Den digital transformation betyder, at digitaliseringen er rykket ud ad it-afdelingen og ind i hele virksomheden. Det er godt, for en succesfuld digitalisering kan udgøre forskellen mellem ordinær og ekstraordinær.
I takt med teknologiernes hastige udvikling ændres vores mulighed og organisationsformer sig drastisk. Det åbne spørgsmål er, hvordan leder du den hastige forandring i organisationen? Hvad er de strategiske holdepunkter? Og hvem har eksemplerne til efterlevelse?
På Digitaliseringsledelse 2.0 kan du høre Christian Agger, Head of Digital and Business Transformation i Satair, fortælle om selskabets store rejse, der skal forandre reservedelsvirksomheden fra en traditionel forretning til en global B2B-platform a la Amazon og Alibaba.
Det er en digital transformation, som påvirker hele organisationen: ”Du begynder med det digitale, men du ender med mennesker,” har Christian Agger tidligere fortalt Computerworld om det store digitale forandringsprojekt.
Ud over Satair kan du på Digitaliseringsledelse 2.0 høre oplæg om innovation fra Natasha Friis Saxberg og få indsigt i, hvordan CIO i FLSmidth, Mads Madsbjerg, håndterer de forandringer, som virksomhedens omstilling til cloud medfører.
Organisering er også temaet, når Executive Advisor inden for digitalisering, it og innovation i Alm. Brand, Kristian Thorsted Madsen, præsenterer forskellige typer af digitale projekter og løsninger.
Adfærdsdesigner Henrik Dresbøll, stifter af det første bureau for adfærdsdesign i Danmark, runder seminaret af ved at stille skarpt på de konkrete værktøjer, cases og tips og tricks, der hjælper med at skabe forandring, nye vaner og handlinger i organisationen.
Seminaret modereres af Computerworlds erfarne chefredaktør, Lars Jacobsen, og byder på rig mulighed for at stille spørgsmål til oplægsholderne samt netværke med andre it-beslutningstagere og trendsættere inden for ledelse og digitalisering.
Hvis du ønsker at betale med faktura eller EAN nr., skal du tilmelde dig konferencen og bruge kampagnekoden "FAKTURA". Derefter skal du sende os en mail med dit EAN-nr. og betalingsoplysninger til events@cw.dk.
Mød talerne
Lars Jacobsen
chefredaktør og moderator
Computerworld
Christian Agger
Board Member
Henrik Dressbøll
foredragsholder, forfatter og adfærdsdesigner
WE Learn A/S
Kristian Thorsted Madsen
Executive Advisor on Digitalization and Innovation
Du begynder med det digitale, men du ender med mennesker
I dette indlæg kan du høre Christian Agger, head of digital and business transformation i Satair, fortælle om selskabets store rejse, der skal forandre reservedelsvirksomheden fra en traditionel forretning til en global B2B-platform a la Amazon og Alibaba.
Det er en digital transformation, som påvirker hele organisationen: ”Du begynder med det digitale, men du ender med mennesker."
Christian Agger
,
Board Member
09:40 - 10:15
Hvordan leder du mennesker og al deres WETware og skaber målbare effekter og forbedringer i den virkelige verden?
Ledelse handler om mennesker, kød og blod, der ikke altid agerer som Excel-arket foreskriver. I dette foredrag kommer du ud på en rejse gennem menneskets forunderlige hjerne, adfærd og forudsigeligt irrationelle beslutninger, og du bliver klædt på til forstå og bruge de menneskelige faktorer (WET-ware) konstruktivt i din kontekst for digitaliseringsledelse. Det handler om at få det at ske.
Henrik Dressbøll
,
foredragsholder, forfatter og adfærdsdesigner
,
WE Learn A/S
10:20 - 10:30
Debat ved bordene, hvad fik I ud af indlægget og hvad gør I hos jer selv.
10:35 - 11:00
Kaffepause og netværk
11:00 - 11:35
CXO talk: Kristian Thorsted Madsen, Alm. Brand og Mikael Bechsgaard, Novozymes
Organisering er temaet, når executive advisor inden for digitalisering, it og innovation i Alm. Brand, Kristian Thorsted Madsen og Mikael Bechsgaard, VP of digital transformation i Novozymes, præsenterer to forskellige typer af digitale organisationer - og udfordrer hinandens løsninger.
Kristian Thorsted Madsen
,
Executive Advisor on Digitalization and Innovation
,
Alm Brand
Mikael Bechsgaard
,
VP of Digital Transformation
,
Novozymes
11:40 - 11:55
Debat ved bordene, hvad fik I ud af indlægget og hvad gør I hos jer selv.
11:55 - 12:40
Frokost og netværk
12:40 - 13:15
CIO talk v. Mads Madsbjerg, FLSmidt og Karsten Fogh Ho-Lanng, Danske Spil
CIO i FLSmidth, Mads Madsbjerg og CIO i Danske Spil Karsten Fogh Ho-Lanng giver et indblik i hvordan de hos FLSmidth og Danske spil håndterer de organisatoriske, kulturelle og menneskelige forandringer, som virksomhedens omstilling til cloud medfører.
Mads Madsbjerg
,
Director of Enterprise Architecture
,
Novo Nordisk
Karsten Fogh-Ho-Lanng
,
CIO
,
Danske Spil
13:20 - 13:55
Digitaliseringens nødvendighed: Sådan arbejder du med data som strategisk asset
Digitalisering og især et af tidens hotte værktøjer, machine learning, fordrer data. Centralt for transformationens succes er, at data betragtes som et aktiv, der kræver samme ledelsesmæssige fokus som eksempelvis ressourcer.
Data bliver et forretningsmæssigt fundament, som nødvendiggør, at it-infrastruktur, datamodeller, data governance mv. bliver relevante nøgleord for en bredere kreds i virksomhederne.
Quorum Consulting vil give bud på de forhold, som du ledelsesmæssigt skal have adresseret, når data får en så afgørende forretningsmæssig betydning, og beslutninger i en højere grad skal baseres på modeller end på eksisterende antagelser og erfaringer.
Du vil få konkrete læringspointer, underbygget af en case baseret på Banedanmarks arbejde med at anvende interne og eksterne data i implementeringen af virksomhedens strategiske indsatser.
Claus Møldrup
,
partner
,
Quorum Consulting P/S
Dorte-Lene Bacher
,
Management Consultant
,
Quorum Consulting P/S
14:00 - 14:15
Debat ved bordene, hvad fik I ud af indlægget og hvad gør I hos jer selv.
14:15 - 14:35
Kaffepause og netværk
14:35 - 15:10
Digital transformation, fremtidig vækst og teknologier
Alle virksomheder uagtet størrelse og industri er på en digital transformationsrejse, hvor ens nuværende forretning skal digitaliseres og den næste bølge af vækst for ens forretning skal findes.
Dette oplæg kommer ind på hvilke elementer, der skal være på plads i ens core for at muliggøre transformation, og hvordan man arbejder med den transition, der leder til transformation.
Hvordan man planlægger og arbejder med at finde fremtidig vækst i tilstødende og nye markeder, og hvordan man organiserer sin organisation til at arbejde med ny vækst - samt hvilke faldgrupper man skal være opmærksom på, så man sikrer succes med sin vækstrejse.