Sådan kommer du i gang med og får du mest ud af Microsoft Dynamics 365 Business Central
Digitalt event
Dato:
14/9 2022
Sted:
Online
Pris:
0 kr / 2.495 kr.
Smarte programmer og tidsbesparende funktioner er normalt forbeholdt de store virksomheder med dybe lommer.
Men med Microsoft Dynamics 365 Business Central får mindre virksomheder og organisationer nye muligheder for at skabe dyb indsigt, sammenhæng og digital værdiskabelse i forretningen og alle dens processer.
Samtidig kan Business Central let integreres i virksomhedens eksisterende løsninger, herunder Outlook. Det giver adgang til nem håndtering af dagligdags opgaver inden for produktion, drift, salg eller administration.
Det er for de fleste et kæmpe spring i forhold til eksisterende hjemmelavede løsninger eller ældre Navision-installationer.
Med den nye bogføringslov, som blev vedtaget af Folketinget i maj måned, står mange mindre virksomheder desuden overfor at skulle investere i et nyt ERP-system for at kunne leve op til lovkravet.
På denne konference kan du derfor høre om, hvad det nye lovkrav betyder for dig og hvordan, du får det bedste ud af Dynamics 365 Business Central, hvad de konkrete erfaringer er, og hvordan du kan tilpasse løsningen til netop din forretning eller organisations størrelse og kompleksitet.
Se program
Program:
09:00
Velkomst
Moderator:
Lars Jacobsen
,
Chefredaktør og moderator
,
Computerworld
Chefredaktør for Computerworld siden 2013. Har i over 20 år beskæftiget sig med samspillet mellem teknologi, forretning og samfund som taler, moderator, journalist og podcastvært. Medlem af juryen for Årets CIO og er initiativtager og jurymedlem til den nystiftede pris som Årets CISO.
09:05
Dokumenter er forretningskritiske. Uden labels – ingen levering. Uden fakturaer – intet salg
Tabellae er ERP-systemets bedste ven. Vi elsker forretningsdokumenter og har hjulpet mere end 500 kunder med at interagere effektivt med kunderne og minimere risici i ERP-implementeringen.
Ordrebekræftelser, følgesedler, e-mails, stregkoder og labels.
ERP-output kan få tidsforbrug og økonomi i et ERP-projekt til at løbe løbsk, hvis det ikke håndteres smart.
Tabellae implementerer dokumentstyringssystemer, der gør vedligeholdelse og tilpasning af dokumenter til en overskuelig opgave – også hvis I har samhandel på tværs af lande og forretningsenheder.
Vi vil bl.a. belyse hvordan I kan:
- Imødekomme krav til forretningsdokumenter ift. formater, datakilder, indhold, integrationer m.m.
- Minimere daglige vedligeholdelsesomkostninger ift. ERP-dokumenter.
- Tilrette dokumenter i takt med, at jeres virksomhed ændrer sig og nye behov opstår.
- Komme sikkert, hurtigt og nemt fra start med en standardløsning til dokumenthåndtering.
Oplægsholder:
Lennart Garbarsch
,
Partner
,
Tabellae A/S
Lennart Garbarsch har arbejdet med dokumenthåndtering til ERP-systemer i mere end 20 år og har viden fra mere end 250 ERP-implementeringer.
Oplægsholder:
Tim Janum
,
Account Manager
,
Tabellae A/S
Tim Janum har mange års erfaring fra ERP-verdenen og relaterede softwareløsninger. Tim er Account Manager hos Tabellae med ekspertise inden for Dynamics 365 BC.
09:35
Overblik af MS Business Central partnere i Danmark
Hvad skal være opmærksom på når man vælger BC partner?
Ib giver gode råd i forbindelse med valg af partner.
Keynote:
Ib Pedersen
,
Senior ERP Advisor
,
HNCO A/S
Ib Pedersen er en af Danmarks førende forretningssystem rådgivere, og har over de seneste ca. 30 år rådgivet en lang række virksomheder med at træffe de rigtige strategiske valg omkring bl.a. ERP-, HR- og lønsystemer. Hertil kommer at Ib har deltaget i udarbejdelse af en lang række analyser af markedet for bl.a. ERP generelt, BC og FO markedet, HR-systemer og lønsystemer.
10:20
Digitalt fakturaflow i Business Central
Her gives et indblik i mulighederne ved at vælge et digitalt fakturaflow system, samt hvilke muligheder der findes på markedet og hvilken man skal vælge, og herunder hvorfor ExFlow fra SignUp Software skiller sig positivt ud.
Derudover italesættes lovgivningen i forbindelse med den nye bogføringslov, og hvordan den påvirker virksomhederne i forhold til de digitale krav.
Oplægsholder:
Camilla Ankerdal
,
Senior Consultant
,
SignUp Software
Camilla har mange års erfaring med ERP og workflow løsninger, og tilsvarende en lang baggrund fra større virksomheder med finans bogholderi.
Oplægsholder:
Frank Olesen
,
Partner Director
,
SignUp Software
Frank har mange års erfaring med Microsoft Dynamics ERP-løsninger og som tidligere kunde- og supportchef ved han hvad kunderne prioriterer højt.
10:50
Fra kælderen til skyen med Business Central - opsummering af erfaringer fra de gennemførte projekter!
Hvad kan Business Central og hvad er der i 365 Business Central ”værktøjskassen” til din branche?
Hvilke apps er de mest anvendte til Business Central? Hvilke apps bør du altid have?
Hvad er erfaringerne fra de gennemførte BC-projekter?
Skal du foretage en teknisk opgradering eller skal du starte forfra?
Få svaret når Carsten går på scenen.
Oplægsholder:
Carsten Petry
,
Senior Client Executive
,
NORRIQ
Carsten Petry har meget lang erfaring med Navigator, Navision, Navision Financials, Dynamics NAV og Business Central. Har været kunde og brugt produktet, ansat hos Microsoft og ansat hos Microsoft forhandlere.
11:25
Ny bogføringslov – et øget fokus på digitalisering
Med vedtagelsen af ny bogføringslov har folketinget skærpet kravene til det danske erhvervsliv.
Over en periode på de næste 5 år implementeres en række krav til virksomhederne som omfatter digital bilagshåndtering og dataflow, anvendelse af godkendte ERP løsning og samtidig indføres øgede kontrolbestemmelser.
Jesper giver en introduktion til den nye bogføringslov og hvad den betyder.
Keynote:
Jesper Vingborg
,
Director
,
BDO
Jesper er 41 år gammel og bosat i Løgstør ved Limfjorden. Han har 22 års erfaring hos BDO i Aalborg med fokus på rådgivning i SMV segmentet.
Bred erfaring indenfor revision, regnskab og implementering samt rådgivning for ejerledere og mellemstore virksomheder.
Tilmeldingen er lukket
Du kan ikke længere tilmelde dig dette event