Fremtidens virksomhed er baseret på kunstig intelligens, machine learning og deep learning. Det skaber en langt højere grad af intelligens og automatisering i den digitale virksomhed og kan være afgørende for både produktudviklingen og driften af den eksisterende forretning.
Kunstig intelligens, machine learning og algoritmer er nemlig i fuld gang med at forandre måden, vi arbejder og driver virksomhed på.
Der er mange teknologiske, forretningsmæssige, strategiske, ledelsesmæssige og organisatoriske overvejelser, der er helt nødvendige, hvis man skal have succes med kunstig intelligens.
Hvordan håndterer man eksempelvis medarbejderes frygt for at blive overflødige? Hvordan passer den kunstige intelligens ind i virksomhedens overordnede strategi? Og hvilke konkrete teknologier og platforme er det, der giver mest mening for netop din virksomhed at satse på?
Konkrete cases og brugsscenarier På denne konference ser vi nærmere på gode, bæredygtige business cases med kunstig intelligens. Vi zoomer ind på de konkrete teknologier, og eksperterne giver dig gode råd til, hvordan man kan arbejde innovativt og agilt med kunstig intelligens-løsninger.
Vi tager udgangspunkt i konkrete cases, der viser, hvordan kunstig intelligens, machine learning og deep learning bringer danske virksomheder ind i fremtiden.
På konferencen møder du førende eksperter på området, leverandører, beslutningstagere og praktikere.
I fællesskab skal vi forstå mulighederne og perspektiverne i den AI-revolution, der netop nu er i fuld gang.
Hvis du ønsker at betale med EAN nr., skal du tilmelde dig konferencen og bruge kampagnekoden "KUNSTIGFAK". Derefter skal du sende os en mail med dit EAN-nr. og betalingsoplysninger til events@cw.dk.
Mød talerne
Niels Veileborg
debatredaktør
Computerworld
Anders Kofod-Petersen
deputy director
Alexandra Instituttet & professor at NTNU
Vladimir Rybakov
Head of Data Science
WaveAccess
Kim Gregers Petersen
Partner Technical Specialist, Storage
IBM
Martin Börjesson
Partner & Director of Advisory
2021.AI
Anne Bøgh Fangel
Principal Organisation Analyst
Alexandra Instituttet
Stephen Alstrup
professor hos Københavns Universitet, Datalogisk Institut
Introduktion til kunstig intelligens samt maskinlæring i praksis
På dette indlæg får du svar på:
Grundlæggende - hvad er machine learning? Hvor kommer vi fra, og hvor bevæger vi os hen?
Hvorfor er det interessant, og hvorfor kan vi få noget ud af det?
Hvad skal man være opmærksom på eller kritisk over for?
Hvordan kommer man i gang med at anvende machine learning?
Anders Kofod-Petersen
,
deputy director
,
Alexandra Instituttet & professor at NTNU
09:50 - 10:25
Forebyg en machine learning-katastrofe: Sådan styrer du uden om de mest almindelige faldgruber
Ved at bruge de nyskabende machine learning- og AI-teknologier kan virksomheder udnytte deres akkumulerede data til at skabe sig afgørende konkurrencefordele. De, der overvejer at implementere ML i deres forretningsprocesser, er imidlertid langtfra altid klar over, hvad det kræver, hvilke hindringer de kan løbe ind i, og hvordan de estimerer resultaterne af projektet.
På baggrund af ML-cases, som præsenteres af WaveAccess, vil vi analysere såvel de generelle som de mere specifikke udfordringer, der kan vise sig i løbet af udviklingsprocessen. Vi kommer med tip til, hvordan man effektivt og enkelt opbygger hele processen og styrer uden om faldgruberne – og til, hvordan man evaluerer resultaterne af sin ML-implementering.
Vladimir Rybakov
,
Head of Data Science
,
WaveAccess
10:30 - 11:00
Kaffepause
11:00 - 11:25
Deep learning er nu en enterprise it-disciplin - hvad betyder det?
I takt med at kunstig intelligens som disciplin har fundet vej til virksomhedernes direktionslokaler og strategier, stilles der i dag ofte "enterprise krav" til blandt andet deep learning-løsninger på samme niveau som andet it.
IBM har sammen med partneren Komplex it erfaring med at levere enterprise-løsninger som eksempelvis IBM PowerAI. I indlægget vil vi fortælle om vores erfaringer og anbefalinger.
Kim Gregers Petersen
,
Partner Technical Specialist, Storage
,
IBM
11:30 - 11:55
How to make a difference in your company?
Get the perfect start to your company AI/ML journey via thorough understanding and logic behind how to approach, create and succeed with you Business Case. Real use-case explanations and how they have started to transform products/services and internal employees.
Martin Börjesson
,
Partner & Director of Advisory
,
2021.AI
12:00 - 12:45
Frokost
12:45 - 13:10
Implementering af machine learning kræver, at hele organisationen er med
Med udgangspunkt i erfaringerne fra en række organisationer, der allerede anvender machine learning i deres processer, sætter Anne Bøgh Fangel fokus på organisationskultur og hvad det kræver at implementere machine learning i praksis.
Anne Bøgh Fangel
,
Principal Organisation Analyst
,
Alexandra Instituttet
13:15 - 13:40
Konkrete resultater og erfaringer med AI og machine learning
Professor på Datalogisk Institut og it-entreprenør Stephen Alstrup vil præsentere en række konkrete cases på anvendelse af AI.
Det vil inkludere AI til forbedret kundeservice og -support og andre områder, chatbots kombineret med software-robotter, som optimerer kundedialogen, klassificering af henvendelser, som optimerer sagsbehandlingen m.m.
Stephen Alstrup
,
professor hos Københavns Universitet, Datalogisk Institut
,
og CEO hos SupWiz
13:45 - 14:00
Kaffepause
14:00 - 14:25
Teknologisk udvikling indenfor AI, og hvordan man kommer hurtig i gang
Hvor er vi med AI i forhold til den teknologiske udvikling? Hvilke områder begynder vores kunder typisk med? Interesseret i konkrete cases og findings? Kom forbi og hør 'do's and don'ts' – uden alt for meget AI-hype, men med fokus på hurtig værdirealisering.
Henrik Lønstrup Skjoldborg
,
solution specialist, Data & AI
,
Microsoft
14:30 - 15:10
Kampen om fremtiden - hvornår slutter AI-hypen?
På Gartners hype-cycle er virtuelle assistenter, maskinlæring, selvkørende biler og andet, der bare minder om kunstig intelligens, på det absolutte højdepunkt af oppustede forventninger lige nu. Og Procter & Gamble kunne eksempelvis i 2017 fortælle sine investorer, at Olay Skin Advisor var en ny platform til analyse af hud, “som benytter en hel suite af kunstig intelligens-teknologier” - altså ikke bare kunstig intelligens, men en hel suite af kunstig intelligens-teknologier – helt ”almindelig” kunstig intelligens er simpelthen ikke nok til at analysere dit behov for hudcreme.
Så er AI bare hype? Eller bør vi kigge nærmere, når de syv mest værdifulde selskaber i verden er teknologiselskaber, som alle arbejder målrettet på at videreudvikle kunstig intelligens? I dagens afsluttende oplæg prøver vi at kigge lidt nærmere på selve begrebet kunstig intelligens og hvem, der driver udviklingen nu og i fremtiden.