B2B automatisering - moderne teknologi til at blive mere effektiv Digitalt event

Dato:
15/9 2021
Sted:
Online
Pris:
0 kr / 2.495 kr.

Store firmaer som SAP, Oracle og IBM investerer i disse år massivt i at tilføje automatisering og APIs til deres forretningssystemer.

Det gør de, og mange andre it-virksomheder, fordi de og kunderne ved, at en stor del af fordelene ved digitalisering skal hentes gennem omfattende automatisering. Uanset om det handler om produktion, afrapportering eller kundehenvendelser.

Korrekt anvendt kan teknologierne lette arbejdet eller nedbringe driftsomkostningerne radikalt gennem digitaliserede ’touchless operations’, hvor kun undtagelser behandles manuelt, og hvor automatisering og kunstig intelligens spiller sømløst sammen.

Samtidig er det konkrete løsninger, som allerede i dag hvert år opretter ordrer for milliarder hos Lemvigh-Müller eller helt automatisk svarer detaljeret på prisforespørgsler hos globale Satair.

Og så det er samtidig et opgør med den tid og de ressourcer, som i alt for høj grad stadig er bundet op på drift, faste procedurer og manuelle opgaver. Tid og ressourcer, som i stedet for bør bruges på at prioritere kunder, kunderejsen og til at etablere eller understøtte nye tjenester og nye forretningsmodeller.

Det kan lade sig gøre gennem en digitalisering, der bygger på automatisering og kunstig intelligens, som tilsammen kan sikre en radikal omlægning af procedurer i hele virksomheden.

Deltag derfor på dette seminar om B2B automatisering, og hør hvordan du kan anvende de moderne teknologier til at blive mere effektiv.

Se program

Program:


09:00
Velkomst ved dagens moderator
Alexander Haslund
Moderator:
Alexander Haslund
Strategi- og ledelsesredaktør
Computerworld

Redaktør for Computerworld med fokus på strategi og ledelse.
Alexander sætter fokus på CIO-branchen og de udfordringer og muligheder it-beslutningstagerne står overfor. Dette betyder, at han har konstant fokus på at komme tæt på de professionelle it-beslutningstageres udfordringer og muligheder. Hans mål er at levere relevant indhold om strategi, ledelse og digitalisering, der er aktuelt, i øjenhøjde, direkte værdiskabede og handlingsorienteret.

Alexander er udannet journalist fra Roskilde Universitet med en tværfaglig profil indenfor it og digitalisering.

Han interesserer sig for den teknologiske udvikling, nye trends, strategi og ledelse, metoder, markedet og de udfordringer og muligheder it og digitalisering medfører for det private og offentlige samt for samfundet som helhed.


09:05
Automatisering med observabilitet og dynamisk ressource styring
Observabilitet med Instana giver et real-time indblik i vigtige forretningssystemer,
helt ned til hvert eneste trace/call. Overvågning af indsamlede metriske data og indbyggede rutiner giver brugeren advarsel med det samme et atypisk udsving bliver registreret.

Ved at udnytte Instana's metriske data indsamling kan Turbonomic, løbende og dynamisk justere ressource
allokeringen. Dette betyder at systemerne altid vil have den nødvendige mængde ressourcer allokeret i forhold til den aktuelle belastning på forretningssystemet og Turbonomic kan identificere mulige besparelser ved at undgå overallokering af ressoucer.

Hør hvordan Instana og Turbonomic spiller sammen om det de er bedst til.
Kasper Netterstrøm
Oplægsholder:
Kasper Netterstrøm
Partner Technical Specialist
IBM

Kasper har arbejdet med Cloud-løsninger i flere år, først some tekniker og senere med et salgsfokus. Hans fokusområde i IBM er Automation, primært med fokus af automatisering og optimering af infrastruktur gennem APM, ARM og AI løsninger.


09:25
Styrk sammenhængskraften i din forsyningskæde
En stærk forsyningskæde med en høj grad af automatisering kræver ofte avancerede integrationer mellem samhandelspartnere, både via API’er og EDI (Electronic Data Interchange). Men support og onboarding af de mange hundrede – måske mange tusinde – B2B-partnere skal selvfølgelig helst være ukompliceret og effektiv.

Hvordan gør du arbejdet med integrationer så enkelt, at du hurtigt kan onboarde nye partnere og flytte supporten væk fra IT og ud i forretningen? Dét har Bizbrains et rigtig stærkt bud på. Et bud, som adskillige store danske virksomheder allerede har taget til sig.
Dennis N. Zachariasen
Oplægsholder:
Dennis N. Zachariasen
CCO & Partner
Bizbrains

Dennis har arbejdet med B2B integration og automatisering i mange år og stiftede for 10 år siden Bizbrains sammen med to andre partnere. I starten var han med til at kode virksomhedens software til digital integration. I dag rådgiver han – i rollen som CCO – mellemstore og store virksomheder om IT-arkitektur og Integration Best Practice.


09:45
Sådan styrker Solar deres B2B-relationer – næsten automatisk
Digitalisering, selvbetjening og automatisering er helt centrale elementer i Solars forretningsstrategi. Kunder skal kunne betjene sig selv på alle tider af døgnet og få leveret varer med under et døgns varsel. B2B-partnerne skal mærke, hvor let det er at handle med Solar, takket være automatisk udveksling af ordrer og fakturaer. Og forretningen skal kunne opsætte og supportere de mange kunder og leverandører til digital samhandel uden behov for at involvere IT-afdelingen.

Hør, hvad Solar konkret har gjort for at styrke forholdet til kunder og leverandører gennem automatisering.
Jakob Andersen
Keynote:
Jakob Andersen
Manager, Integrations Group IT
Solar

Manager for 3 produktteams inden for integration og master data, i alt 16 personer. Vi har ansvaret for Solar integrationsplatform, udvikling og implementering af integrationer A2A og B2B

Søren Uhre Christensen
Keynote:
Søren Uhre Christensen
Senior Solution Architect, Integrations Group IT
Solar

Løsningsarkitekt i Solar’s integrations-team. Ansvarlig for design af integrationer mellem applikationer i Solars applikationslandskab (A2A), samt mellem Solar og deres eksterne partnere (B2B)


10:10
Tak for i dag
Alexander Haslund
Moderator:
Alexander Haslund
Strategi- og ledelsesredaktør
Computerworld

Redaktør for Computerworld med fokus på strategi og ledelse.
Alexander sætter fokus på CIO-branchen og de udfordringer og muligheder it-beslutningstagerne står overfor. Dette betyder, at han har konstant fokus på at komme tæt på de professionelle it-beslutningstageres udfordringer og muligheder. Hans mål er at levere relevant indhold om strategi, ledelse og digitalisering, der er aktuelt, i øjenhøjde, direkte værdiskabede og handlingsorienteret.

Alexander er udannet journalist fra Roskilde Universitet med en tværfaglig profil indenfor it og digitalisering.

Han interesserer sig for den teknologiske udvikling, nye trends, strategi og ledelse, metoder, markedet og de udfordringer og muligheder it og digitalisering medfører for det private og offentlige samt for samfundet som helhed.