event billede

Datadrevet forretning 2020: Sæt data på den strategiske dagsorden Digitalt event

Dato:
11/12 2020
Sted:
Online
Pris:
0 kr / 2.495 kr.

Forretningspotentialet i data er enormt, og for mange virksomheder vil data og den måde som data anvendes på, være den udløsende faktor mellem succes og fiasko.

Med den korrekte udnyttelse af data kan vi få den nødvendige værdifulde viden om kunder, kundeadfærd, konkurrenter, medarbejdere, markeder og brugen af produkter.

Alt det som kan udnyttes til at forbedre produkter, services og værdiskabelse. Og alt det, som i sidste ende, for alvor skaber kant til konkurrenterne.

Med moderne teknologier som machine learning, kunstig intelligens og RPA kan vi desuden automatisere store dele af arbejdet.

Fremtidens vindervirksomheder er med andre ord dem, der bedst formår at udnytte deres data og bygge forretningen op på data. Mens det samtidig lever op til kundernes, myndighedernes og samarbejdspartnernes forventninger om, at de mange data anvendes på en etisk korrekt måde.

Det kræver en både strategisk, fokuseret og målrettet indsats at udløse forretningspotentialet i data, da alle organisationer er forskellige.

I et komplekst it-landskab med mange teknologier handler det om at træffe de rigtige strategiske valg og investere i de rigtige teknologier og medarbejdere, der kan bidrage til innovationen og de nødvendige forandringer.

På denne konference gennemgår vi en række vinder-cases med virksomheder, der i både det små og store har indtænkt data og digitalisering på nye måder i deres dagligdag.

Datastrategi

Data er ikke et mål i sig selv!

Mange organisationer sætter i øjeblikket turbo på brugen af data, og datastrategi har aldrig været mere hot.

Uanset om viljen til at blive mere datadrevet er skabt i bestyrelseslokalet, lederskabet eller maskinrummet, skal datastrategien sætte retningen for arbejdet.

Datadrevet marketing + salg + organisation

Jo stærkere I står sammen, desto bedre en oplevelse kan I give jeres kunder. Hvor banalt det end lyder, er sandheden, at mange virksomheder lever med et stort, uforløst data-potentiale, fordi viden om den enkelte kunde lever i forskellige, lukkede systemer.

Få indsigt i de moderne værktøjer, der indsamler data om kunderne på alle touchpoints og analyserer disse data, så du reelt har mulighed for at handle proaktivt.


Bemærk: Denne konference foregår digitalt

På konferencen kan du se keynotes, debatter, oplæg og stille spørgsmål i chatten fra hjemme-arbejdspladsen, kontoret eller et helt tredje sted. Alt sammen modereret af Computerworlds chefredaktør, Lars Jacobsen.

Mød talerne

Jakob Schjoldager

Jakob Schjoldager

redaktør

Computerworld

Peter Wibroe

Peter Wibroe

forsker og dataanalytiker

Novo Nordisk

Daniel Aunvig

Daniel Aunvig

Head of Data & AI

Microsoft Denmark

Marius Hartmann

Marius Hartmann

Chefkonsulent, Machine Learning Lab

Erhvervsstyrelsen

Mads Overbeck

Mads Overbeck

Account Executive, Tableau Software

Tableau

Troels Bohnsen

Troels Bohnsen

Head of Group Business Intelligence & Group Treasury

SOS International

Amit Luthra

Amit Luthra

Founding Partner

Intellishore

Sonu Banga

Sonu Banga

Founding Partner

Intellishore

Kim Bjørn Tiedemann

Kim Bjørn Tiedemann

Direktør for IT-udvikling og teknologi

Schultz

Morten Holm Christiansen

Morten Holm Christiansen

CDO/CIO

Haldor Topsoe A/S

Se program

Program:


09:00 - 09:05
Velkomst
Jakob Schjoldager
redaktør
Computerworld

09:05 - 09:25
Når der går sport i tallene: Det danske SailGP-holds datadrevne vej til succes
ROCKWOOL har engageret sig i den prestigefyldte sejlsportsklasse SailGP og skabt et dansk hold i verdens hurtigste sejlsportsliga. Bådenes tusindvis af sensorer, et live data feed og et setup, hvor man har adgang til alle konkurrenternes data, gør SailGP til den ideelle platform at introducere en analytisk og datadrevet tilgang til sporten. Holdets dataanalytiker, Peter Wibroe, fortæller om, hvordan det danske SailGP-hold anvender data til at klæde sejlerne bedst muligt på til at præstere på vandet.
Peter Wibroe
forsker og dataanalytiker
Novo Nordisk

09:25 - 09:45
Microsoft: Sæt data og indsigt fri
Én fælles global dataplatform til understøttelse af hurtigere, mere intelligente og mindre siloramte processer og beslutninger på tværs af hele værdikæden – en gennemgang af hvordan Microsoft har sat data og indsigt fri på tværs af organisationen.
Daniel Aunvig
Head of Data & AI
Microsoft Denmark

09:45 - 10:05
Intelligent kontrol
Erhvervsstyrelsen anvender maskinlæring og netværksanalyse i deres beslutningsunderstøttelse af kontrolarbejdet. Den datadrevne tilgang har skaleret de traditionelle logiske kontroller fra stikprøve- eller risikobaseret kontrol til automatiseret kontrol af alle forretningshændelser på styrelsens centrale systemer.
Marius Hartmann
Chefkonsulent, Machine Learning Lab
Erhvervsstyrelsen

10:05 - 10:25
SOS International bruger Tableau til at bringe relevant datadrevet viden til virksomheden
For at yde hjælp til nordiske rejsende over hele verden, placerer SOS International analyser i centrum for sin forretning. Deltag i denne session for at lære, hvordan SOS International implementerede Tableau for at hjælpe med at afdække ny operationel indsigt og opgradere virksomhedens globale servicetilbud.
Mads Overbeck
Account Executive, Tableau Software
Tableau
Troels Bohnsen
Head of Group Business Intelligence & Group Treasury
SOS International

10:25 - 10:35
Pause

10:35 - 10:55
Hvordan sætter du strøm til din data & analytics strategi?
Intellishore er et data & analytics konsulenthus, som hjælper både store multinationale virksomheder, mellemstore private virksomheder samt offentlige organisationer med at træffe beslutninger på et databaseret grundlag. Værdien ligger i at sikre sammenspillet mellem overordnet strategiske mål – og hvad der skal til få at nå disse på tværs af processer, kompetencer og teknologi.

Oplægget fokuserer netop på dette sammenspil – altså at få værdi ud af data, og hvordan man går fra tanke til handling – på kort tid. Hvor teknologien er midlet, og målet er en strategisk forretningsgevinst.

Amit Luthra & Sonu Banga er grundlæggere af INTELLISHORE. Deres indbyrdes kompetencer – deep tech vs strategi og forandring – har skabt en unik position i markedet.
Amit Luthra
Founding Partner
Intellishore
Sonu Banga
Founding Partner
Intellishore

10:55 - 11:15
Det datadrevne jobcenter
Covid-19 har stillet landets jobcentre over for en ny virkelighed med et stigende antal ledige. Bliv klogere på, hvordan flere og flere jobcentre bruger data til at målrette indsatsen over for borgerne, og skabe tydelige sammenhænge mellem mål, indsatser og resultater.
Kim Bjørn Tiedemann
Direktør for IT-udvikling og teknologi
Schultz

11:15 - 11:35
Fra Bricks and Mortar til datadrevet forretningsmodel
Morten Holm Christiansen
CDO/CIO
Haldor Topsoe A/S

11:35 - 11:45
Opsummering og tak for i dag
Jakob Schjoldager
redaktør
Computerworld
Det får du ud af det
  • Indsigt i forretningsudvikling med data
  • Viden om nye teknologier
  • Cases