Digital HowTo: Customer engagement - sådan skaber succesfulde virksomheder en stærk kundeloyalitet

Dato:
09/6 2020
Sted:
Online
Pris:
Gratis deltagelse

Der findes ikke mange virksomheder, der med succes er taget på rejsen mod den digitale transformation, der ikke har satset målrettet på at forstå deres kunder og udvikle forholdet til deres kunder med det mål at skabe den allerbedste kundeoplevelse.

Med data kan man få en dyb forståelse for sine kunder og få indsigt i, hvordan de agerer, og hvordan de vil agere og til at få indblik i det, der egentlig skaber værdi for dem.

Med den viden i hånden kan vi maksimere kundeoplevelsen via intelligent digitalisering.

Vi ved, at virksomheder, der arbejder strategisk med kundeoplevelsen som en samlende ramme om virksomhedens drift, opnår bedre resultater og skaber større værdi for medarbejderne, kunderne og aktionærerne.

Forståelse for kunderejsen kan kræve mange data, for kunderne bevæger sig typisk
rundt på kryds og tværs på apps, mobile platforme, websites, sociale medier og i den fysiske verden.

Det betyder, at du først og fremmest bør sigte efter fuld integration mellem de forskellige kanaler, så dine kunder kan bevæge sig frit imellem dem uden at blive ‘smidt ud’ af dit univers.

Hvordan måler du, hvad du skal satse på? Hvordan får du smeltet de forskellige kunde-kanaler sammen bedst muligt? Og hvordan ser du, hvor kunderne typisk bevæger sig hen?

Hvad køber de hvornår? Hvor er barriererne? Hvor er de lavthængende frugter?
Hvad får dem til at føle loyalitet overfor dit brand? Hvad får dem til at komme tilbage?

Forståelse af kunderejsen på baggrund af data fra mange datakilder giver meget store muligheder for gevinst, mersalg og øget værdiskabelse for dine kunder.

Bemærk denne konference foregår digitalt

Digital HowTo er en række af online-only konferencer fra Computerworld, hvor vi i samarbejde med eksperter og førende leverandører sætter fokus på den række aktuelle emner.

På Computerworlds Digital HowTo kan du derfor se oplæg, møde eksperter og stille spørgsmål i chatten fra hjemmearbejdspladsen, kontoret eller et helt tredje sted. Alt sammen modereret af en af Computerworlds dygtige redaktører.

Se program

Program:


09:00
Velkomst ved dagens online moderator

09:05
De ustyrlige kunder i en digital verden
Mange virksomheder oplever store udfordringer med at skabe vækst og opnå en god virkningsgrad af marketing og salgsindsatsen. Men er det i virkeligheden kunderne, som er ustyrlige? Eller er det ”bare” fordi, at virksomhederne ikke forstår dem eller mangler indsigt om dem?

Ny forskning (februar 2020) viser, at der er store gab mellem den måde, som virksomheder tænker på og den måde, som forbrugerne forventer. Det giver udfordringer for kunderejsen. Den dårlige nyhed er, at der ikke findes lette løsninger. Den gode nyhed er, at der findes løsninger. Men det kræver grundlæggende et nyt mindset og måske nye forretningsmodeller hos virksomheden.
oplægsholder
Oplægsholder:
Per Østergaard Jacobsen
Direktør og ekstern lektor
Efficiens.nu og CBS

Per har arbejdet med og skrevet 12 bøger om Big data, CRM, digitalisering, kundedata, kunderelationer og loyalitetskoncepter. Han anses for at være en af de førende danske eksperter inden for feltet. Per deltager også i forskningsprojekter og har holdt mere en 25 internationale konferenceoplæg om strategisk brug af Big Data. Han var projektleder, idemand og medstifter af forskningsprojektet ”Fra Rio til Roskilde”, et af verdens største Smarter City Big Data live labs.
Per er netop aktuel med bogen - ”CRM 5.0 – De ustyrlige kunder i en digital tidsalder” - Er en håndbog i kundeorientering med fokus på Mindset, Strategi, Ledelse & Performance i fremtidens (bæredygtige) forretningsmodeller. Udgangspunkt er i kunderejsen og de tocuhpoints der i interaktionen mellem kunde og virksomhed.


09:35
Q&A til Per Østergaard Jacobsen, Efficiens.nu og CBS

09:40
Kundeoplevelsen (CX) driver loyalitet
Det er velkendt, at det er fem til 25 gange dyrere at vinde en ny kunde end at holde på en eksisterende. Efterhånden som konkurrencen forøges, og økonomisk usikkerhed er en kendsgerning, er en ting helt sikker: Kundeloyalitet kan drive en virksomheds succes, mens kundeoplevelse (CX) driver loyalitet.

Med udgangspunkt i data fra over 45.000 virksomheder på tværs af 140 lande har vi udforsket, hvordan de mest succesfulde virksomheder leverer oplevelser, der skaber loyalitet og vi ser på følgende trendser:
  • Friktionsfri kundeoplevelser
  • Langsigtet kundeloyalitet og -tilfredshed
  • Agilitet og innovation
oplægsholder
Oplægsholder:
Thomas Olsen
nordeuropæisk salgschef
Zendesk

Thomas Olsen er nordeuropæisk salgschef i Zendesk, der er en af de største danske iværksætter succeser. Han har en passion for at rådgive virksomheder om, hvordan de kan arbejde langsigtet med kundeoplevelser, kunderelationer og kundeservice blandt andet gennem selvbetjeningsløsninger, innovativ kundesupport på tværs af platforme og kanaler samt datadrevet administration. Thomas har mere end 15 års erfaring med kunderelationer og IT.


10:00
Q&A til Thomas Olsen, Zendesk

10:05
Moderator samler op

10:20
Tak for i dag
Partnere
Det får du ud af det
  • Viden om de nyeste forretningsmodeller der skaber stærk kundeloyalitet
  • Indblik i værktøjer, der kan give dig dyb indsigt i dine kunders vaner.
  • Inspiration fra virksomheder, der er langt på deres digitale kunde-rejse.
Praktiske Oplysninger
Dato:
Tid:
09:00 til 10:20
Sted:
Online
Pris:
Gratis deltagelse