Med RPA - robot-automatisering - kan du sige farvel til mange af organisationens rutineprægede og trivielle processer, som har det med at suge ressourcer, tid og arbejdskraft ud af organisationen.
Softwarerobotterne kan med andre effektivisere de administrative arbejdsgange på samme måde, som de fysiske robotter forlængst har effektiviseret industrien: De sørger for, at kun undtagelser skal behandles manuelt. Resten klarer de selv
Det gælder opgaver som at sammenkæde data til en samlet faktura eller liste, indhente data fra mange kilder, flytte data fra et system til et andet, håndtering af henvendelser, håndtering af bilag og meget andet.
Det kan for eksempel være automatisering af kundehenvendelser med softwarerobotter, der chatter i realtid, automatisk godkendelse af rejseafregninger eller etableringen af intelligente ’dashboards’, der vurderer og klassificere afvigelser.
Gevinsterne er åbenlyse og ligger lige for. Det er så nemt at programmere en softwarerobot med de værktøjer, der er tilgængelige, at det kan være en udfordring at styre udviklingen, så antallet af robotter ikke pludselig eksploderer.
På dette seminar går vi i dybden med RPA og ‘automation everywhere.’: Hvordan får man RPA op i en skala, der kan gøre en forskel?
Hvordan håndterer man, at antallet af RPA-projekter ikke løber løbsk? Hvor stort er investerings-behovet? Hvem skal egentlig ‘eje’ robotten? Hvem skal kunne bygge den? Og hvad med it-sikkerheden?
Hvis du ønsker at betale med faktura eller EAN nr., skal du tilmelde dig konferencen og bruge kampagnekoden "FAKTURA". Derefter skal du sende os en mail med dit EAN-nr. og betalingsoplysninger til events@cw.dk.
Mød talerne
Alexander Haslund
Strategi- og ledelsesredaktør
Computerworld
Michael Fischer
Sales Executive
Digital Workforce A/S
Arash Afsarian
Director
KPMG NewTech
Henrik Olsen
Strategic Advisor
SmartRPA
Morten Boldsen
partner, Finance IT Services
Basico
Michael Berg Andreasen
RPA Lead Developer
Norlys
Michael Pedersen
Director Business Integrations, Global IT
DSV
Peter M. Nielsen
underdirektør, forretningsudvikling og digitale kanaler
Mange virksomheder oplever at rejsen mod storskala RPA er forbundet med mange problemstilllinger, og at der ikke er en ”one-size-fits-all”-model.
I indlægget deler vi indsigten fra mange store globale kunder og inspiration til, hvordan din virksomhed får maksimeret effekterne af RPA-teknologien.
Michael Fischer
,
Sales Executive
,
Digital Workforce A/S
09:25 - 09:35
Spørgsmål til Digital Workforce
09:35 - 10:00
RPA as a Service – how to get started with minimal upfront investment and resources
Helps companies with a model on how RPA can be outsourced, from process identification to operation and maintenance
Help companies to get started with RPA that don't want to invest heavily in building an internal team
How to avoid large upfront investment when deploying RPA
A model on how to maintain and operate your bots
This will help the client on how to start their RPA journey
Arash Afsarian
,
Director
,
KPMG NewTech
10:00 - 10:10
Spørgsmål til KPMG
10:10 - 10:40
Pause
10:40 - 11:05
Lær hvordan du får succes med din RPA-investering
Der er mange virksomheder, som ikke opnår succes med deres RPA-investering. De lykkes enten aldrig med at komme rigtig i gang eller de lykkes ikke med at skalere RPA internt i virksomheden.
Denne session vil vise dig hvordan du sikrer dig succes med din RPA-investering og undgår at falde i de mange fælder Vedligeholdelsesfælden er for eksempel en af dem, som mange møder. Der bliver robotterne dyrere at vedligehold end dem, de har erstattet. Lær hvordan du undgår den plus flere andre fælder og tag erfaringen med hjem.
Henrik Olsen
,
Strategic Advisor
,
SmartRPA
11:05 - 11:15
Spørgsmål til SmartRPA
11:15 - 11:40
Skalerbar RPA – en kontrolleret offensiv
Vi har en tendens til at fokusere på enkelte, større processer, der kan bære en business case i sig selv. Den store gevinst ved RPA er, at forretningsbrugerne selv kan automatisere og i meget begrænset omfang er afhængige af specialiserede IT-ressourcer. Det gør forretningen mere agil og skalerbar samt frigør ressourcer til værdiskabende opgaver. Til gengæld stiller det krav til såvel software og metode som til governance-struktur.
Morten Boldsen
,
partner, Finance IT Services
,
Basico
11:40 - 11:50
Spørgsmål til Basico
11:50 - 12:40
Frokost
12:40 - 13:05
Case: Automatiseret behandling af fysisk returpost – kun ved hjælp af let tilgængelige værktøjer
Returpost er en generel og velkendt opgave hos de fleste virksomheder. Ved hjælp at RPA og andre let tilgængelige værktøjer er det muligt at automatisere +95 procent af arbejdsopgaven.
Det vil frigøre adskillige arbejdstimer til andre mere givende opgaver.
Se en gennemgang af Norlys’ RPA-løsning, Returpost, og bliv klædt på til at genbygge løsningen selv.
Michael Berg Andreasen
,
RPA Lead Developer
,
Norlys
13:10 - 13:35
Case: Fra et lokalt til et globalt RPA-setup
Når du har været igennem en succesfuld start på din RPA-rejse, skal du undgå at gå i stå. En central del sikres ved at få de grundlæggende discipliner på plads fra begyndelsen af rejsen. DSV fortæller, hvordan selskabet er kommet fra et lokalt til et globalt setup.
Michael Pedersen
,
Director Business Integrations, Global IT
,
DSV
13:40 - 14:05
Case: Automation as a Service
Et indblik i hvordan AP Pension har implementeret bl.a. RPA således at organisaitonen blev mindst muligt påvirket, idet man samtidig har været i proces med IT outsourcing og fusion med Skandia Pension Danmark.
Peter M. Nielsen
,
underdirektør, forretningsudvikling og digitale kanaler
,
AP Pension
14:10 - 14:25
Pause
14:25 - 14:50
Paneldebat med de tre cases
Michael Berg Andreasen, Norlys Michael Pedersen, DSV
Peter M. Nielsen, AP Pension
14:55 - 15:25
Kan man hacke en robot?
RPA-løsninger, digitale assistenter og robotter er blevet en naturlig del af administrative værktøjer. I BDO har vi gennem en årrække levereret RPA-løsninger til vores kunder. Vi er blevet klogere på vores egne robotter og på de robotter, vi har set efter i sømmene. Derfor har samlet et hold af eksperter, som i fællesskab belyser det fulde set-up omkring de nye digitale kollegaer/robotter.
Med udgangspunktet i – ”kan man hacke en robot” – har BDO i samarbejde med en kunde gennemført en gennemgang fra A-Z og testet sårbarheden i forhold til robotter.
Resultatet giver stof til eftertanke og ja, mange robotter kan hackes!