Forretningspotentialet i data er enormt og vil på mange måder være den udløsende faktor mellem succes og fiasko for mange virksomheder i de kommende år.
For med korrekt udnyttelse af data kan vi for alvor få kant til konkurrenterne, da der her ligger værdifuld viden om kunder, kundeadfærd, konkurrenter, medarbejdere, markeder, brugen af vores produkter og meget andet, som vi kan udnytte til at forbedre produkter, services og værdiskabelse.
Med machine learning, kunstig intelligens, RPA og andre nye teknologier kan vi automatisere store dele af arbejdet.
Fremtidens vindervirksomheder er med andre ord dem, der bedst formår at udnytte deres data og bygge forretningen op på data.
Det kræver en både strategisk, fokuseret og målrettet indsats at udløse forretningspotentialet i data, da alle organisationer er forskellige.
I nogle tilfælde kræver det, at man gentænker enten hele eller dele af sin forretning ud fra den viden og de muligheder, som data giver. I andre tilfælde kan enkel og billig brug af data, kunstig intelligens og analytics-værktøjer udløse store gevinster med minimal indsats.
I et kompleks it-landskab med mange teknologier handler det om at træffe de rigtige strategiske valg og investere i de rigtige teknologier og medarbejdere, der kan bidrage til innovationen og de nødvendige forandringer.
Hvor skal jeg sætte ind? Hvor får jeg størst udbytte af indsatsen? Hvilke teknologier skal jeg anvende?
På denne konference gennemgår vi en række vinder-cases med virksomheder, der i både det små og store har indtænkt data og digitalisering på nye måder i deres dagligdag.
Spor 1: Den datadrevne forsyningskæde
Der er store gevinster at hente i forsyningskæden gennem datadreven forretningsudvikling og udvikling af databaserede løsninger. Gennem machine learning, AI og IoT kan du komme godt i gang med udnyttelsen af intelligente og analyse-baserede digitale værktøjer i din virksomheds dagligdag - uden nødvendigvis at sætte hele butikken på den anden ende.
Når du har indsigt og forstår dine data, kan du sætte ind netop dér, hvor værdien skabes!
Spor 2: Datadrevet marketing & salg
Kunderne er troløse og forlanger forståelse og nærhed i en hastigt omskiftelig og kompleks verden: Uanset hvilken branche du er i, er det i stigende grad vigtigt, at du altid rammer dine kunder med præcise budskaber, som skaber værdi for lige præcis den enkelte kunde i lige præcis den situation, som han eller hun er i lige nu.
Få indsigt i de moderne værktøjer der indsamler data om kunderne på alle touchpoints og analyserer disse data, så du reelt har mulighed for at handle proaktivt.
Hvis du ønsker at betale med EAN nr., skal du tilmelde dig konferencen og bruge kampagnekoden "FAKTURA". Derefter skal du sende os en mail med dit EAN-nr. og betalingsoplysninger til events@cw.dk.
Mød talerne
Lars Jacobsen
chefredaktør og moderator
Computerworld
Jonathan Løw
serie-iværksætter og co-founder af JumpStory
Søren Christian Søndergaard Poulsen
Senior Advisor
Inspari
Henrik Norhøj Nielsen
Sales Engineer
Snowflake Computing
Frederik T. G. Julian
Business Intellingence Lead
Infomedia
Thomas Herlin
senior business advisor and director of consulting
CGI
Michael Moesgaard Andersen
Iværksætter, investor og gennem 10 år adj. professor
Dropbox, LEGO, Salesforce og Jonathan Løws egen AI-startup JumpStory har alle det til fælles, at de har gjort op med det, Løw kalder ’forfængelighedsdata’. Det kunne være antallet af abonnenter på virksomhedens nyhedsbrev; antal følgere på sociale medier eller den nuværende tilgang af kunder.
Ingen af disse data fortæller nemlig, ifølge Jonathan Løw, noget om virksomhedens fremtidige succes. De er data, der er lækre at indsamle og rapportere videre, men de risikerer at vildlede mere, end de vejleder.
I stedet er det i fremtiden afgørende at identificere din ”North Star Metric” – dvs. det målepunkt som reelt bør være din målestok for succes. Med afsæt i Dropbox’ massive væksteventyr, LEGOs transformation i data-benchmarking og JumpStorys skifte fra vækst- til adfærdsfokus vil Jonathan Løw gøre tilhørerne klogere på, hvornår data vejleder, og hvornår de vildleder.
Jonathan Løw
,
serie-iværksætter og co-founder af JumpStory
09:45 - 10:25
Den datadrevne forretningsmodel – data som en service
Hvordan kan vi ændre traditionelle forretningsmodeller ved hjælp af data? Vær med, når vi ser på konkrete metoder til at identificere nye forretningsmuligheder.
Hvad kan vi lære fra disciplinen design thinking, hvad er data-driven design, og hvordan arbejder vi med dataøkosystemer, som forbedrer samarbejdet med jeres leverandører, kunder og omverden?
Søren Christian Søndergaard Poulsen
,
Senior Advisor
,
Inspari
10:25 - 10:45
Pause
10:45 - 11:25
Skalér jeres data-drevne initiativer
På dette indlæg får du indsigt i, hvordan du får mere værdi ud af jeres data-drevne initiativer. Du får indblik i, hvordan konkrete virksomheder har opnået bedre udnyttelse af deres data med de frie rammer, som Snowflakes unikke Software as a Service Cloud Data Platform giver mulighed for.
Med løsningen får du en data-platform designet og udviklet specifikt til at udnytte den elasticitet, som kun kan opnås i public cloud. Gennem fuld adskillelse af compute og storage får du øjeblikkelig skalering, parallelisering og isolering af forskellige typer workloads i en sikker løsning, som gør det simplere og mere effektivt at arbejde med forskellige typer og mængder af data.
Henrik Norhøj Nielsen
,
Sales Engineer
,
Snowflake Computing
11:25 - 12:05
Bliv data-dreven – fra avisudklip til datahåndtering
Gennemgang af Infomedias digitaliseringsrejse, hvor vi har implementeret Qlik Sense til at håndtere mange manuelle opgaver. Vi giver et indblik i, hvordan en mellemstor virksomhed benytter sig af teknologi til at fremtidssikre virksomhedens drift.
Frederik T. G. Julian
,
Business Intellingence Lead
,
Infomedia
12:10 - 13:05
Frokost
13:05 - 13:40
Vælg de indlæg, som du ønsker at deltage på:
Den datadrevne forsyningskæde
13:05 - 13:35 (30 min)
Sådan udvikler du din forretning med data, machine learning og AI
Indlægget vil gå i dybden med, hvordan forretningen anvender data, machine learning og AI til at forretningsudvikle og optimere processer.
Herunder gives en gennemgang af, hvordan du kan bruge analyse-baserede værktøjer i dagligdagen.
Daniel Aunvig, Head of Data & AI, Microsoft Denmark
Læs mere
Vælg dette indlæg
Datadrevet marketing & salg
13:05 - 13:35 (30 min)
Fra digitale buzzwords – til en eksekverbar handlingsplan
Du får et unikt indblik i, hvordan Danske Spil har transformeret sit fokus fra klassisk marketing til digitale brugerrejser og stærkere kunderelationer i en operationel hverdag.
Jesper Thyssen, Head of CRM og Digital Marketing, Danske Spil A/S
Læs mere
Vælg dette indlæg
13:40 - 14:15
Vælg de indlæg, som du ønsker at deltage på:
Den datadrevne forsyningskæde
13:40 - 14:10 (30 min)
FK Distribution bruger data med fordel
Fysiske og digitale tilbud er i dén grad styret af data. Hør hvordan FK Distribution bruger data intelligent og om risici i processen med at bruge machine learning og AI.
Johny Martin Christiansen, Chief Controller, FK Distribution A/S
Læs mere
Vælg dette indlæg
Datadrevet marketing & salg
13:40 - 14:10 (30 min)
Sådan driver data marketing hos DHI
Pascal vil dele DHI’s vision og erfaring med, hvordan data driver marketing og salgsaktiviteter.
Indlægget afholdes på engelsk.
Pascal Tourres, Head of Group Digital Marketing, DHI
Læs mere
Vælg dette indlæg
14:15 - 14:40
Strategi for cloud-analyse: Første stop på virksomhedens cloud-rejse
Få indblik i forretningsmæssige gevinster, fordele og opfyldelsen af de strategiske mål, der følger med at bruge cloud til mere analyse og skabe en datadrevet organisation. Hør hvad der grundlæggende skal til for at få det fulde udbytte af cloud - og hvordan CGI hjælper sine kunder med at komme i gang med cloud-baseret analyse.
Thomas Herlin
,
senior business advisor and director of consulting
,
CGI
14:45 - 15:00
Pause
15:00 - 15:25
Når småt bliver til stort gennem reel innovation
Hør hvordan store virksomheder kan lære af små virksomheder i den datadrevne verden. Og hvordan små, datadrevne virksomheder med lynets hast er blevet til nogle af verdens største og mest innovative virksomheder.
Den digitale udvikling begyndte for alvor at tage fart i Danmark i 1960’erne og 1970’erne. Det er derfor en anakronisme, når vi i dag taler om ”det digitale samfund”. Det nye er snarere den datadrevne udvikling, hvor nye forretningsmodeller opstår som ”over the top”-virksomheder på alle de data, der er tilgængelige i vort samfund, eller som kan gøres tilgængelige lettere og hurtigere end det nogensinde er set før.
I oplægget sættes der fokus på reel innovation. Innovation er kun reel, når der skabes noget afgørende nyt, som får betydelig markedsmæssig eller samfundsmæssig betydning. Desværre bruges ’innovation’ efterhånden om alt muligt, og hvilken erhvervsleder vil da ikke gerne være innovativ?
Kombinationen af den datadrevne udvikling og reel innovation er en eksplosiv cocktail, som vi alle kommer til at mærke effekten af, eller som du måske selv kan eller ønsker at påvirke?
Michael Moesgaard Andersen
,
Iværksætter, investor og gennem 10 år adj. professor
,
CBS
15:30 - 16:00
Datadrevet transformation i Maersk
Maersk er midt i en omstilling fra konglomerat til integreret virksomhed med ambitioner om at forbinde og simplificere kundernes forsyningskæde.
Hør hvordan transformationen drives og organiseres, og hvordan data spiller en central rolle i omstillingen. Få et indblik i, hvordan Maersk har gennemført en radikal forandring af selskabets BI- og analytics-funktion for at få mere ud af investeringerne i data. Og se konkrete eksempler på de data-produkter, der udvikles i Maersk.