Hos BEC er softwarerobotterne med til at accelerere digitaliseringen for virksomhedens kunders IT services.
Det sker når Robot Process Automation, også kendt som RPA, ikke bare sænker omkostningerne men også overtager rutineopgaverne i kundeservicen hos BEC.
Erfaringer fra BEC er blot toppen af isbjerget i den udvikling, som foregår lige nu.
Fremtidens digitale vindere fokuserer på at nedbringe driftsomkostningerne radikalt gennem digitaliserede ’touchless operations’, hvor kun undtagelser behandles manuelt, og hvor automatisering og kunstig intelligens spiller sømløst sammen.
Det er samtidig et opgør med den tid og de ressourcer, som i alt for høj grad stadig er bundet op på drift, faste procedurer og manuelle opgaver. Tid og ressourcer, som i stedet for bør bruges på at prioritere kunder, kunderejsen og til at etablere eller understøtte nye tjenester og nye forretningsmodeller.
Det kan lade sig gøre gennem en digitalisering, som bygger på automatisering og kunstig intelligens, som tilsammen kan sikre en radikal omlægning af procedurer i hele virksomheden.
Samtidig er løsningerne skalerbare, fordi softwarerobotterne med RPA kan arbejde parallet og samtidig behandle data i høj hastighed, mens kunstig intelligens kan gøre ustruktureret information umiddelbart handlingsbar.
Det kan for eksempel være automatisering af kundehenvendelser med softwarerobotter, der chatter i realtid, automatisk godkendelse af rejseafregninger eller etableringen af intelligente ’dashboards’, der vurderer og klassificerer afvigelser.
På dette event kan du derfor lære mere om softwarerobotter, RPA og kunstig intelligens. Hør blandt andet om:
Chefredaktør for Computerworld siden 2013. Har i over 20 år beskæftiget sig med samspillet mellem teknologi, forretning og samfund som taler, moderator, journalist og podcastvært. Medlem af juryen for Årets CIO og er initiativtager og jurymedlem til den nystiftede pris som Årets CISO.
Normalt bruges RPA til at automatisere manuelle processer, der er skabt på grund af manglende integration og samkøring af de systemer, som ligger til grund for en proces. Det endelige mål for digitalisering er netop at få systemer koblet sammen og udstillet direkte til kunder og medarbejdere som selv-service løsninger i portaler og mobil-applikationer.
Stefan Andreasen vil fortælle, hvordan RPA-løsningen fra SmartRPA kan både automatisere back-office og front-office processer og samtidig og agilt levere self-service løsninger direkte til kunder og medarbejdere uden at skulle omskrive underliggende systemer.
Stephen Alstrup er CEO i SupWiz med en af de stærkeste AI-teams i Europa. Han er desuden algoritmeprofessor på KU, Digital Vismand, del af regeringens digitaliseringspartnerskab m.m. Tidligere har Stephen som CEO/founder stået i spidsen for den succesfulde startup Octoshape med flere hundrede millioner af brugere, medstifter af IT-universitetet, innovationsfondens bestyrelsen m.m.
Flemming har i mere end 25 år arbejdet med at transformere innovativ teknologi til konkurrencemæssige fordele. Flemming har en unik forståelse for virksomhedernes nuværende og fremtidige problemer og skaber sine resultater gennem engageret og fokuseret teams.
Flemming har haft en række ledende stillinger i bl.a. Fast, SAP, Kapow og i 2015 grundlagde Flemming SmartRPA.