, Nordics and Eastern Europe

10:15
Pause

10:35
Sådan sætter du din data fri og gør din forretning klar til fremtiden
Få indblik i, hvordan din virksomhed bliver klar til fremtiden gennem en struktureret og strategisk tilgang til data.

Kristian og Daniel sætter scenen med faktiske brugsscenarier, der vil inspirere dig til, hvordan du kan gøre din forretning mere omstillingsparat gennem løbende cloud-modernisering af din it-arkitektur, og gøre din data tilgængelig for relevante interne og eksterne parter.

Sammen vil de adressere de moderne krav til din dataarkitektur, så du kan få mest muligt ud af dine data.

De kommer samtidig ind på, hvorfor du skal overvåge og automatisk forbedre din datakvalitet – og hvordan.
Daniel Nørgaard
Oplægsholder:
Daniel Nørgaard
Partner
Immeo

Daniel Nørgaard er partner i it-konsulenthuset Immeo, hvor han hjælper nogle af Danmarks mest ambitiøse virksomheder med at arbejde strategisk med indsamlingen og brugen af data.


11:05
Pokémon Go-lignende app gør indsamlingen af data til en leg i Netselskabet N1

Hos N1 stillede man sig selv spørgsmålet: Hvordan kan vi på en smart måde samle mere data på de mange kabelskabe, vi har stående rundt omkring i landet?

Løsningen blev en Pokémon GO-lignende app, hvor medarbejdere indsamler data på kabelskabe i deres lokalområde. Det er en kæmpe succes, og N1 er gået fra at indsamle 8000 datapunkter om året til 80.000 på få uger.

I dette indlæg kan du høre om, hvordan en billedgenkendelsesalgoritme hjælper N1 med at skaffe værdifuld information, som er smart, mere bæredygtig og mindre omkostningstung.

Mads Dyhr Berggreen
Keynote:
Mads Dyhr Berggreen
Senior Performance Analytiker
Netselskabet N1

Mads er Senior Performance Analytiker i i Netselskabet N1. Mads er projektleder på N1GO! appen, og arbejder derudover med N1’s risikomodel, der på baggrund af komponent- og tilstands data estimerer hvor og hvornår reinvesteringer i elnettet skal foretages.

Daniel Skovsbo Erichsen
Keynote:
Daniel Skovsbo Erichsen
VP for Marked og Udvikling
Netselskabet N1

Daniel er direktør for Marked Udvikling i Netselskabet N1 og har ansvaret for den digitale forretningsudvikling, hvor han er leder for kolleger, der skal sikre den rigtige plan for udbygning af elnettet.


11:30
Frokost

12:15
Udbred anvendelsen af data i din virksomhed – 3 ting I skal være opmærksomme på
De fleste virksomheder vil gerne bruge data mere aktivt i at understøtte mere intelligente beslutningsprocesser - det er nemt på powerpoint, men rigtigt svært i den virkelige verden.

Denne præsentation forsøger at fremhæve tre vigtige opmærksomhedspunkter, som en virksomhed skal tage med i overvejelserne, når man går fra teori til praksis.
Daniel Aunvig
Oplægsholder:
Daniel Aunvig
Head of Data & AI
Microsoft Denmark

Daniel er lead for Data & AI specialist afdelingen i Microsoft Danmark og hjælper offentlige og private organisationer med at træffe bedre beslutninger baseret på data & analytics. Før Microsoft var Daniel chef for de Nordiske Advisory teams hos SAS Insititute.


12:45
Lad vær med at spare dataene væk

Efter 2,5 år med Corona og 8 måneder med krig i Europa er 'business as unusual' blevet vores nye normal. Mange virksomheder kæmper med at omstille sig til den konstant foranderlige forbrugeradfærd og de generelt ændrede markedsvilkår. Her kan data hjælpe! Ved at have styr på sit data og have datadrevet beslutningsprocesser vil virksomheder være i stand til hurtigt at opfange strukturelle ændringer i markedet og agere derefter.

I tider med udsigt til recession er det fristende at spare, hvor man kan - men man må ikke spare sine data væk! De er virksomheders bedste middel til at komme godt igennem krisetider.

Columbus stiller skarpt på, hvordan du kan arbejde strategisk med data i et marked præget af konstante forandrede forudsætninger. Vi vil besvare spørgsmål som:

”Hvordan prioriterer vi vores datainitiativer?” og ”Hvordan kan datadeling på tværs af forsyningskæden øge vores forandringsparathed?”

Ayla Lundorff
Oplægsholder:
Ayla Lundorff
Sales Executive i Data & Analytics
Columbus

Ayla Lundorff er Sales Executive i Data & Analytics, Columbus, hvor hun rådgiver virksomheder i at vælge de rigtige løsninger som skal ændre deres beslutningsgrundlag fra mavefornemmelse og intuition til faktuel data og værdifuld indsigt.

Anita Borup
Oplægsholder:
Anita Borup
Forretningskonsulent i Data & Analytics
Columbus

Anita Borup er forretningskonsulent i Data & Analytics, Columbus, hvor hun rådgiver virksomheder i at omdanne data til forretningsværdi.


13:10
Pause

13:30
Teknologi og data i sport
Trackman blev stiftet i 2003. TrackMan udvikler og sælger teknologi til sportsindustrien, teknologi som opsamler data, der bruges til spillerudvikling, underholdning, scouting, dommerafgørelser samt grafik til TV.

Bliv klogere på, hvordan Trackman har revolutioneret den måde atleter forbedrer deres præstationer på i golf og baseball ved hjælp af teknologi og data. Du kan samtidig få et indblik I, hvordan Trackman har tænkt sig udvide og gøre det samme i fodbold.
Klaus Eldrup-Jørgensen
Keynote:
Klaus Eldrup-Jørgensen
CEO og Co-Funder
TrackMan

Medicinsk Kandidatgrad og Business-bachelor fra CBS.
Forskellige stillinger i biotekindustrien, blandt andet CVP Novo Nordisk før stiftelsen af Trackman i 2003.
Har siddet i investeringskommiteen for SEED Capital siden starten i 2002.
Investor i en række virksomheder gennem KEJ TrackMan holding og MK Ventures.


14:05
Matas vej til succes med data
Matas har siden 2010 arbejdet målrettet med at skabe unikke og banebrydende digitale kundeoplevelser og dybe forretningsindsigter ved at anvende data fra sine 1.7 mio. Club Matas kunder.

Hør hvordan en ny Cloud dataplatform bliver grundlaget for hele forretningen fremadrettet, samt hvilke overvejelser og beslutninger, der har været på vejen.
Thomas Grane
Keynote:
Thomas Grane
Director, Tech & Transformation (CIO)
Matas A/S

Thomas Grane er direktør for teknologi og transformation i Matas, som har 261 butikker og 3.000 medarbejdere i hele Danmark. Thomas har været en del af Matas i 29 år, hvor han har været en vigtig del af udviklingen af det digitale omnichannel landskab, herunder matas.dk og Club Matas, det største kundeloyalitets program i Danmark med mere end 1,7 millioner medlemmer. Thomas har gennem sin viden været en del af udviklingen af digitale platforme understøttet af bl.a. AI for at levere den bedst mulige kundeoplevelse til Matas’ kunder. Thomas er meget passioneret indenfor digital transformation, og gennem årene har Thomas samlet værdifuld indsigt i, hvordan man udvikler en virksomhed gennem digitalisering, kultur og big data.


14:35
Opsummering
Lars Jacobsen
Moderator:
Lars Jacobsen
Chefredaktør og moderator
Computerworld

Chefredaktør for Computerworld siden 2013. Har i over 20 år beskæftiget sig med samspillet mellem teknologi, forretning og samfund som taler, moderator, journalist og podcastvært. Medlem af juryen for Årets CIO og er initiativtager og jurymedlem til den nystiftede pris som Årets CISO.


14:40
Netværk og tak for i dag
Det får du ud af det
  • Indblik i konkrete cases, hvor data og digitalisering er indtænkt på nye måder
  • Inspiration til, hvordan din virksomhed eller organisation kan profitere af databaseret innovation og udvikling.
  • Overblik over hvad et et succesfuldt setup kræver.