Tag skridtet fra kvartalsrapporter til realtimedata og analytics
Digitalt event
Dato:
23/2 2021
Sted:
Online
Pris:
0 kr / 2.495 kr.
På dette seminar stiller vi derfor skarpt på, hvordan du får operationaliseret din organisations data og giver inspiration til at komme fra rapporter til realtime.
Et konkret eksempel på, hvordan realtimedata kan automatiseres, så mange hundrede tusinde tilbagemeldinger er operationelle nu og her - og ikke i næste kvartal, er pumpegiganten Grundfos. Her får organisationen øjeblikkelig feedback direkte fra kunderne – og det sker før de små frustrationer vokser sig store. Projektet hedder Customer Pulse, og kører i 65 lande. Men Grundfos står ikke alene. Også firmaer som Arla og Lemvigh-Müller har investeret i at gøre de traditionelle BI-rapporter og analyser så aktuelle, at de forudser problemer eller hjælper sælgerne med at se mønstre i indkøb.
Udviklingen stiller dog store krav til it-afdelingen i takt med, at mere og mere data – og flere og flere applikationer, der i realtime skal tale sammen. Og endnu større krav til regnekraft, sikkerhed og dokumentation.
Samtidig stiller de øgede forventninger og de store muligheder krav til dig om konstant, at udfordre hvad du kan drive selv - og hvad andre kan hjælpe dig og din organisation med. For hosting og outsourcing-markedet rummer utallige muligheder for at aflaste og effektivisere din virksomhed, så der kan fokuseres på kerneforretningen.
Digital HowTo er en række af online-only konferencer fra Computerworld, hvor vi i samarbejde med eksperter og førende leverandører sætter fokus på den række aktuelle emner.
På Computerworlds Digital HowTo kan du derfor se oplæg, møde eksperter og stille spørgsmål i chatten fra hjemmearbejdspladsen, kontoret eller et helt tredje sted. Alt sammen modereret af en af Computerworlds dygtige redaktører.
Abdul Dezkam giver et indblik i udviklingen af det prisvindende ”Customer Pulse” projekt, som er en mekanisme til at komme endnu tættere på kunderne vha. direkte og hurtigt kundefeedback skabt et solidt fundament for at øge kundetilfredsheden samt loyalitet.
Customer Pulse vandt den prestigefyldte pris ”SAP Innovation Award” i 2020 og er beskrevet som et ressourceeffektivt og intelligent måde at drive CX på vha. smart anvendelse af data, teknologi og engagement.
Abdul Dezkam
,
Employee Experience Lead HR Transformation Office
,
Grundfos
09:30 - 09:35
Q&A til taler
09:35 - 09:55
En ”ægte” effektfuld operationalisering af data kræver styr på Master Data!
Datakvalitet og real-time adgang er vigtige i forhold til en operationalisering af data men…..
I forhold til en ”ægte” effektfuld operationalisering skal de opdaterede forbedrede data dog ikke ”kun” ende i analyser og rapporter, men også synkroniseres ud i de omkringliggende applikationer for at understøtte forretningsprocesserne optimalt i ”tæt på real-time”.
En sådan ”hub & spoke” arkitektur understøttes ikke af en traditionel DW-arkitektur, men det kræver en MDM arkitektur.
Benny Lohse
,
Business Unit Director, Data & Analytics
,
Innofactor A/S
09:55 - 10:00
Q&A til Innofactor
10:00 - 10:20
Experience Management: Fra Dashboard til Handling
I en tid hvor virksomheders mest dyrebare valuta er oplevelser på tværs af kunder, medarbejdere, produkt og brand, ser vi nærmere på hvordan man indsamler, analyserer og driver adfærdsændringer.
XM Institute™ har målt, at virksomheder, som har prioriteret at omdanne indsigt til handling, gennemsnitligt har 28% højere vækst samt 30% højere indtjening. Derfor giver det mening kontinuerligt at måle og evaluere produkter, services og processer. Herved kan der optimeres på, om kundeoplevelsen og medarbejdernes indsats er sammenhængende. Det samlede resultat er en stærk position på markedet, samt loyale kunder og medarbejdere. Experience Management integreres sømløst hvor som helst i processen, og anvendes af alle typer virksomheder verden over, også af Grundfos.