På dette seminar stiller vi derfor skarpt på, hvordan du får operationaliseret din organisations data og giver inspiration til at komme fra rapporter til realtime.
Et konkret eksempel på, hvordan realtimedata kan automatiseres, så mange hundrede tusinde tilbagemeldinger er operationelle nu og her - og ikke i næste kvartal, er pumpegiganten Grundfos. Her får organisationen øjeblikkelig feedback direkte fra kunderne – og det sker før de små frustrationer vokser sig store. Projektet hedder Customer Pulse, og kører i 65 lande.
Men Grundfos står ikke alene. Også firmaer som Arla og Lemvigh-Müller har investeret i at gøre de traditionelle BI-rapporter og analyser så aktuelle, at de forudser problemer eller hjælper sælgerne med at se mønstre i indkøb.
Udviklingen stiller dog store krav til it-afdelingen i takt med, at mere og mere data – og flere og flere applikationer, der i realtime skal tale sammen. Og endnu større krav til regnekraft, sikkerhed og dokumentation.
Samtidig stiller de øgede forventninger og de store muligheder krav til dig om konstant, at udfordre hvad du kan drive selv - og hvad andre kan hjælpe dig og din organisation med. For hosting og outsourcing-markedet rummer utallige muligheder for at aflaste og effektivisere din virksomhed, så der kan fokuseres på kerneforretningen.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Chefredaktør for Computerworld siden 2013. Har i over 20 år beskæftiget sig med samspillet mellem teknologi, forretning og samfund som taler, moderator, journalist og podcastvært. Medlem af juryen for Årets CIO og er initiativtager og jurymedlem til den nystiftede pris som Årets CISO.
Abdul Dezkam har 10 års erfaring med kundefokus og kundeoplevelser i centrum. Herunder 3 år i den offentlige sektor (Sydvestjysk Sygehus), 3 år i den private sektor (ECCO) og nu 4 år i B2B (Grundfos). Effektiv anvendelse af data og moderne teknologi har været en rød tråd på tværs af arbejdet i disse sektorer.
De seneste 3 år har han været med til at udvikle den prisvindende ”Customer Pulse” projekt, som en mekanisme til at komme endnu tættere på kunderne vha. direkte og hurtigt kundefeedback skabt et solidt fundament for at øge kundetilfredsheden samt loyalitet. Customer Pulse vandt den prestigefyldte pris ”SAP Innovation Award” i 2020 , beskrevet som et ressourceeffektivt og intelligent måde at drive CX på vha. smart anvendelse af data, teknologi og engagement.
Nu er han ansat i Grundfos’ HR Transformation Office, hvor al erfaring og success med CX skal anvendes til at drive Employee Experience Management, der på flere måder kan beskrives som en medarbejderudgave af Customer Pulse.
Benny Lohse har arbejdet med rådgivning, ledelse og salg indenfor BI, DW og MDM siden 2001. Han er i dag nordisk ansvarlig for hvad Innofactor kalder Data Driven Business, som inkluderer DW, BI Master Data Management, Advanced Analytics, IoT etc.
Alexander har arbejdet de sidste 8 år i verdens største leverandører af Software-as-a-Service applikationer. Han har fulgt SaaS udviklingen hos kunder fra at være "stort og nyt" til at være standard indenfor langt de fleste forretningsområder og industrier.
Han har haft ansvaret for 120+ projekter på leverandørsiden, og det er læring herfra, som er hans største aktiv.
Chefredaktør for Computerworld siden 2013. Har i over 20 år beskæftiget sig med samspillet mellem teknologi, forretning og samfund som taler, moderator, journalist og podcastvært. Medlem af juryen for Årets CIO og er initiativtager og jurymedlem til den nystiftede pris som Årets CISO.