Datadrevet forretning 2019: Sæt data på den strategiske dagsorden

Dato:
12/6 2019
Sted:
Pris:
Gratis deltagelse

Forretningspotentialet i data er enormt og vil på mange måder være den udløsende faktor mellem succes og fiasko for mange virksomheder i de kommende år.

For med korrekt udnyttelse af data kan vi for alvor få kant til konkurrenterne, da der her ligger værdifuld viden om kunder, kundeadfærd, konkurrenter, medarbejdere, markeder, brugen af vores produkter og meget andet, som vi kan udnytte til at forbedre produkter, services og værdiskabelse.

Med machine learning, kunstig intelligens, RPA og andre nye teknologier kan vi automatisere store dele af arbejdet.

Fremtidens vindervirksomheder er med andre ord dem, der bedst formår at udnytte deres data og bygge forretningen op på data.

Det kræver en både strategisk, fokuseret og målrettet indsats at udløse forretningspotentialet i data, da alle organisationer er forskellige.

I nogle tilfælde kræver det, at man gentænker enten hele eller dele af sin forretning ud fra den viden og de muligheder, som data giver. I andre tilfælde kan enkel og billig brug af data, kunstig intelligens og analytics-værktøjer udløse store gevinster med minimal indsats.

I et kompleks it-landskab med mange teknologier handler det om at træffe de rigtige strategiske valg og investere i de rigtige teknologier og medarbejdere, der kan bidrage til innovationen og de nødvendige forandringer.

Hvor skal jeg sætte ind? Hvor jeg får jeg størst udbytte af indsatsen? Hvilke teknologier skal jeg anvende?

På dette seminar gennemgår vi en række vinder-cases med virksomheder, der i både det små og store har indtænkt data og digitalisering på nye måder i deres dagligdag.

Spor 1: Produktion og drift

Der kan hentes meget store gevinster i datadreven forretningsudvikling og udvikling af databaserede løsninger.

Kom godt i gang med udnyttelsen af intelligente og analyse-baserede digitale værktøjer i virksomhedens dagligdag - uden nødvendigvis at sætte hele butikken på den anden ende.

Forstå dine data, og hvor værdien skabes.

Spor 2: Salg og marketing

Kunderne er troløse og forlanger forståelse og nærhed i en hastigt omskiftelig og kompleks verden: Uanset hvilken branche du er i, er det i stigende omfang vigtigt, at du altid rammer dine kunder med præcise budskaber, som skaber værdi for lige præcis den enkelte kunde i lige præcis den situation, som han eller hun er i lige nu.

Det er for marketing-ansvarlige en vanskelig opgave altid at være på forkant med kundernes ageren, men med de rette digitale værktøjer er det muligt at få en dyb forståelse for kundernes ageren.

Disse værktøjer indsamler data om kunderne på alle touchpoints og analyserer disse data, så du reelt har mulighed for at handle proaktivt - for eksempel ved at kunne forudsige, hvornår dine kunder forlader dig.

Se program
Partnere
Det får du ud af det
  • Indsigt i forretningsudvikling med data
  • Viden om nye teknologier
  • Cases