Sådan får du succes med e-handel - opstart, vækst og digitalisering

Dato:
02/10 2019
Sted:
Ballerup
Pris:
Gratis deltagelse

E-handel er det mest markante vækstområde i detailhandlen. E-handlen boomede i 2018, hvor der blev handlet for rundt regnet 142 milliarder kroner for den samlede danske e-handel af varer og serviceydelser – og det fortsætter her i 2019!

Vil du have en del af kagen, skal du være godt forberedt.

Hør praktikere fortælle om deres rejse og udvikling – og bliv inspireret omkring emner som:

  • Betaling – svindel, sikker betaling, løsninger og nye SCA-regler (kan du overhoved modtage betalinger efter 14/9-2019).
  • Lagerstyring og forsendelse – hvordan skal du styre lageret. Eget lager eller bruge en partner.
  • Amazon marketplace. Overvejelser fra nuværende og måske kommende brugere.
  • Hvorfor traf vi de valg vi gjorde – og hvordan gik det?
  • Abonnementsløsninger – er det en god ide?
  • Hele driften af din virksomhed: Sammenhængen mellem web, leverandører, kunder, banken, priser, lager, forsendelse, fakturering, regnskab og rapportering på alle elementerne.
For dig,
- der allerede driver en e-handelsvirksomhed, der ønsker at vækste endnu mere
- dig der overvejer at bruge e-handel som en ny mulighed
- der overvejer yderligere digitalisering af dele af din virksomhed
- der vil inspireres og lære af andres erfaringer med at drive e-handelsvirksomhed

Se program

Program:


08:30
Registrering og morgenmad

09:00
Velkomst
oplægsholder
Oplægsholder:
Henrik Ranum
Salgschef
Acomi

Henrik Ranum har mange års erfaring inden for forretningsudvikling og ledelse. Henrik har rådgivet en lang række virksomheder i deres anvendelse af ERP og BI/BA (Business Intelligence/ Business Analytics), og har igennem årene arbejdet inden for kommuner, sundhedsvæsenet, produktion, handel, finans og retail . Henrik Ranum har desuden været ekstern lektor i IT-ledelse på Aalborg Universitet.

oplægsholder
Oplægsholder:
Christian Tønnesen
Business Development Manager
Komplex IT
oplægsholder
Moderator:
Alexander Haslund
Premiumredaktør
Computerworld

09:20
Skandinavisks rejse med digitalisering
Per Mikkelsen fortæller om Skandinavisks rejse med digitalisering, og hvordan selskabet gradvist har digitaliseret forretningen i takt med, at den vokser. Dette i forhold til både at få bundet de interne processer sammen og i forhold til e-shop, fuldautomatiseret ordreproces, Amazon Marketplace, EDI, konsignationslager og salgsagenter. Rapportering og BI står også centralt for Skandinavisk.
oplægsholder
Oplægsholder:
Per Mikkelsen
CFO
Skandinavisk

Skandinavisk er et lille firma dedikeret til at fejre essensen af Skandinavien ved at bringe den unikke balance mellem store landskaber, rå årstider, hyggelige fælles øjeblikke i den skandinaviske region til live.
Skandinavisk forhandler duften af Skandinavien til hjem og krop både online og i førende stormagasiner i hele verden.


09:55
Betalingsløsninger
Fra FDIH giver Henrik Theil, chef for public affairs og kommunikation, en opdatering på FDIH's E-handelsanalyse for 2019 (halvårsanalysen) med en pejling på, hvordan e-handelen har det lige nu i Danmark. Derudover giver han en status på, hvor vi står 14 dage efter, at de nye betalingsregler omkring SCA (Strong Customer Authentification)/PSD2) er trådt i kraft. Og sidst - men ikke mindst - kommer han også til at fortælle lidt om reglerne ved internethandel, og hvad du skal være opmærksom på som e-handelsvirksomhed.
oplægsholder
Oplægsholder:
Henrik Theil
Public Affairs and Communication Manager
FDIH (Foreningen for Dansk Internethandel)

Foreningen for Dansk Internethandel (FDIH) arbejder for at styrke vilkårene for internethandel i Danmark og internationalt for de mere end 2000 webshops tilknyttet foreningen. FDIH er den toneangivende danske organisation for e-handelsvirksomheder og deres leverandører.


10:30
Pause

10:50
Hør hvordan Brandfix har fået integreret alle dele af forretningen
Hos Brandfix ønsker man at forandre hele oplevelsen fra A-Z for handel med hår- og skønhedsprodukter. Formålet er at hjælpe retailers, grossister og web-butikker fra forskellige lande, og der tages hånd om hele processen fra research, indkøb og logistik til administration, salg og opfølgning.

For at opnå disse meget ambitiøse mål har det været nødvendigt at ty til digitalisering af de interne processer – og helt nødvendigt at implementere et ERP-system. Brandfix valgte derfor at implementere et komplet integreret ERP-system.

Hør hvordan Brandfix på den måde får integreret alle dele af forretningen, hvad enten vi taler e-shop, salg, lager, forsendelse, indkøb, CRM, økonomi etc.

Derudover har selskabet også ønsket at optimere håndteringen af leverandørfakturaer med elektronisk fakturahåndtering.
oplægsholder
Oplægsholder:
Lars Ole Kamp
CFO
Brandfix

BrandFix er en af Skandinaviens hurtigst voksende handelsvirksomheder inden for skønhedspleje med egne brands og agenturer. Desuden ejer Brandfix frisørkonceptet Ladies&Gents med flere frisørsaloner i Aarhus.


11:25
Hvordan nem adgang til data kan være med til at vækste din forretning
Uanset om du er en stor eller lille virksomhed er der en ting, som virkeligt kan trække på dine dyre personaleressourcer og dine kunders tålmodighed. Det er, hvis dine systemer ikke hænger sammen, og oplysninger skal findes flere steder, indtastes mange gange osv.

Du kender det nok: Outlook, Excel, økonomisystem, fragt/levering, bank, web-shop, betalingsløsning, CRM, markedsføring – flere Excel-ark.

Hvis alt hænger sammen, kan dine processer speedes gevaldigt op – færre personer kan udføre det fire-dobbelte. Med andre ord – du tjener flere penge og kan let skalere din virksomhed.

Henrik Ranum fortæller dig hvordan.
oplægsholder
Oplægsholder:
Henrik Ranum
Salgschef
Acomi

Henrik Ranum har mange års erfaring inden for forretningsudvikling og ledelse. Henrik har rådgivet en lang række virksomheder i deres anvendelse af ERP og BI/BA (Business Intelligence/ Business Analytics), og har igennem årene arbejdet inden for kommuner, sundhedsvæsenet, produktion, handel, finans og retail . Henrik Ranum har desuden været ekstern lektor i IT-ledelse på Aalborg Universitet.


11:50
Afrunding og spørgsmål

12:00
Let frokost og networking
Partnere
Det får du ud af det
  • Konkrete cases og erfaringer fra flere virksomheder
  • Inspiration til at vækste din e-handel
  • Fordele og ulemper ved at digitalisere din forretning
Praktiske Oplysninger
Dato:
Tid:
08:30 til 13:00
Sted:
Wihlborgs Konferencecenter
Lautrupvang 8
2750 Ballerup
Pris:
Gratis deltagelse