Det Digitale Produktpas er et nyt EU-initiativ, og et digitalt mærkat, der ledsager et fysisk produkt gennem dets livscyklus. Det skal skabe gennemsigtighed i forhold til for eksempel et produkts bæredygtighed over for forbrugerne. Det forventes udrullet i løbet af 2024.
Produktpasset kommer til at synliggøre dit produkts bæredygtighed i praksis og skal indeholdende data om produktets oprindelse, materialer og genanvendelsesmuligheder.
Dette kommer til at stille store krav til dine data, og betyder derfor nye udfordringer i forhold til datahåndtering, og hvordan man sikrer det rigtige datagrundlag.
Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas.
Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.
Denne konference er for dig der har produkter i din portefølje, og som ønsker en implementering af Det Digitale Produktpas, så forbrugerne får gennemsigtighed over produkternes bæredygtighed og andre informationer.
Marie Krogsgaard Veyret
Senioradvokat
Bech Bruun