Dynamics 365 - fokus på centrale funktioner og nye muligheder

Dato:
15/3 2022
Sted:
København NV
Pris:
0 kr

Afholdes også i Aarhus d. 10. marts


Med Microsoft Dynamics 365 har Microsoft forsøgt at samle alle de grundlæggende funktioner, som en virksomhed har brug for, og de arbejder sammen ved hjælp af smarte virksomhedsapps og en fælles datamodel.

Systemet er en del af Microsofts nye generation af intelligente forretningsapplikationer, der med Microsoft Dynamics 365, Azure, Power BI og advanced analytics giver helt nye muligheder for at skabe dyb indsigt, automatisering samt øget hastighed og sammenhæng i forretningen og dens processer.

Det hele er cloudbaseret og opdateres automatisk, så platformen er altid klar til kamp og nye initiativer.

Det store spørgsmål er som altid, om man skal vælge en skræddersyet model, eller om virksomhedens arbejdsgange mm. kan tilpasses standardmodulerne. Og så er der selve implementeringen - skal man satse på Big Bang eller en gradvis udrulning?

Samtidig betyder skiftet til en cloud-baseret model med hyppige opdateringer at ikke bare it, men også resten af forretningen skal vænne sig til at arbejde på en anden måde.

Deltag i dette How To og få indsigt i Microsoft Dynamics 365 samt nyttig viden fra en række centrale leverandører om valgmulighederne og erfaringerne ind til nu.

Se program

Program:


08:30
Registrering og morgenmad

09:00
Velkomst
Rasmus Ferdinand Ginman
Moderator:
Rasmus Ferdinand Ginman
Erhvervsjournalist
Computerworld

Erhvervsjournalist på Computerworld med fokus på den danske it-branche.
Han skriver blandt andet om forretningen bag it-produkterne - alt fra økonomi og opkøb til strategi og ledelse.


09:05
Spændende case: Få det maksimale ud af din Dynamics-investering – gør EDI til en del af din forretningsstrategi
Hvis din forretning afhænger af en effektiv samhandel med dine kunder og leverandører, kan du med fordel automatisere jeres strøm af ordrer og fakturaer – med direkte integration til dit Dynamics-system.

Vi giver dig to spændende cases på, hvordan automatisering med Dynamics kan understøtte din forretning:

  • Dansk producent integrerer sit elektroniske dokumentflow med Dynamics NAV for at understøtte dropshipping med Wupti.
  • Dansk smykkefirma med konsignationslager hos Magasin og Illum integrerer sit elektroniske dokumentflow til Dynamics 365 BC.
Uno Vinding
Oplægsholder:
Uno Vinding
Nordic Partner Manager
TrueCommerce Denmark ApS

Uno Vinding har gennem de sidste 20 arbejdet digitalisering og procesoptimering af forretningsprocesser. Med en baggrund som Finance Manager har Uno erfaringer fra begge sider af bordet. Han har blandt andet været ansvarlig for ERP-implementering for franchisetagere i fjern- og mellemøsten. Hos TrueCommerce har Uno ansvaret for ERP-partnere i Norden.

Allan Kay
Oplægsholder:
Allan Kay
Product Manager & Presales Engineer
TrueCommerce Denmark ApS

Uddannelse: CAND.IT
7 års erfaring som Product Manager. Allan har været hos TrueCommerce siden november 2018 og har gennem sin rolle som Product Manager & Presales opnået en bred ekspertise i EDI og Dynamics-integration samt indgående kendskab til kundernes behov for digitalisering.


09:35
Dokumenter er forretningskritiske. Uden labels – ingen levering. Uden fakturaer – intet salg.
Tabellae er ERP-systemets bedste ven. Vi elsker forretningsdokumenter og har hjulpet mere end 500 kunder med at interagere effektivt med kunderne og minimere risici i ERP-implementeringen.

Ordrebekræftelser, følgesedler, e-mails, stregkoder og labels. ERP-output kan få tidsforbrug og økonomi i et ERP-projekt til at løbe løbsk, hvis det ikke håndteres smart. Tabellae implementerer dokumentstyringssystemer, der gør vedligeholdelse og tilpasning af dokumenter til en overskuelig opgave – også hvis I har samhandel på tværs af lande og forretningsenheder.

I webinaret vil vi blandt andet belyse:

  • Hvordan I kan imødekomme forskelligartede krav til forretningsdokumenter, blandt andet i forhold til dokumenttype, formater, datakilder, indhold og integrationer.
  • Hvordan I kan minimere daglige vedligeholdelsesomkostninger ift. ERP-dokumenter.
  • Hvordan I nemt kan tilrette dokumenter i takt med, at jeres virksomhed ændrer sig og nye behov opstår.
  • Hvordan I kan professionalisere måden, hvorpå I interagerer med jeres kunder.
  • Hvordan i kommer sikkert, hurtigt og nemt fra start med en standardløsning til dokumenthåndtering.
Tim Janum
Oplægsholder:
Tim Janum
Account Manager
Tabellae A/S

Tim Janum har mange års erfaring fra ERP-verdenen og relaterede softwareløsninger. Tim er Account Manager hos Tabellae med ekspertise inden for Dynamics 365 BC.

Lennart Garbarsch
Oplægsholder:
Lennart Garbarsch
Partner
Tabellae A/S

Lennart Garbarsch har arbejdet med dokumenthåndtering til ERP-systemer i mere end 20 år og har viden fra mere end 250 ERP-implementeringer.


10:05
Løsningen til virksomheden, der søger automatisering af fakturagodkendelsen til Microsoft AX/D365 Finance & Operations
- Inspiration og erfaring baseret på mere end 1.000 kunder.

Deltag på dette seminar og få indblik i:
  • Modtag elektroniske formater – Modtagelse af OIOUBL, XML, Peppol og andre formater.
  • OCR scanning – Vælg den bedste løsning.
  • Workflow: Sæt dine virksomhedsprocesser i centrum og få parameterstyret workflow til godkendelser og automatisering.
  • Indkøbsordre – Brug PO og automatisere match i ExFlow for Dynamics D365FO.
  • Kontrakter – Effektiv håndtering af faste månedlige omkostninger.
  • Periodisering – Få overblik og spar tid ved retvisende månedsafslutning.
  • Mobile godkendelser: Godkendelse og tilføjelser via mobile enheder.
  • Power BI: Brug data til overblik af leverandører og moderne udtryk af Finansafdeling.
Henrik Jespersen
Oplægsholder:
Henrik Jespersen
Channel Director
SignUp Software

Henrik Jespersen har over 15 års erfaring med Microsoft Dynamics ERP løsninger, der udover AX & NAV inkluderer MS CRM samt Power BI.
I dag er ExFlow i centrum, når virksomhederne skal se på Automatisering af indkomne fakturaer i samspillet med Microsoft D365FO.

Carsten Gates
Oplægsholder:
Carsten Gates
Senior Consultant
SignUp Software DK

10:30
Pause

11:00
Den forretningsdrevne tilgang til it-projekter i i produktions- og grossistvirksomheder
Hvordan gør man et it-projekt forretningsdrevet?

Det handler om virksomhedens tilgang til projektet. Det primære fokus bør være på processer. Herefter følger organisation og til sidst teknologi.

Kristian Würtz Petersen tager udgangspunkt i teknologierne Business Central 365, Power BI og "extensions/apps" til Business Central 365 og fortæller, hvordan disse understøtter i produktions- og grossistvirksomhedernes forretnings-processer.

Kristian Würtz Petersen kommer også med konkrete eksempler på løsninger hos de kunder, som han arbejder med.
Kristian Würtz Petersen
Oplægsholder:
Kristian Würtz Petersen
Business Solution Architect
NORRIQ

Kristian har været i gamet mange år og løftet større og mindre IT-projekter hos de fleste konsulenthuse i Danmark.


11:30
Få succes med din digitalisering – på kort og langt sigt
Få indsigt i, hvordan din virksomhed kommer bedst fra start med Microsoft Dynamics 365 gennem brugen af implementeringsskabeloner specifikt rettet mod din virksomheds industri. En tilgang der har reduceret implementeringstiden med op til 40% hos mere end 40 af vores kunder.

Du vil også få et indblik i, hvordan I kan få langsigtet succes ved at udnytte mulighederne i Dynamics 365-platform såvel som Industri 4.0, der begge skaber et stærkt grundlag for din virksomheds vækst.
John T. Hummelgaard
Oplægsholder:
John T. Hummelgaard
Sales Director & Country Manager, Denmark
DXC Technology

Med snart 40 års erfaring inden for salg og markedsføring i IT-branchen har John fulgt udviklingen tæt og altid gået i front, hvor teknologi møder forretningsudvikling. Denne indsigt og erfaring har gennem årene bl.a. givet plads som både rådgiver og repræsentant i styregrupper på en lang række projekter


12:00
Dynamics 365 nu og i fremtiden
Microsoft Dynamics 365 gennemgår i disse år en rivende udvikling. Vi tager et kig på hvordan Microsoft ser fremtiden for forretnings systemer og hvordan AI vil hjælpe med at løfte brugeroplevelsen samt hvordan Microsoft Dynamics 365 i stigende grad bliver en integreret del af Microsofts bredere økosystem.

Hvordan kan din virksomhed bruge denne styrke til at forbedre effektiviteten og udnytte jeres ressourcer bedre?
Freja Vulff
Keynote:
Freja Vulff
Technology Specialist, Microsoft Power Platform
Microsoft

12:30
Tak for i dag - Frokost