Kampen om dygtige it-folk er som bekendt intens, men hvordan skal de tiltrækkes? Det giver it-jobbank og Computerworld dig nu svaret på i en stor, ny kortlægning af Danmarks it-folk.
I modsætning til nogle af verdens it-giganter, der tilbyder ekstravagante frynsegoder, fokuserer den danske it-branche hovedsageligt på fast månedsløn og gode pensionsordninger, når de forsøger at tiltrække it-kandidater. Men er det en antagelse, som danske it-virksomheder bør gøre op med? Er der belæg for at konkludere, at arbejdsglæde og trivsel i højere grad hænger sammen med sammenhold og arbejdsopgaver på arbejdspladsen?
Få svar på dette og meget mere, når it-jobbank og Computerworld afslører resultaterne fra den spritnye arbejdsglædeundersøgelse med mere end 3.000 besvarelser. Samtidig giver vi dig konkrete råd til, hvordan du kan arbejde med jeres virksomhedskultur og målrette jeres annoncering, så den rammer plet og tiltrækker de it-folk, I skal bruge for fortsat at være en attraktiv arbejdsplads for it-professionelle.
Du får fingrene i rapporten, som deles ud til eventet – og giver dig indsigt i forskellige typer it-folks præferencer. Der er nemlig forskel på, hvad eksempelvis en softwareudvikler og projektleder sætter pris på på en arbejdsplads.
Efter programmets officielle afslutning står it-jobbank til rådighed for at tackle konkrete udfordringer eller besvare spørgsmål til undersøgelsen.
19.000 it-kandidater. Det er, hvad Danmark, ifølge Erhvervsstyrelsen, kommer til at mangle af it-specialister frem mod 2030. Men har vi mulighed for at forudse, hvilken talentmasse vi særligt skal have fokus på at tiltrække? Og hvilke it-kompetencer vil virksomheder i fremtiden efterspørge i relation til fremtidens teknologi og automatisering?
Lars Jacobsen
,
Chefredaktør
,
Computerworld
09:40 - 10:20
Ny undersøgelse: Hvordan tiltrækker du de bedste it-profiler?
Få indgående viden om hvad it-professionelle lægger vægt på i et ansættelsesforhold, når Torben Tronborg tager dig gennem de vigtigste resultater fra it-jobbank og Computerworlds store undersøgelse blandt danske it-kandidater med over 3.000 besvarelser. Er der tale om nogle spændende tendenser?
Du får et vigtigt indblik i, hvad it-kandidater vægter, når de skal skifte job. Du får også konkrete eksempler på gode og dårlige jobannoncer og lærer at tænke employer branding ind i både jobannoncen og jobannonceringen. Du får kort sagt grundforudsætningerne på plads for en succesfuld rekruttering.