Datadrevet forretning - potentiale, processer og penge

Dato:
08/11 2022
Sted:
Lyngby
Pris:
0 kr

Det er ikke nemt at investere i databaseret innovation og udvikling. Især fordi potentialet i og værdien af data kan være svært at spotte midt i dagligdagens drift.

Men med korrekt udnyttelse af data kan du for alvor få kant til konkurrenterne gennem værdifuld viden om kunder, kundeadfærd, konkurrenter, medarbejdere, markeder, brugen af produkter og meget andet, som kan udnytte til at forbedre produkter, services og værdiskabelse.

Og med machine learning, kunstig intelligens, chatbots og andre nye teknologier der anvender data, kan der automatiseres store dele af processerne, interaktionerne og arbejdet.

På denne konference gennemgår vi en række succesfulde cases fra virksomheder, der i både det små og store har indtænkt data og digitalisering på nye måder i deres dagligdag, over for kunderne og til at skabe nyt forretning.

Hør blandt andet om:

  • Automatisering kan revolutionere processer og hele virksomheder – men hvor giver det mening? Og hvordan identificerer du de langsommelige og manuelle processer?
  • Realtimedata giver mulighed for nye interfaces og muligheder – men betyder også, at information og data præsenteres via nye interfaces og i nye handlingsorienteret formater.
  • Data, sensorer og software der allerede nu har potentialet til skabe en always on, proaktiv og menneskefri kundeservice. Men hvad kræver et succesfuldt setup?
  • Indsamling og behandling af data giver adgang til næsten uanede muligheder. Men også en række compliance-mæssige udfordringer omkring opbevaring og behandling af data. Få gode råd til at undgå compliance-sumpen når der arbejdes med data.

Se program

Program:


08:30
Registrering og morgenmad

09:00
Velkomst
Lars Jacobsen
Moderator:
Lars Jacobsen
Chefredaktør
Computerworld

Lars Jacobsen er chefredaktør på Computerworld. Har arbejdet for Computerworld siden 2006, blandt andet som udviklingschef. Han interesserer sig især for, hvordan teknologi opstår og etableres i virksomheder og samfundet.


09:05
Den datadrevne kultur bliver strategisk
Philip Hoyos
Keynote:
Philip Hoyos
Director & Head of Enterprise Information Management
Energinet

09:40
5 trin til at blive en datadrevet forretning
Den datadrevne forretning kræver evnen til at bringer data, infrastruktur og mennesker sammen. Men også, at du kan bygge de nødvendige relationer mellem IT og forretningen - og sikre at dine data er tilgængelige og troværdige.

Med udgangspunkt i mere end 30 års erfaring med IT og ERP-løsninger deler Henrik Friis Jespersen fem trin til at skabe en mere datadrevet forretning.
DXC
Oplægsholder:
DXC

10:10
Sådan sætter du din data fri og gør din forretning klar til fremtiden
Få indblik i, hvordan din virksomhed bliver klar til fremtiden gennem en struktureret og strategisk tilgang til data.

Kristian og Daniel sætter scenen med faktiske brugsscenarier, som vil inspirere dig til, hvordan du kan gøre din forretning mere omstillingsparat gennem løbende cloud-modernisering af din it-arkitektur og gøre din data tilgængelig for relevante interne og eksterne parter.

Sammen vil de adressere de moderne krav til din dataarkitektur, så du kan få mest muligt ud af dine data.

De kommer også ind på, hvorfor du skal overvåge og automatisk forbedre din datakvalitet – og hvordan.
Daniel Nørgaard
Oplægsholder:
Daniel Nørgaard
Partner
Immeo

Daniel Nørgaard er partner i it-konsulenthuset Immeo, hvor han hjælper nogle af Danmarks mest ambitiøse virksomheder med at arbejde strategisk med indsamlingen og brugen af data.


10:35
Pause

10:55
AI: Fra prototype til produktion
Artificial Intelligence (AI) er et af tidens helt store buzz words, og begrebet bruges i flæng.

På dette indlæg vil vi gå helt konkret til værks, og fortælle hvad AI egentlig er – og måske endnu vigtigere – hvad det ikke er. Der er ingen tvivl om, at AI teknologien er moden, så hvorfor oplever så mange virksomheder, at det er svært at få reel værdi af sine AI-indsatser?

Vi stiller skarpt på de udfordringer, som virksomheder møder, når de forsøger at sætte AI i produktion, og hvordan man overkommer disse.

11:25
Fast-track your Innovation
I de sidste par år har mange virksomheder været udfordret på deres innovation. Nu er det tid til at accelerere innovationen igen. De virksomheder, der er hurtige til at sætte strøm til deres innovationsstrategier, vil stå med en konkurrencefordel i markedet. Data er brændstoffet til at skabe banebrydende digitale oplevelser, men data lever ikke længere pænt på en håndfuld centraliserede steder. De er også hyperdistribueret på tværs af snesevis, hundreder eller endda tusinder af edge lokationer.

11:50
Frokost

12:45
Case fra Trackman
Hør om Trackmans rejse og hvordan deres anvendelse af data har bidraget til innovation og vækst.
Keynote:
Klaus Eldrup-Jørgensen
CEO og Co-Funder
Trackman

13:15
Hvordan data og automation vil frigøre dine medarbejdere til mere værdiskabende arbejde
Med et stadig stigende krav til alle medarbejdere til at gøre mere med mindre, er det nødvendigt at skabe rammerne for de gode prioriteringer af medarbejdernes tid, og frigøre dem for administrativ tid der ikke skaber værdi. Med moderne teknologi og fokus på data drevne beslutninger kan automation gøres meget større end det er i de fleste organisationer i dag.

13:40
Pause

13:55
Hvordan får du etableret en dataplatform, som gør dig klar til høste gevinsterne ved automatisering, real-time analytics, machine learning m.m.
Nye brugsscenarier for data skaber et behov for nye evner/kapabiliteter ift. en organisations dataplatform, ofte med nye elementer fra cloud baserede værktøjer.

Mulighederne indenfor real-time analytics (IoT), machine learning og automatisering er mange. Dog bliver den potentielle gevinst ofte undermineret af en dataplatform med mangelfuld datakvalitet, API’er, master data, utidssvarende værktøjer m.m.

14:25
Matas vej til succes med data
Matas har siden 2010 arbejdet målrettet med at skabe unikke og banebrydende digitale kundeoplevelser og dybe forretningsindsigter ved at anvende data fra sine 1.7 mio. Club Matas kunder.

Hør hvordan en ny Cloud dataplatform bliver grundlaget for hele forretningen fremadrettet, samt hvilke overvejelser og beslutninger der har været på vejen.
Thomas Grane
Keynote:
Thomas Grane
Director, Tech & Transformation (CIO)
Matas A/S

Thomas Grane er direktør for teknologi og transformation i Matas, som har 261 butikker og 3.000 medarbejdere i hele Danmark. Thomas har været en del af Matas i 29 år, hvor han har været en vigtig del af udviklingen af det digitale omnichannel landskab, herunder matas.dk og Club Matas, det største kundeloyalitets program i Danmark med mere end 1,7 millioner medlemmer. Thomas har gennem sin viden været en del af udviklingen af digitale platforme understøttet af bl.a. AI for at levere den bedst mulige kundeoplevelse til Matas’ kunder. Thomas er meget passioneret indenfor digital transformation, og gennem årene har Thomas samlet værdifuld indsigt i, hvordan man udvikler en virksomhed gennem digitalisering, kultur og big data.


14:55
Case fra Coloplast

15:25
Opsummering og tak for i dag
Partnere
Det får du ud af det
  • Indblik i konkrete cases, hvor data og digitalisering er indtænkt på nye måder
  • Inspiration til, hvordan din virksomhed eller organisation kan profitere af databaseret innovation og udvikling.
  • Overblik over hvad et et succesfuldt setup kræver.