Datadrevet forretning 2020: Sæt data på den strategiske dagsorden
Digitalt event
Dato:
11/12 2020
Sted:
Online
Pris:
0 kr / 2.495 kr.
Forretningspotentialet i data er enormt, og for mange virksomheder vil data og den måde som data anvendes på, være den udløsende faktor mellem succes og fiasko.
Med den korrekte udnyttelse af data kan vi få den nødvendige værdifulde viden om kunder, kundeadfærd, konkurrenter, medarbejdere, markeder og brugen af produkter.
Alt det som kan udnyttes til at forbedre produkter, services og værdiskabelse. Og alt det, som i sidste ende, for alvor skaber kant til konkurrenterne.
Med moderne teknologier som machine learning, kunstig intelligens og RPA kan vi desuden automatisere store dele af arbejdet.
Fremtidens vindervirksomheder er med andre ord dem, der bedst formår at udnytte deres data og bygge forretningen op på data. Mens det samtidig lever op til kundernes, myndighedernes og samarbejdspartnernes forventninger om, at de mange data anvendes på en etisk korrekt måde.
Det kræver en både strategisk, fokuseret og målrettet indsats at udløse forretningspotentialet i data, da alle organisationer er forskellige.
I et komplekst it-landskab med mange teknologier handler det om at træffe de rigtige strategiske valg og investere i de rigtige teknologier og medarbejdere, der kan bidrage til innovationen og de nødvendige forandringer.
På denne konference gennemgår vi en række vinder-cases med virksomheder, der i både det små og store har indtænkt data og digitalisering på nye måder i deres dagligdag.
Datastrategi
Data er ikke et mål i sig selv!
Mange organisationer sætter i øjeblikket turbo på brugen af data, og datastrategi har aldrig været mere hot.
Uanset om viljen til at blive mere datadrevet er skabt i bestyrelseslokalet, lederskabet eller maskinrummet, skal datastrategien sætte retningen for arbejdet.
Datadrevet marketing + salg + organisation
Jo stærkere I står sammen, desto bedre en oplevelse kan I give jeres kunder. Hvor banalt det end lyder, er sandheden, at mange virksomheder lever med et stort, uforløst data-potentiale, fordi viden om den enkelte kunde lever i forskellige, lukkede systemer.
Få indsigt i de moderne værktøjer, der indsamler data om kunderne på alle touchpoints og analyserer disse data, så du reelt har mulighed for at handle proaktivt.
Bemærk: Denne konference foregår digitalt
På konferencen kan du se keynotes, debatter, oplæg og stille spørgsmål i chatten fra hjemme-arbejdspladsen, kontoret eller et helt tredje sted. Alt sammen modereret af Computerworlds chefredaktør, Lars Jacobsen.
Mød talerne
Jakob Schjoldager
redaktør
Computerworld
Peter Wibroe
forsker og dataanalytiker
Novo Nordisk
Daniel Aunvig
Head of Data & AI
Microsoft Denmark
Marius Hartmann
Chefkonsulent, Machine Learning Lab
Erhvervsstyrelsen
Mads Overbeck
Account Executive, Tableau Software
Tableau
Troels Bohnsen
Head of Group Business Intelligence & Group Treasury
Når der går sport i tallene: Det danske SailGP-holds datadrevne vej til succes
ROCKWOOL har engageret sig i den prestigefyldte sejlsportsklasse SailGP og skabt et dansk hold i verdens hurtigste sejlsportsliga. Bådenes tusindvis af sensorer, et live data feed og et setup, hvor man har adgang til alle konkurrenternes data, gør SailGP til den ideelle platform at introducere en analytisk og datadrevet tilgang til sporten. Holdets dataanalytiker, Peter Wibroe, fortæller om, hvordan det danske SailGP-hold anvender data til at klæde sejlerne bedst muligt på til at præstere på vandet.
Peter Wibroe
,
forsker og dataanalytiker
,
Novo Nordisk
09:25 - 09:45
Microsoft: Sæt data og indsigt fri
Én fælles global dataplatform til understøttelse af hurtigere, mere intelligente og mindre siloramte processer og beslutninger på tværs af hele værdikæden – en gennemgang af hvordan Microsoft har sat data og indsigt fri på tværs af organisationen.
Daniel Aunvig
,
Head of Data & AI
,
Microsoft Denmark
09:45 - 10:05
Intelligent kontrol
Erhvervsstyrelsen anvender maskinlæring og netværksanalyse i deres beslutningsunderstøttelse af kontrolarbejdet. Den datadrevne tilgang har skaleret de traditionelle logiske kontroller fra stikprøve- eller risikobaseret kontrol til automatiseret kontrol af alle forretningshændelser på styrelsens centrale systemer.
Marius Hartmann
,
Chefkonsulent, Machine Learning Lab
,
Erhvervsstyrelsen
10:05 - 10:25
SOS International bruger Tableau til at bringe relevant datadrevet viden til virksomheden
For at yde hjælp til nordiske rejsende over hele verden, placerer SOS International analyser i centrum for sin forretning. Deltag i denne session for at lære, hvordan SOS International implementerede Tableau for at hjælpe med at afdække ny operationel indsigt og opgradere virksomhedens globale servicetilbud.
Mads Overbeck
,
Account Executive, Tableau Software
,
Tableau
Troels Bohnsen
,
Head of Group Business Intelligence & Group Treasury
,
SOS International
10:25 - 10:35
Pause
10:35 - 10:55
Hvordan sætter du strøm til din data & analytics strategi?
Intellishore er et data & analytics konsulenthus, som hjælper både store multinationale virksomheder, mellemstore private virksomheder samt offentlige organisationer med at træffe beslutninger på et databaseret grundlag. Værdien ligger i at sikre sammenspillet mellem overordnet strategiske mål – og hvad der skal til få at nå disse på tværs af processer, kompetencer og teknologi.
Oplægget fokuserer netop på dette sammenspil – altså at få værdi ud af data, og hvordan man går fra tanke til handling – på kort tid. Hvor teknologien er midlet, og målet er en strategisk forretningsgevinst.
Amit Luthra & Sonu Banga er grundlæggere af INTELLISHORE. Deres indbyrdes kompetencer – deep tech vs strategi og forandring – har skabt en unik position i markedet.
Amit Luthra
,
Founding Partner
,
Intellishore
Sonu Banga
,
Founding Partner
,
Intellishore
10:55 - 11:15
Det datadrevne jobcenter
Covid-19 har stillet landets jobcentre over for en ny virkelighed med et stigende antal ledige. Bliv klogere på, hvordan flere og flere jobcentre bruger data til at målrette indsatsen over for borgerne, og skabe tydelige sammenhænge mellem mål, indsatser og resultater.
Kim Bjørn Tiedemann
,
Direktør for IT-udvikling og teknologi
,
Schultz
11:15 - 11:35
Fra Bricks and Mortar til datadrevet forretningsmodel