Sådan får du succes med e-handel - opstart, vækst og digitalisering
Dato:
02/10 2019
Sted:
Ballerup
Pris:
0 kr / 2.495 kr.
E-handel er det mest markante vækstområde i detailhandlen. E-handlen boomede i 2018, hvor der blev handlet for rundt regnet 142 milliarder kroner for den samlede danske e-handel af varer og serviceydelser – og det fortsætter her i 2019!
Vil du have en del af kagen, skal du være godt forberedt.
Hør praktikere fortælle om deres rejse og udvikling – og bliv inspireret omkring emner som:
- Betaling – svindel, sikker betaling, løsninger og nye SCA-regler (kan du overhoved modtage betalinger efter 14/9-2019).
- Lagerstyring og forsendelse – hvordan skal du styre lageret. Eget lager eller bruge en partner.
- Amazon marketplace. Overvejelser fra nuværende og måske kommende brugere.
- Hvorfor traf vi de valg vi gjorde – og hvordan gik det?
- Abonnementsløsninger – er det en god ide?
- Hele driften af din virksomhed: Sammenhængen mellem web, leverandører, kunder, banken, priser, lager, forsendelse, fakturering, regnskab og rapportering på alle elementerne.
For dig,
- der allerede driver en e-handelsvirksomhed, der ønsker at vækste endnu mere
- dig der overvejer at bruge e-handel som en ny mulighed
- der overvejer yderligere digitalisering af dele af din virksomhed
- der vil inspireres og lære af andres erfaringer med at drive e-handelsvirksomhed
Se program
Program:
08:30
Registrering og morgenmad
09:00
Velkomst
Oplægsholder:
Henrik Ranum
,
Salgschef
,
Acomi
Henrik Ranum har mange års erfaring inden for forretningsudvikling og ledelse. Henrik har rådgivet en lang række virksomheder i deres anvendelse af ERP og BI/BA (Business Intelligence/ Business Analytics), og har igennem årene arbejdet inden for kommuner, sundhedsvæsenet, produktion, handel, finans og retail . Henrik Ranum har desuden været ekstern lektor i IT-ledelse på Aalborg Universitet.
Oplægsholder:
Christian Tønnesen
,
Business Development Manager
,
Komplex IT
Moderator:
Alexander Haslund
,
Strategi- og ledelsesredaktør
,
Computerworld
Redaktør for Computerworld med fokus på strategi og ledelse.
Alexander sætter fokus på CIO-branchen og de udfordringer og muligheder it-beslutningstagerne står overfor. Dette betyder, at han har konstant fokus på at komme tæt på de professionelle it-beslutningstageres udfordringer og muligheder. Hans mål er at levere relevant indhold om strategi, ledelse og digitalisering, der er aktuelt, i øjenhøjde, direkte værdiskabede og handlingsorienteret.
Alexander er udannet journalist fra Roskilde Universitet med en tværfaglig profil indenfor it og digitalisering.
Han interesserer sig for den teknologiske udvikling, nye trends, strategi og ledelse, metoder, markedet og de udfordringer og muligheder it og digitalisering medfører for det private og offentlige samt for samfundet som helhed.
09:20
Skandinavisks rejse med digitalisering
Per Mikkelsen fortæller om Skandinavisks rejse med digitalisering, og hvordan selskabet gradvist har digitaliseret forretningen i takt med, at den vokser. Dette i forhold til både at få bundet de interne processer sammen og i forhold til e-shop, fuldautomatiseret ordreproces, Amazon Marketplace, EDI, konsignationslager og salgsagenter. Rapportering og BI står også centralt for Skandinavisk.
Oplægsholder:
Per Mikkelsen
,
CFO
,
Skandinavisk
Skandinavisk er et lille firma dedikeret til at fejre essensen af Skandinavien ved at bringe den unikke balance mellem store landskaber, rå årstider, hyggelige fælles øjeblikke i den skandinaviske region til live.
Skandinavisk forhandler duften af Skandinavien til hjem og krop både online og i førende stormagasiner i hele verden.
09:55
Betalingsløsninger
Fra FDIH giver Henrik Theil, chef for public affairs og kommunikation, en opdatering på FDIH's E-handelsanalyse for 2019 (halvårsanalysen) med en pejling på, hvordan e-handelen har det lige nu i Danmark. Derudover giver han en status på, hvor vi står 14 dage efter, at de nye betalingsregler omkring SCA (Strong Customer Authentification)/PSD2) er trådt i kraft. Og sidst - men ikke mindst - kommer han også til at fortælle lidt om reglerne ved internethandel, og hvad du skal være opmærksom på som e-handelsvirksomhed.
Oplægsholder:
Henrik Theil
,
Public Affairs and Communication Manager
,
FDIH (Foreningen for Dansk Internethandel)
Foreningen for Dansk Internethandel (FDIH) arbejder for at styrke vilkårene for internethandel i Danmark og internationalt for de mere end 2000 webshops tilknyttet foreningen. FDIH er den toneangivende danske organisation for e-handelsvirksomheder og deres leverandører.
10:50
Hør hvordan Brandfix har fået integreret alle dele af forretningen
Hos Brandfix ønsker man at forandre hele oplevelsen fra A-Z for handel med hår- og skønhedsprodukter. Formålet er at hjælpe retailers, grossister og web-butikker fra forskellige lande, og der tages hånd om hele processen fra research, indkøb og logistik til administration, salg og opfølgning.
For at opnå disse meget ambitiøse mål har det været nødvendigt at ty til digitalisering af de interne processer – og helt nødvendigt at implementere et ERP-system. Brandfix valgte derfor at implementere et komplet integreret ERP-system.
Hør hvordan Brandfix på den måde får integreret alle dele af forretningen, hvad enten vi taler e-shop, salg, lager, forsendelse, indkøb, CRM, økonomi etc.
Derudover har selskabet også ønsket at optimere håndteringen af leverandørfakturaer med elektronisk fakturahåndtering.
Oplægsholder:
Lars Ole Kamp
,
CFO
,
Brandfix
BrandFix er en af Skandinaviens hurtigst voksende handelsvirksomheder inden for skønhedspleje med egne brands og agenturer. Desuden ejer Brandfix frisørkonceptet Ladies&Gents med flere frisørsaloner i Aarhus.
11:25
Hvordan nem adgang til data kan være med til at vækste din forretning
Uanset om du er en stor eller lille virksomhed er der en ting, som virkeligt kan trække på dine dyre personaleressourcer og dine kunders tålmodighed. Det er, hvis dine systemer ikke hænger sammen, og oplysninger skal findes flere steder, indtastes mange gange osv.
Du kender det nok: Outlook, Excel, økonomisystem, fragt/levering, bank, web-shop, betalingsløsning, CRM, markedsføring – flere Excel-ark.
Hvis alt hænger sammen, kan dine processer speedes gevaldigt op – færre personer kan udføre det fire-dobbelte. Med andre ord – du tjener flere penge og kan let skalere din virksomhed.
Henrik Ranum fortæller dig hvordan.
Oplægsholder:
Henrik Ranum
,
Salgschef
,
Acomi
Henrik Ranum har mange års erfaring inden for forretningsudvikling og ledelse. Henrik har rådgivet en lang række virksomheder i deres anvendelse af ERP og BI/BA (Business Intelligence/ Business Analytics), og har igennem årene arbejdet inden for kommuner, sundhedsvæsenet, produktion, handel, finans og retail . Henrik Ranum har desuden været ekstern lektor i IT-ledelse på Aalborg Universitet.
12:00
Let frokost og networking
Tilmeldingen er lukket
Du kan ikke længere tilmelde dig dette event