Robot process automation - RPA - har i det seneste års tid for alvor fået et gennembrud i både virksomheder, organisationer og (ikke mindst) i den offentlige sektor, hvor både kommuner, styrelser og andre institutioner har taget de små software-robotter til sig.
Med de små og enkle software-robotter kan man hurtigt spare tusindvis af mandskabstimer, som organisationen ellers har brugt på at håndtere trivielle og ensartede rutineopgaver, hvilket der er mange af i de daglige processer i alle organisationer - eksempelvis håndtering af monotone indtastningsopgaver inden for bogføring og fakturering eller andre enkle backoffice-rutiner.
Mange steder anvender man også robotterne som chatbots, der håndterer den indledende kontakt med kunder.
Mulighederne er mange, og de små programmer kan jo i sagens natur uden videre køre døgnet rundt.
Der er mange gode grunde til at investere i RPA-løsninger, men hvordan sikrer du, at du laver den succesrige investering, så du ikke ender med at falde i fælden? Du får også mulighed for at høre hvordan du får det bedste ud af din RPA-løsning, og hvordan du blandt andet kan formå at fastholde grundtankerne ved RPA, så du får mest muligt ud af det.
På dette seminar kan du høre mere som RPA og softwarerobotter og få svar på blandt andet:
Hvordan mulighederne er i din branche.
Hvordan teknologierne ser ud lige nu. Hvad investeringsbehovet er for virksomheder, der ønsker at automatisere de manuelle processer?
Hvordan man kommer nemmest i gang med at automatisere processer og høste fordele.
Hvor faldgruberne typisk er
-------------------------------------------------------------------------------------------------- I lyset af den nyeste udvikling omkring COVID-19 og den øgede smittespredning, har vi selvfølgelig taget vores forholdsregler, for at du kan følge sig tryg og sikker, når du deltager på denne fysiske konference.
Vi sørger for:
At der er god afstand mellem dig og de andre deltagere
At der vil være håndsprit placeret flere steder, så vi i fællesskab kan have fokus på håndhygiejne
At maden bliver portionsanrettet, så der ikke skal deles service mellem deltagerne
At der vil være kontaktfri ankomst til konferencen, og at der ikke bliver uddelt materialer i løbet af dagen
At der ikke vil være nogen form for udstilling på konferencen
At der ikke er mere end 60 deltagere, så vi kan overholde gældende regler på området
Med disse forholdsregler i baghovedet håber vi, at du vil få en spændende og lærerig dag med fokus på Business intelligence & prediction. Vi vil derfor gerne opfordre dig til at overholde og efterleve de forholdsregler og retningslinjer der er, så både talere og deltagere kan få den bedste dag.
Om gaffatape og tyggegummi: Erfaringer med de nye værktøjer
Software-robotter kan levere overbevisende resultater på kort tid. Men mange virksomheder sætter initiativer i gang uden at opnå overbevisende resultater. En del af opskriften på succes ligger i at forstå teknologien, og hvad der er unikt og anderledes end sammenlignelige teknologier. Mikkel Kristiansen, Chief Automation Officer i Devoteam, udfolder emnet og præsenterer en række erfaringer og bud på, hvad der skal til for at undgå tyvstart og komme ordentligt fra start.
Mikkel Kristiansen
,
Chief Automation Officer
,
Devoteam
09:30 - 09:50
Roboshoring – næste generations RPA-service & maintenance
Mange virksomheder er kommet langt i deres automatiseringsbestræbelser. Med dette følger også udfordringer og problemstillinger som den traditionelle operationsmodel er udfordret på. Med roboshoring fra Digital Workforce fjerner vi en lang række af de forhindringer, der gør, at I kommer sikkert i mål med RPA og intelligent automatisering i stor skala. Hør hvorfor roboshoring kan være svaret for din virksomhed.
Michael Fischer
,
Sales Executive
,
Digital Workforce A/S
09:55 - 10:05
Spørgsmål til Digital Workforce
10:05 - 10:20
Pause
10:20 - 10:40
Den sikre vej til at få succes med din RPA-investering
Der er mange virksomheder, som ikke opnår succes med deres RPA-investering. De lykkes enten aldrig med at komme rigtig i gang eller de lykkes ikke med at skalere RPA internt i virksomheden.
Denne session vil vise dig, hvordan du sikrer dig succes med din RPA-investering og undgår at falde i de mange fælder. Vedligeholdelsesfælden er for eksempel en af dem, som mange møder på deres vej, hvor robotterne ender med at være dyrere at vedligeholde end de personer, de har erstattet. Lær hvordan du undgår dette og andre fælder, og tag erfaringen med hjem og få succes.
Henrik Olsen
,
Strategic Advisor
,
SmartRPA
10:45 - 10:55
Spørgsmål til Smart RPA
10:55 - 11:15
Opbygning af en AI-drevet proces uden RPA - en historie af Atos og Google
Ønsker du at lære mere om potentialet i AI til at automatisere en proces? En AI-drevet løsning får ikke kun en bedre business case, men muliggør også let skalering. Atos og Google viser hvordan potentielle AI-løsninger skaber værdi, ved at bruge eksemplet på 'Lilly' fra deres kunde Satair.
Denne løsning vandt Danish Digital Awards i kategorien AI / Analytics.
Reindert de Leeuw
,
Nordic Head of Digita
,
Atos
11:20 - 11:30
Spørgsmål til Atos
11:30 - 12:00
Erfaringer med RPA og forudsætningerne for succesfuld automatisering
Hvad er erfaringerne med anvendelse af RPA? Hvor går grænserne for brugen af teknologien og hvad er forudsætningerne for succesfuld implementering? Morten vil forsøge at besvare spørgsmålene med særligt fokus på forberedelse, struktur samt vigtigheden af data og kvaliteten i disse. Og ideer og tanker om, hvad man ikke skal gøre med RPA.
Morten Hartmann
,
Director
,
EY
12:00 - 12:45
Frokost
12:45 - 13:10
CASE: Hør hvordan Satair lykkes med at kategorisere 99% mails korrekt og besvare alle mails på få sekunder
Satair skal levere lynhurtigt, men hvordan håndterer man forespørgsler fra 6 millioner mails? Det koster op til $500.000 om dagen at holde et fly på jorden, mens man venter på reservedele. Hvert år får Satair over 6 millioner mails med forespørgsler: Nogle i excel-ark, nogle eksporteret fra kunders egne indkøbssystemer, andre blot i fritekst og endelig de helt skæve – fotos, post-its, tegninger og lignende. De tager kostbar tid at forstå og besvare, selv om man gør alt hvad der er menneskeligt muligt.
Du får indblik i, hvordan Satair har overladt arbejdet til Lilly, der aldrig sover, men bare bliver klogere hver dag. Lilly modtager, analyserer og besvarer mails fra indkøberne på en brøkdel af et sekund. Hun er udviklet med sofistikeret genkendelsessoftware til at matche forespørgsler til Satairs produkter. Hun tjekker kundeforhold, lagerstatus, levering ud fra kundens geografiske placering, kundespecifikke priser osv. Og så vender hun tilbage med et tilbud, der med det samme kan afsendes som en ordre.
Bjarke Ruse Sejersen
,
Chief Executive Officer
,
Go Autonomous
13:15 - 13:40
CASE: Værdien af den digitale kollega i Semler
Som Danmarks største importør af biler er vi meget bevidste om, at kundeservice og kvalitet dækker meget mere end køretøjet, som vores kunder vælger at køre i.
Vores opgave i Semler er at gøre det nemt for forhandlerne af vores bilmærker at kunne skabe en god, behagelig og tryg oplevelse for slutbrugerne i alle kunderelationer. Her hjælper automatiseringerne os med at være nytænkende, så vi kan nå dette mål.
Vi fortæller om vores udviklingsrejse ift. at starte op på automatiseringer, der indebærer en ærlig fortælling om de oplevelser, somvi har haft, samt succeser og fejltagelser undervejs, og hvor vi er på vej hen nu.
Jeanne Petersen
,
proces arkitekt
,
Semler A/S
13:45 - 13:55
Pause
13:55 - 14:20
CASE: Høst fordelene ved RPA mens du skalér
Coop har været i gang med RPA i fem år, rejsen begyndte i logistikområdet og er i dag centralt håndteret af et COE, som respekterer kundernes ønske om stor medbestemmelse og hurtig leverance - og det virker faktisk!
Anders Dvinge vil fortælle om sine tanker og ideer, og hvordan det er blevet muligt for Coop at fastholde grundtankerne i RPA omkring høj agilitet og hurtige leverancer set i modsætning til, at RPA-initiativet er centralt styret med meget lange leverancer og i virkeligheden dræber agiliteten fuldstændigt.
Anders Dvinge
,
Head of Integrations
,
Coop IT Operation
14:25 - 14:50
CASE: Agil RPA udvikling i LEO Pharma
LEO Pharma er godt på vej på RPA rejsen. Et særligt fokus er, hvordan man bryder de traditionelle rammer og arbejder agilt i en reguleret industri. Casen dykker ned i lessons learned, fejltagelser og løsninger for at arbejde agilt med RPA udvikling i en reguleret industri.