Du kan se eller gense hele seminaret her
Forretningspotentialet i data er enormt og for mange virksomheder vil data og den måde som data anvendes på være den udløsende faktor mellem succes og fiasko.
For med korrekt udnyttelse af data kan vi få den nødvendige værdifulde viden om kunder, kundeadfærd, konkurrenter, medarbejdere, markeder og brugen af produkter - alt det som kan udnyttes til at forbedre produkter, services og værdiskabelse. Og alt det, som i sidste ende, for alvor skaber kant til konkurrenterne.
Med moderne teknologier som machine learning, kunstig intelligens og RPA kan vi desuden automatisere store dele af dette arbejde.
Fremtidens vindervirksomheder er med andre ord dem, der bedst formår at udnytte deres data og bygge forretningen op på data. Mens de samtidig lever op til kundernes, myndighedernes og samarbejdspartnernes forventninger om, at de mange data anvendes på en etisk korrekt måde.
Det kræver dog en både strategisk, fokuseret og målrettet indsats at udløse forretningspotentialet i data, da alle organisationer er forskellige.
I et kompleks it-landskab med mange teknologier handler det om at træffe de rigtige strategiske valg, at investere i de rigtige teknologier og medarbejdere, der kan bidrage til innovationen og de nødvendige forandringer.
Chefredaktør for Computerworld siden 2013. Har i over 20 år beskæftiget sig med samspillet mellem teknologi, forretning og samfund som taler, moderator, journalist og podcastvært. Medlem af juryen for Årets CIO og er initiativtager og jurymedlem til den nystiftede pris som Årets CISO.
Gabriel er data scientist. Han har praktisk erfaring med at bruge cloud-løsninger til at implementere maskinlæringsprojekter indenfor både e-handel og udviklingsrelaterede opgaver. Han har en stor interesse for beslutningsanalyse og for at anvende maskinlæring til at forbedre beslutningsprocesserne.
Gabriel Cases kommer med en baggrund som maskiningeniør og har for nylig erhvervet sig en Master IE Business School i Spanien.
Han har over 10 års erhvervserfaring med dataanalyse fra ingeniørfirmaer, olie- og gasbranchen samt e-handel. Blandt Gabriels tidligere projekter kan nævnes udvikling af en produktoptimeringsmodel til et oliefelt under havet for Aker Solutions samt udarbejdelsen af en maskinlæringsløsning for Boozt Fashion, som kan foreskrive optimale rabatter for en webshop. Gabriel Cases har gode teambuilding-evner efter at have arbejdet flere forskellige steder i verden. Han har bl.a. stået i spidsen for forskellige projektteams i Norge, USA, Mexico, Italien og Storbritannien.
Mads Ølsgaard delivers reliable and strong solutions, where the technical implementation matches the clients business and use cases. Mads is particularly suited for projects concerning machine learning, artificial intelligence and Natural language processing. Mads is a certified Google Cloud Data Engineer and has experience working with both confidential and large scale dataset within the public sector and the private health sector.
Chefredaktør for Computerworld siden 2013. Har i over 20 år beskæftiget sig med samspillet mellem teknologi, forretning og samfund som taler, moderator, journalist og podcastvært. Medlem af juryen for Årets CIO og er initiativtager og jurymedlem til den nystiftede pris som Årets CISO.