Ambitionerne for en endnu mere digital offentlig sektor er skyhøje.
Samtidig er teknologierne mere modne end nogensinde før - og mobile teknologier, cloud computing, big data og sociale teknologier gør digital understøttelse af (næsten) alle processer mulig.
Det er der også behov for. For kombinationen af borgernes forventning om gode velfærdsydelser, flere ældre og politiske ønsker om besparelser og effektiviseringer stiller store krav til både de teknologiske løsninger og de it-professionelle som skal designe og drive den.
Derfor afholder Computerworld et formiddagsseminar om offentlig digitalisering. Det er her du kan:
Få bud på næste skridt af digitaliseringen ? uanset om det drejer sig om processer eller konkrete værktøjer
Få hjælp til at finde balancen mellem kravene om effektivitet, sikkerhed og agilitet
Møde andre it-professionelle, som arbejder med offentlige digitalisering i uformelle rammer
Samtidig får du også muligheden for at lytte til en række leverandører som kender til den offentlige sektor, og som på en uformel og uforpligtende måde kan give bud på løsninger på netop dine udfordringer.
KEYNOTE: Jimmy Kevin Pedersen , seniorrådgiver, 1stroke - Sparer det offentlige nok på digital selvbetjening og e-post?
Det endelige program er nu fastlagt og husk at der er gratis deltagelse - Vel mødt !
TeleFaction: Vil I have hjælp til digitalisering fra en uventet kant?
Vi kender alle til målet om digitalisering i 2020. Vi kender også den reelle baggrund til målet. Derfor er store dele af rejsen sket mere på trods af medarbejdere og borgere, end sammen med dem. Alligevel er mange nået rigtig langt i processen.
For at komme helt i mål, så forudsætter det et øget samarbejde mellem digitaliseringsenhederne, borgerservice og de borgere som "vi" ønsker skal blive mere digitale.
TeleFaction vil gennemgå hvordan løbende borgermålinger i borgerservice kan bruges til at opnå Digitaliseringsstyrelsens lovgivningsmæssige krav i forhold til den Fællesoffentlige Strategi for Digital Velfærd. Løsninger som TeleFaction har implementeret sammen med kommuner og styrelser, samt det tværkommunale samarbejde i Den Digitale Hotline.
Andreas Wessel Knaack
,
direktør
,
TeleFaction A/S
09:30 - 09:55
Miracle: Disruptive projektstyring og straks-leverancer
Et oplæg til dig der arbejder med udvikling af digitale services. Hvordan sikres værdiskabelse, nytænkning og succes.
Vi gennemgår begreberne Two-speed IT, Bimodal IT og Fast Track Development. Der er behov for en innovativ, hurtig vej til at løfte organisationens og borgerens konkrete behov - når behovet opstår og den gode idé er der. Det er fundamentet for succes.
Brug koncepterne i procesoptimeringsprojekter, integrationer på tværs af dataejere i det offentlige, optimerede selvbetjeningsløsninger og mobile brugergrænseflader.
Vi kommer ind på hvordan den anderledes projekttilgang kan anvendes succesfuldt inden for gældende udbudsregler.
Det hele illustreres med konkrete lessons learned fra kundeprojekter med Fast Track-tilgang.
Lise Bach Vestergaard
,
sales executive, Public Sector
,
Miracle A/S
10:00 - 10:15
Pause
10:15 - 10:40
Nine: Målarkitektur og offentlig digitalisering
Næsten alle offentlige institutioner har i dag en it-strategi. Rigtig mange har ikke en egentlig operationalisering, der tager udgangspunkt i forretningens behov, og som samtidig adresserer it-afdelingens rolle.
Et løsningselement er etablering af en "it-målarkitektur", der med udgangspunkt i gængse standarder som TOGAF® og OIO EA giver en logisk beskrivelse af organisationen nuværende it-situation (As-Is), et målbillede på den fremtidige it-arkitektur forankret i forretningens behov (To-Be) og en plan der beskriver hovedaktiviteterne i transformationen.
Indlægget bygger på konkrete eksempler på betydningen af implementeringen af en it-målarkitektur.
Nikolaj Brinch Jørgensen
,
Principal Consultant
,
Nine A/S
10:45 - 11:10
Sparer det offentlige nok på digital selvbetjening og e-post?
Digital selvbetjening og digital post har potentialet for en stor økonomisk gevinst for det offentlige - og på sigt også for borgerne. Men det offentlige har store udfordringer med at høste de planlagte gevinster.
Jimmy Kevin Pedersen er ass. partner i rådgiverfirmaet 1stroke og ekstern lektor på IT-Universitetet i faget "Forretning og Ledelse". Han har tidligere været chef i Digitaliseringsstyrelsen og vicedirektør i Københavns Kommunes Økonomiforvaltning med ansvaret for bl.a. kommunens IT.
Jimmy har derfor en god baggrund for at fortælle om business casens mange udfordringer i det offentlige og give meget konkrete bud på, hvad offentlige organisationer kan gøre for at høste både de økonomiske og de ikke-økonomiske gevinster.
Jimmy Kevin Pedersen
,
seniorrådgiver
,
1stroke
11:15 - 11:40
Paneldebat
Andreas Wessel Knaack, TeleFaction A/S Lise Bach Vestergaard, Miracle A/S Nikolaj Brinch Jørgensen, Nine Jimmy Kevin, Pedersen, 1stroke