En hurtig og strategisk fokuseret implementering af nye teknologier er i disse år med til at sikre konkurrencekraften hos de bedste digitale vindere.
Men samtidig har der aldrig før været så mange teknologier, så mange leverandører og så mange kombinationsmuligheder – og samtidig stiller den øgede konkurrence, de mange compliancekrav og kompleksiteten store krav til teknologiadoptionen i organisationen.
Samtidig er ansvaret til teknologiske ledere klar: Hvad du vælger, hvem du vælger som partner og hvordan du implementerer, er med til at definere digitaliseringen i din organisation lang tid fremover.
Mange CIOs har derfor etableret teknologiradar-systemer eller lignende, hvis opgave er at spotte og overveje, hvordan nye teknologier kan sikre konkurrencefordele nu eller i fremtiden.
Men kan man sætte teknologiudvikling på radaren? Hvordan gør du? Og hvad er de gode eksempler blandt førende danske virksomheder?
Det sætter vi fokus på med konferencen CIO Trends 2021, hvor du blandt andet kan blive inspireret af en række danske topfolk inden for digitalisering og it-ledelse. Herunder vil de nominerede ved Årets CIO 2021 fortælle lidt om hvilke projekter i deres organisation, der gjorde at de kom til at være i top 5 over Danmarks dygtigste CIO'er.
Chefredaktør for Computerworld siden 2013. Har i over 20 år beskæftiget sig med samspillet mellem teknologi, forretning og samfund som taler, moderator, journalist og podcastvært. Medlem af juryen for Årets CIO og er initiativtager og jurymedlem til den nystiftede pris som Årets CISO.
Tidligere Senior Vice President hos Vestas, CIO hos Nilfisk og
Head of Global IT hos Chr. Hansen A/S.
Poul har tidligere arbejdet i HP, IBM, Microsoft og Hitachi med operations, salg, ledelse, forretningsudvikling, projektansvarlig og nu som CTO hos Dell.
Franck Attia, direktør for Adobe i Norden, med erfaring indenfor generel ledelse, international salgsledelse og forretningsudvikling.
Franck har haft flere stillinger inden for salg og ledelse for forskellige europæiske og amerikanske software-virksomheder inden for CRM, kundeoplevelser og BI.
Med passion for teknologi grundlagde Franck i 2003 virksomheden StraNeo for at hjælpe software-virksomheder med at udvikle deres forretning i Norden. Her var en af hans mest succesfulde opgaver lanceringen og udviklingen af marketingplatform-virksomheden Neolane, der blev opkøbt af Adobe i 2013.
Siden da har Franck været hos Adobe som chef for den nordiske forretning. Adobes mission er at ændre verden gennem digitale oplevelser og hjælpe virksomheder med at skabe og levere unikke kundeoplevelser.
I en verden, der drives frem af ny teknologi, digitalisering og uendelige mængder information har CIO’ens rolle undergået en hastig transformation.
Franck Attia, Managing Director, Adobe Nordics
Vælg dette indlæg
Den digitale transformation er på dagsordenen hos et flertal af danske virksomheder og er en afgørende faktor for forretningsudvikling og deraf øget konkurrencekraft nationalt som internationalt.
Poul Kjeldgaard, Field CTO, Dell Technologies Danmark
Vælg dette indlæg
Chefredaktør for Computerworld siden 2013. Har i over 20 år beskæftiget sig med samspillet mellem teknologi, forretning og samfund som taler, moderator, journalist og podcastvært. Medlem af juryen for Årets CIO og er initiativtager og jurymedlem til den nystiftede pris som Årets CISO.