Datadrevet forretning 2021: Sæt automatisering og data på den strategiske dagsorden
Digitalt event
Dato:
16/6 2021
Sted:
Online
Pris:
0 kr / 2.495 kr.
Evnen til at udnytte forretningspotentialet i data vil på mange måder være den udløsende faktor mellem succes og fiasko i de kommende år.
For med korrekt udnyttelse af data kan vi for alvor få kant til konkurrenterne, da der her ligger værdifuld viden om kunder, kundeadfærd, konkurrenter, medarbejdere, markeder, brugen af vores produkter og meget andet, som vi kan udnytte til at forbedre produkter, services og værdiskabelse.
Og med machine learning, kunstig intelligens, chatbots og andre nye teknologier der anvender data, kan vi automatisere store dele af processerne, interaktionerne og arbejdet.
På denne konference gennemgår vi en række succesfulde cases fra virksomheder, der i både det små og store har indtænkt data og digitalisering på nye måder i deres dagligdag, over for kunderne og til at skabe nyt forretning.
Hør blandt andet om:
Automatisering kan revolutionere processer og hele virksomheder - både for dem som laver det og de konkurrenter og samarbejdspartnere, der bliver ramt af det.
Realtimedata giver mulighed for nye interfaces – men betyder også, at information og data præsenteres via nye interfaces og i nye handlingsorienteret formater.
Data, sensorer og software der allerede nu har potentialet til skabe en always on, proaktiv og menneskefri kundeservice.
Fremtidens vindervirksomheder er med andre ord dem, der bedst formår at udnytte deres data internt eller eksternt.
Men som altid er spørgsmålet, hvor der skal sættes ind? Hvor er der størst udbytte af indsatsen? Og hvilke teknologier der gives bedst mening at anvende?
Det handler Datadrevet forretning: Sæt automatisering og data på den strategiske dagsorden om.
Hør hvordan Matas har formået at skabe en digital virksomhed med kunde- og produktdata i centrum, hvor fremtidens digitale motorvej baseret på AI og realtidsdata allerede er taget i brug
Thomas Grane
,
Director, Tech & Transformation (CIO)
,
Matas A/S
09:30 - 09:50
Virksomheder i dag ser Data og kunstig intelligens i stor skala, som helt centralt i opnåelse af forbedret konkurrenceevne og øget bundlinje i de kommende 3 år.
Data, kunstig intelligens og autiomatisering ændrer på måden vi tilrettelægger arbejdet mellem medarbejdere og IT – på en god måde. De fleste virksomheder ser at det fjerner trivielt arbejde fra medarbejderne og på den måde skaber bedre job indhold med højere værdi.
Vi kigger også på danske eksempler omkring hvordan Data og kunstig intelligens kan forbedre kundeoplevelsen og hvorfor ”AI Explainability” er vigtig for at få succes med kunstig intelligens
Lars Aksel Skibsted
,
Data, AI & Automation leader
,
IBM
09:50 - 10:10
Hvad kan du gøre for at den datadrevne kultur bliver strategisk i din virksomhed?
Thomas Okke Frahm
,
Independent Business Advisor
10:10 - 10:30
”Next Best Action”: Sådan designer du en moderne dataplatform, der imødekommer dine kunders behov
I denne session tager vi udgangspunkt i udvalgte kundebehov, og viser hvordan en virksomhed kan løse disse mere præcist ved at anvende data og analytics. Vi vil beskrive begrebet Next Best Action (NBA), og vil ved hjælp af use-cases vise, hvorfor data og analytics på afgørende vis kan levere en medarbejder (m.fl) en meget præcis plan for NBA. Vi redegør på den baggrund for de krav dette stiller til datastruktur og teknologisk platform.
Vi diskuterer:
Hvordan du indsamler data i dine eksterne og interne økosystemer, og hvordan du bedst udnytter data og informationen til at tage NBA dine kunder?
Hvordan du følger op på dine NBAs så du løbende kan øge præcisionen i kundebetjeningen
Hvordan du bygger datastrukturen og etablerer en skalérbar teknologiplatform
Hvordan du organiserer arbejdet for mest muligt udbytte
Toke Friborg
,
Group Executive & Managing Director
,
Solita Danmark
Mogens Kristensen
,
Senior Business Advisor
,
Solita Danmark
10:30 - 10:40
Pause
10:40 - 11:00
Machine Learning og topledelse: Husk kroner og øre i dit næste møde
Forestil dig først, at du og din virksomhed ønsker at komme i gang med data science, men topledelsen har svært ved at begribe et algoritmisk vokabularium. Tænk over hvad der er på den adm. direktørs dagsorden. Skitsér dernæst de økonomiske fordele ved et initiativ, overvej eventuelt en hackaton approach eller en MVP indfaldsvinkel. Sæt machine learning ind i en stærk kommunikativ kontekst. Bum, måske får du følgeskab til et data- og analytics program og du er nu godt på vej til at revolutionere din virksomhed.
Jim Nielsen
,
Administrerende direktør
,
Knowit Decision Danmark
11:00 - 11:20
Hvordan forbinder du ”The World” til din virksomheds ”Data Backbone”?
“We live in the Data Era” – det er sikkert noget, du har hørt før - og ja vi bruger og producerer data som aldrig før.
Men ”Data verdenen” står aldrig stille, vi kigger fremad i en 5 års periode, hvor Data tilgangen vil eksplodere, hvor nuværende løsninger og ”The Information Highway” ikke vil være i stand til at tage imod, håndtere eller skabe værdi.
Dell Technologies vil gerne inspirere til, hvordan det problem kan løses, samt hvilke muligheder Dell Innovation giver virksomhederne for at styrke deres konkurrenceevne.
Dell Innovation hjælper i dag med løsninger der på simpel vis håndterer:
Alle datakilder
Applikationer
Steder hvor data skabes
Integration
Massive datamængder – lagring og håndtering
Analyse og actions
Alt sammen i real-tid – med det formål at skabe værdi.
Poul Kjeldgaard
,
Field CTO
,
Dell Technologies Danmark
11:20 - 11:40
Udvikling af analyseplatform for DBU - DATA-ANALYSE SKAL STYRKE HERRELANDSHOLDET TIL SOMMERENS EM-SLUTRUNDE
IBM, CogniTech og DBU har indgået et samarbejde om at analysere og visualisere landsholdets kampdata for trænerteamet i DBU. Vi har udviklet en analyseplatform således, at trænerne hurtigt kan finde de afgørende kampsituationer frem, og få dem vist.
Hvor mange indkast har Belgien f.eks. haft på den sidste tredjedel af banen, som har givet målfarlige chancer/mål i de sidste 5 landskampe? Hvem har kastet og hvor er de kastet hen? Og det vil vi have vist videosekvenser af lige nu.
Det kan også være analyse af en spillers afleveringer med fokus på, hvilke afleveringer der fører til farlige chancer eller visning af videosekvenser af de udvalgte afleveringer, der fører til mål indenfor de næste 30 sekunder. Normalt bruges Cognos Analytics til traditionel Business Intelligence, såsom finansiel analyse/rapportering. Vi viser i dette indlæg, hvordan Cognos Analytics bliver brugt som analyseplatform til en helt anden type løsning.