Virksomheder og organisationer har i mange år flittigt indhentet og opbevaret data. Men for mange er den forretningsmæssige værdi endnu ikke høstet.
Opgaven er derfor ikke nødvendigvis at skabe mere data, men at skabe den teknologiske og organisatoriske forandring, der skal til for at kunne omsætte de store datamængder til forretning og værdiskabelse for kunderne - og kundernes kunder.
De tidlige erfaringer viser dog allerede, at en offensiv anvendelse af data kan give et nyt syn virksomheden og dens værdiskabelse hele vejen rundt: På efterspørgslen, produktionen, marketing samt salg og det vigtige skift mod etableringen af services.
På konferencen Datadrevet forretningsudvikling kan du derfor blandt andet møde:
Mikkel Hippe Brun, medstifter af den globale succes Tradeshift
Erick Thürmer, CEO for Thürmer Tools & Exponential Entrepreneur
Jacob Guldberg , Head of Division, Business & Applications, Inspari A/S
Det kan du fordi talerne på konferencen Datadrevet forretningsudvikling retter blikket mod konkrete løsninger og konkrete input til, hvordan man skaber værdi med data: Hvordan gør man? Hvad er perspektiverne? Hvordan opdager man brugbare mønstre i datamængderne?
Konferencen er samtidig en anledning til at blive inspireret på både teknologi- og forretningsdelen, når en række spændende keynote-talere går på scenen i de to centrale konferencespor:
• Fremtidens virksomhed – vind med data, robotics og AI • Digitaliseringsledelse – succes med kultur, strategi og forandring
Mød talerne
Lars Jacobsen
chefredaktør og moderator
Computerworld
Erick Thürmer
CEO
Thürmer Tools & Exponential Entrepreneur
Jacob Guldberg
Head of Division, Business & Applications
Inspari A/S
Rasmus Brogaard Hede
head of Global IT and Digital Transformation
Georg Jensen
Michael Moesgaard Andersen
Iværksætter, investor og gennem 10 år adj. professor
Erick Thürmer har forvandlet sin oldefars rustne værktøjsvirksomhed til en digital forretning af helt andre dimensioner. Han har disrupted sin virksomhed og sig selv og er nu veludrustet til fremtiden iført ”Danmarks digitale førertrøje” og et 3D patent vurderet til 200 mio. kr.
Via eksponentiel og transformerende ledelse har Erick Thürmer styret familievirksomheden fra Titanic til Amazon, fra et industrikvarter i udkanten af København til det ydre rum og produktionen er hentet hjem fra Kina.
Det sidste årti har han udforsket spiritualitet og fremtidsteknologier, blandt andet på Singularity University´s Graduate Studies Program, den verdensberømte Silicon Valley tænketank med undervisere Harvard, MIT, Google m.fl. Her har han som en af de få danske erhvervsledere udforsket, hvordan eksponentielle teknologier kan udnyttes til at håndtere menneskehedens store udfordringer.
Erick Thürmer
,
CEO
,
Thürmer Tools & Exponential Entrepreneur
09:55 - 10:35
Future BI-trends
Vær med, når vi kigger ind i fremtidens business intelligence og ser på de nye teknologier, som for alvor kan indfri potentialet i dine data og sende dig foran konkurrenterne.
Jacob Guldberg
,
Head of Division, Business & Applications
,
Inspari A/S
10:40 - 11:00
Pause
11:00 - 11:35
Vælg de indlæg, som du ønsker at deltage på:
Fremtidens virksomhed
11:00 - 11:30 (30 min)
Vækstkometens vej til datadrevne beslutninger – den moderne BI & Analytics platform
Universal Robots har siden de kom på markedet med de første robotter i 2008, været på en voldsom vækstrejse, og rundede i 2017 en milliard kr. i omsætning. Næste omsætningsmål hedder en milliard i dollars i 2021. I en virksomhed der vokser så hurtigt
Michael Hildebrand Hansen, BI Consultant, Universal Robots
Lars Filstrup, Group IT Manager, Universal Robots
Læs mere
Vælg dette indlæg
Digitaliseringsledelse
11:00 - 11:30 (30 min)
Digital transformation, hvordan griber du det an?
De fleste virksomheder har efterhånden en god fornemmelse af, hvorfor digital transformation er nødvendig at forholde sig til. Næste skridt er at forstå, hvordan de griber det an.
Nana Bule, CMO, Microsoft Danmark
Læs mere
Vælg dette indlæg
11:35 - 12:05
Hvordan digitaliserer man en 114-årig?
Her får du digitaliseringsledelse i praksis! Hvordan kommer man i gang med digitalisering og begynder rejsen mod datadrevne beslutninger i en 114 år gammel organisation?
Hvad er udfordringerne i værdikæden? Og hvordan griber man systematisk virksomhedens systemer, processer og kultur an, så man bliver i stand til at adoptere nye teknologier og blive ”digital”?
Glæd dig til at komme helt tæt på den digitale rejse hos Georg Jensen.
Rasmus Brogaard Hede
,
head of Global IT and Digital Transformation
,
Georg Jensen
12:10 - 12:55
Frokost
12:55 - 14:05
Vælg de indlæg, som du ønsker at deltage på:
Fremtidens virksomhed
12:55 - 13:25 (30 min)
Trends 2018: “Af-siloficering” af data, mennesker og idéer - Genetablering af tilliden til en distribueret verden.
Dan Sommer, Senior director, Market Intelligence Lead, Qlik
Læs mere
Vælg dette indlæg
Digitaliseringsledelse
12:55 - 13:25 (30 min)
Skab en datadrevet kultur – og dermed øget forretningsværdi
- 64 procent af organisationerne peger på kultur som den største udfordring, når der skal etableres en datadrevet forretning.
- Hvad er best practice i bestræbelserne på at gennemføre den datadrevne kulturelle transformation?
- Hvordan indarbejder
Linda Brown, sales manager, itelligence
Læs mere
Vælg dette indlæg
Fremtidens virksomhed
13:30 - 14:00 (30 min)
Hvordan kommer du i gang med en stærk BI-platform?
En stærk BI-platform er afgørende for datadrevet forretning. Men hvad kræver den af en organisation, hvordan kommer man i gang og hvordan ser morgendagens løsninger ud?
Lasse Svane Ryby, produktchef for Windows, Microsoft
Læs mere
Vælg dette indlæg
Digitaliseringsledelse
13:30 - 14:00 (30 min)
Innovationskultur med digitalisering som kompas
En førstehåndsfortælling om hvordan Maersk og andre store virksomheder arbejder med at forene udviklingen af deres innovationskultur med digitaliseringsledelse, ved at give medarbejderne mulighed for at samles om deres passion for nye digitale løsnin
Jesper Müller-Krogstrup, CEO, Nosco
Læs mere
Vælg dette indlæg
14:05 - 14:25
Pause
14:25 - 14:55
Hvordan kan den datadrevne udvikling hjælpe dig til at forudsige, om din innovation og forretningsudvikling bliver en succes eller en fiasko?
Michael Moesgaard Andersen
,
Iværksætter, investor og gennem 10 år adj. professor
,
CBS
15:00 - 15:25
Der skal to til tango - værdien af forretningsdata
Værdien af forretningsdata er ikke lineær i forhold til mængden af data.
Værdien øges markant, når man har adgang til store datamængder - og endnu mere markant, når disse data kan kombineres med andre datakilder.
Platforme med store mængder data kan opnå uforholdsmæssige fordele sammenlignet med deres mindre konkurrenter. Med de store datamængder følger data-etiske udfordringer, og vi har på det seneste været vidne til, at data fra store platforme som Facebook er blevet misbrugt.
Som en mindre virksomhed kan det være vanskeligt at få sine data i spil og virkelig skabe værdi for kunder og for ens egen virksomhed. Nye netværks-baserede forretningsmodeller (for eksempel baseret på blockchain) skaber dog nye muligheder for at data kan kombineres på tværs mellem mindre aktører.