Datadrevet forretning 2021: Sæt automatisering og data på den strategiske dagsorden

Dato:
23/11 2021
Sted:
København NV
Pris:
Gratis deltagelse

Evnen til at udnytte forretningspotentialet i data vil på mange måder være den udløsende faktor mellem succes og fiasko i de kommende år.

For med korrekt udnyttelse af data kan vi for alvor få kant til konkurrenterne, da der her ligger værdifuld viden om kunder, kundeadfærd, konkurrenter, medarbejdere, markeder, brugen af vores produkter og meget andet, som vi kan udnytte til at forbedre produkter, services og værdiskabelse.

Og med machine learning, kunstig intelligens, chatbots og andre nye teknologier der anvender data, kan vi automatisere store dele af processerne, interaktionerne og arbejdet.

På denne konference gennemgår vi en række succesfulde cases fra virksomheder, der i både det små og store har indtænkt data og digitalisering på nye måder i deres dagligdag, over for kunderne og til at skabe nyt forretning.

Hør blandt andet om:

  • Automatisering kan revolutionere processer og hele virksomheder - både for dem som laver det og de konkurrenter og samarbejdspartnere, der bliver ramt af det.
  • Realtimedata giver mulighed for nye interfaces – men betyder også, at information og data præsenteres via nye interfaces og i nye handlingsorienteret formater.
  • Data, sensorer og software der allerede nu har potentialet til skabe en always on, proaktiv og menneskefri kundeservice.
Fremtidens vindervirksomheder er med andre ord dem, der bedst formår at udnytte deres data internt eller eksternt.

Men som altid er spørgsmålet, hvor der skal sættes ind? Hvor er der størst udbytte af indsatsen? Og hvilke teknologier der giver bedst mening at anvende?

Se program

Program:


08:30
Registrering og morgenmad

09:00
Velkomst
Lars Jacobsen
Moderator:
Lars Jacobsen
Chefredaktør
Computerworld

Chefredaktør for Computerworld siden 2013. Har over 20 år beskæftiget sig med samspillet mellem teknologi, forretning og samfund som taler, moderator, journalist og podcastvært. Medlem af juryen for Årets CIO og er initiativtager og jurymedlem til den nystiftede pris som Årets CISO.


09:05
Keynote
Per Østergaard Jacobsen
Oplægsholder:
Per Østergaard Jacobsen
Direktør og ekstern lektor
Efficiens.nu og CBS

Per har arbejdet med og skrevet 12 bøger om Big data, CRM, digitalisering, kundedata, kunderelationer og loyalitetskoncepter. Han anses for at være en af de førende danske eksperter inden for feltet. Per deltager også i forskningsprojekter og har holdt mere en 25 internationale konferenceoplæg om strategisk brug af Big Data. Han var projektleder, idemand og medstifter af forskningsprojektet ”Fra Rio til Roskilde”, et af verdens største Smarter City Big Data live labs.
Per er netop aktuel med bogen - ”CRM 5.0 – De ustyrlige kunder i en digital tidsalder” - Er en håndbog i kundeorientering med fokus på Mindset, Strategi, Ledelse & Performance i fremtidens (bæredygtige) forretningsmodeller. Udgangspunkt er i kunderejsen og de tocuhpoints der i interaktionen mellem kunde og virksomhed.


09:35
Hvordan får du etableret en dataplatform som gør dig klar til høste gevinsterne ved automatisering, real-time analytics, machine learning m.m.
Nye brugsscenarier for data skaber et behov for nye evner/kapabiliteter ift. en organisations dataplatform, ofte med nye elementer fra cloud baserede værktøjer.

Mulighederne indenfor real-time analytics (IoT), machine learning og automatisering er mange. Dog bliver den potentielle gevinst ofte undermineret af en dataplatform med mangelfuld datakvalitet, API’er, master data, utidssvarende værktøjer m.m.

Til eksempel har Innofactor ved hjælp af sensordata hjulpet et større dansk bryggeri med at optimere produktionsapparatet, sikret en optimal drift i et helt nye kraftværk, også ved hjælp af sensordata, sikret valide master data til operationelle processer i en dansk Hi-Fi virksomhed. Alle sammen use-cases som ikke ville hænge sammen såfremt der ikke var en dataplatform som understøttede dem med valide sammenhængende data i den rette kontekst.

Hvilke potentielle brugsscenarioer har din virksomhed, og hvordan kommer du i gang?
Benny Lohse
Oplægsholder:
Benny Lohse
business unit Director, Data & Analytics
Innofactor A/S

Benny Lohse har arbejdet med rådgivning, ledelse og salg indenfor BI, DW og MDM siden 2001. Han er i dag nordisk ansvarlig for hvad Innofactor kalder Data Driven Business, som inkluderer DW, BI Master Data Management, Advanced Analytics, IoT etc.


10:00
Pause

10:20
Dell Technologies

10:45
Oracle

11:10
Frokost

12:05
Data bidrager til at bygge fremtiden
OBH Rådgivende Ingeniører rådgiver om alle typer af boliger, og inspicerer i den forbindelse hvert år mere end 15.000 danske boliger.

I 2018 etablerede virksomheden sit første dataprojekt med det formål, at skabe bedre beslutningsgrundlag influeret af indsigter fra sine mange data fra bygningsinspektioner. Pilotprojektet levede op til forventningerne, og OBH har siden revideret virksomhedens samlede forretningsmodel, hvor data i dag spiller en central rolle i forhold til til at styrke værditilbudet til kunderne. Hør Lars fortælle om det spændende data-projekt, som han i sin daværende rolle var med til at udvikle og som skabte nye forretninger til OBH Gruppen.
Lars Danielsen
Keynote:
Lars Danielsen
adm. direktør
OBH Gruppen

Lars Danielsen er adm. direktør i OBH Rådgivende Ingeniører, der siden 1964 har været med til at skabe bedre rammer for menneskers liv, læring og arbejde. OBH en familie og medarbejderejet rådgivningsvirksomhed med ca. 230 medarbejdere, der primært rådgiver omkring boliger, institutioner og kontorbyggerier, og med en klar vision om at give menneskene i og omkring bygningerne en stærkere stemme. Lars Danielsen tilhører 3. Generation i virksomheden og har en baggrund som kandidat i filosofi og økonomi fra Handelshøjskolen i København.


12:35
At levere integrerede oplevelser i en data-dreven verden
Integrated Experiences solves combined human workflow and application integration challenges across systems. However, delivering integrated experiences is really hard because: data proliferation is growing as enterprises progress on their digital journey; the number and variety of data sources are overwhelming; automation and orchestration of different business process flows is challenging. And finally, integration and connectivity between different applications is complex and could involve cloud based and on-premise applications. In this session Linda Lindborg will discuss how Boomi’s Integration Platform Atomsphere can help you to unlock your data to deliver integrated experiences for your customers in a fast and agile manner.
Linda Lindborg
Oplægsholder:
Linda Lindborg
Account Executive Denmark
Boomi, a Dell Technologies company

Linda Lindborg er kommercielt ansvarlig for det danske marked. Som salgsdirektør med bred erfaring inden for forretningsudvikling er Lindas fokus på ekspansion af Dell Boomi via engagement i nye kundeprojekter, udvikling af eksisterende kunder samt opbygning af relationer til Dell Boomis partnere.


13:00
Taler kommer snart

13:25
Pause

13:40
Taler kommer snart

14:05
Keynote

14:35
Opsummering og tak for i dag
Lars Jacobsen
Moderator:
Lars Jacobsen
Chefredaktør
Computerworld

Chefredaktør for Computerworld siden 2013. Har over 20 år beskæftiget sig med samspillet mellem teknologi, forretning og samfund som taler, moderator, journalist og podcastvært. Medlem af juryen for Årets CIO og er initiativtager og jurymedlem til den nystiftede pris som Årets CISO.