event billede

GDPR: De bedste værktøjer til forankring og automatisering Digitalt event

Dato:
02/12 2021
Sted:
Online
Pris:
0 kr / 2.495 kr.

Alle organisationer - store som små - bør forlængst have fået grundigt styr på GDPR - og altså dermed ting som overblik over dataflow og håndtering af persondata i alle arbejdsgange og -processer samt afrapportering og håndtering af registreringer og sletninger.

For mange især mindre virksomheder kan GDPR fortsat være noget af en mundfuld - ikke mindst når det gælder opfølgning og fastholdelse af de nye regler, så virksomheden konsekvent, overalt og ensartet følger reglerne.

For har man ikke en decideret juridisk afdeling eller DPO er der mange ting, som man løbende skal afklare og tage stilling til - også selv om man måske tror, at man er så lille, at man nok går under Datatilsynets radar.

Datatilsynet har skærpet tilsynsarbejdet betydeligt, og de har i 2021 fokus på områder som blandt andet håndtering af cookies, spærrelister, kontrol med databehandlere, overførsel af personoplysninger til tredjelande og persondata-sikkerhed.

Hvad gør du med alle de daglige opgaver som eksempelvis udsendelse af nyhedsbreve, håndtering af kundekartoteket, håndtering af e-mail fra kunder, medarbejdere og leverandører, sygemeldinger og cookies?

Der findes metoder og værktøjer, som efter en minimal indsats kan løse de fleste udfordringer med elementer som varsling, samtykke, lagring, overblik, dokumentation, registrering, sletning og håndtering af persondata i den daglige drift af virksomheden.

Med disse værktøjer slipper du for selv at skulle tage stilling til persondata hver eneste dag: Lad værktøjet passe sit arbejde, så kan du passe dit.

Kom og hør om, hvordan du som mindre virksomhed, hvor alle blikke er stift rettet mod produktet, nemt kan få enten styr på eller markant forbedre processer og forretningsgange, og dermed hurtigt blive så compliant med GDPR, at du kan sove trygt om natten.

Mød talerne

Lars Jacobsen

Lars Jacobsen

chefredaktør og moderator

Computerworld

Anders Chemnitz

Anders Chemnitz

it-sikkerhedskonsulent

Nyborg Kommune

Marie Bjerre Simonsen

Marie Bjerre Simonsen

Senior Compliance Manager

Wired Relations

Jacob Høedt Larsen

Jacob Høedt Larsen

Partner

Wired Relations

Steen Rath

Steen Rath

Chief Sales Officer

RISMA Systems

Peter Østerby Mønsted

Peter Østerby Mønsted

advokat og director

Plesner Advokatpartnerselskab

Camilla Bruun

Camilla Bruun

COO

Siscon

Jesper B. Hansen

Jesper B. Hansen

CTO

Siscon

Dan Thomsen

Dan Thomsen

Partner

Data & More

Simon Bruus

Simon Bruus

Account Executive

OneTrust

Lena Andersen Salin

Lena Andersen Salin

Koncern-DPO

Skatteministeriets koncern

Se program

Program:


09:00 - 09:05
Velkomst
Lars Jacobsen
chefredaktør og moderator
Computerworld

09:05 - 09:35
Kom med ind i Nyborg Kommunes complianceværksted og få nøglen til ’fra intet overblik til fuldt overblik
Du får viden om, hvordan Nyborg Kommune fik struktur på persondatabærende processer og systemer samt udførelse af risikovurderinger og DPIA-analyser, og hvordan de har bygget et flow til indberetning af hændelser. Anders inviterer dig med ind i Nyborg Kommunes complianceværksted. Her viser han dig den strukturerede proces, han og kollegerne har brugt for at gå fra ’intet overblik til fuldt overblik’.
Anders Chemnitz
it-sikkerhedskonsulent
Nyborg Kommune

09:35 - 10:00
Rammeværktøj til ledelsesrapportering
Rapportering på databeskyttelsesområdet er helt essentielt for at skabe forståelse og opbakning i ledelsen. Wired Relations har skabt et rammeværktøj til en ledelsesrapport, som bliver præsenteret i dette indlæg. Rammeværktøjet hjælper dig og sikrer, at der bliver rapporteret på de væsentligste områder:

  • Årets aktiviteter
  • Særlige fokusområder
  • Får givet en samlet oversigt over hændelser i årets løb
  • Får fremhævet eventuelle handleplaner, der strækker sig ind i det næste år
  • Får evalueret på arbejdet med databeskyttelse i det forgangne år
Hvis du sidder med rapportering på databeskyttelsesområdet, vil du få mulighed for at få adgang til rammeværktøjet efterfølgende.
Marie Bjerre Simonsen
Senior Compliance Manager
Wired Relations
Jacob Høedt Larsen
Partner
Wired Relations

10:00 - 10:25
Databehandlere og TIA, hvad skal man igennem for at få overblik?
I dette oplæg giver vi dig en række konkrete bud på, hvordan du kan håndtere dine databehandlere og ikke mindst dine tredjelandsoverførsler, set i lyset af Schrems II, EDPBs anbefalinger om supplerende foranstaltninger m.v..

Vi viser dig, hvordan komplekse processer kan simplificeres, så du med udgangspunkt i en struktureret proces kan leve op til lovgivningen.
Steen Rath
Chief Sales Officer
RISMA Systems
Peter Østerby Mønsted
advokat og director
Plesner Advokatpartnerselskab

10:25 - 10:40
Pause

10:40 - 11:05
Stop silotankegangen og bliv mere effektiv - også i fremtiden
Der er andet og mere end ”bare” GDPR, den regulatoriske jungle bliver større og tættere. Siscon tegner det store billede af, hvorfor multidimensional compliance bliver en stor del af fremtiden. Du skal sikre dig et værktøj, der står mål med fremtidens regulatoriske krav, for den regulatoriske jungle bliver større og større, og det handler om andet og mere end ’bare’ GDPR.

Vi gør op med silotankegangen og viser dig de effektive og ressourcebesparende fordele ved at arbejde multidimensionalt med compliance. Du får også indblik i, hvordan compliance kan forankres på forskellige niveauer i organisationen både ledelsesmæssigt og effektivt hos medarbejderne.
Camilla Bruun
COO
Siscon
Jesper B. Hansen
CTO
Siscon

11:05 - 11:30
Enkel automatisk oprydning af personfølsomme data på tværs af systemer
”Vi vidste ikke vi havde så mange personfølsomme data" … er en af de sætninger vi høre mest når vi hjælper kunder med automatisk at rydde op i non-compliant data

På indlægget viser vi:

  • Analyser af hvor meget non-compliant data, der typisk er hos organisationer
  • Hvor personfølsomme data typisk gemmer sig
  • Hvordan man effektivt og billigt kan rydde op hos organisationer
  • Hvordan man får en organisatorisk udrulning, der bliver vel modtaget af brugerne
Dan Thomsen
Partner
Data & More

11:30 - 11:55
Cookie-samtykke: Hvordan du skaber de ultimative cookiebannere, der opbygger tillid
Set i lyset af udviklingen i de globale privacy-love og den vægt der lægges på hvordan kundedata indsamles og bruges, er det meget sandsynligt at din organisation har brug for et cookiebanner, eller en consent management platform (CMP). Ydermere har erhvervsstyrelsen den 12.oktober bekendtgjort at de vil igangsætte en række cookie-inspektioner på danske hjemmesider.

Fremsynede organisationer laver ikke bare cookiebannere for at gå compliance-standarderne i møde, men gør det hele til en positiv del af brugeroplevelsen, for at opbygge tillid til deres brand. Vær med på dette indlæg, hvor vi taler om hvordan du opbygger de ultimative cookiebannere.

Hvad får du med dig herfra?

  • Indsigt i danske betingelser
  • Opdag muligheden for at favne samtykke-betingelser og forbedre tilliden fra dine kunder
  • Forståelse for hvordan du bedst opbygger et brugervenligt cookiebanner
  • Vi løfter sløret for, hvordan du på bedste vis får dit cookiebanner i gang, ved at arbejde på tværs af din privacy- og marketingafdeling
Dette indlæg afholdes på engelsk.
Simon Bruus
Account Executive
OneTrust

11:55 - 12:25
DPO i praksis: Sådan kan du gøre det
Her får du praktiske eksempler på, hvordan du kan udfylde din selvstændige og uafhængige rolle som DPO. Hvis du er persondatakoordinator eller persondataagent, får du også input til din rolle.

Bliv inspireret til, hvordan du kan informere og rådgive i din organisation
Hør om punkter, du bør være opmærksom på som kontaktperson for de registrerede og Datatilsynet
Få eksempler på, hvordan du som DPO kan monitorere overholdelsen af GDPR
Lena Andersen Salin
Koncern-DPO
Skatteministeriets koncern

12:25 - 12:30
Tak for idag
Lars Jacobsen
chefredaktør og moderator
Computerworld
Det får du ud af det
  • Indblik i konkrete værktøjer, der kan lette dig for noget af GDPR-byrden.
  • Viden om de vigtigste områder, som du bør fokusere på.
  • Mulighed for at stille spørgsmål til eksperter på området.
Praktiske Oplysninger
Dato:
02/12 2021
Tid:
09:00 til 12:30
Sted:
Online
Pris:
0 kr / 2.495 kr.
Change language