Kom godt i gang med chatbots og kundeservice

Dato:
07/5 2019
Sted:
Ballerup
Pris:
Gratis deltagelse

Chatbots har siden Facebook lancerede chatbot-mulighed i Messenger i 2016 fået et veritabelt gennembrud. Der er siden dukket titusindvis af chatbots op, og mange især store webbutikker, der opererer i store markeder og som har mange kunder, er begyndt at eksperimentere med robotterne, der håndterer henvendelser fra kunderne.

Det er en balancegang. For ganske vist er robotterne hurtige og altid vågne. Men kunderne bliver utilfredse, hvis robotten er for dum, og kunden ikke får løst sit problem.

Derfor er det afgørende, at chatbotten er ‘intelligent’ og at den kan blive dygtigere i takt med, at der bliver fyldt data på.

Med chatbots-teknologiernes fremkomst er der dukket begreber som customer service automation, natural language processing (NLP) og conversantional AI op.

Og lige rundt om hjørnet venter næste generation, nemlig de stemme-baserede chatbots, som står på skuldrene af de stemmestyrede home-devices som Amazons Alexa og Google Home.

Der er stadig meget stort udviklingspotientiale for chatbotsene, når det gælder NLP, machine learning og AI. Men udviklingen går hurtigt, og inden længe vil chatbot kunne simulere en samtale mellem mennesker.

Hvordan kommer man igang med chatbots? Hvordan finder man ud af, hvor gevinsterne ligger? Hvordan definerer man en chatbots ordforråd, så den forstår et spørgsmål? Hvor er faldgruberne? Hvor skal man lægge snittet for AI? Hvad bliver det næste, som vi kommer til at se?

Og hvilke former for interaktioner kommer til at slå de andre? Hvilke use cases giver den hurtigste og mest effektive ROI?

Der er store gevinster at hente med chatbots, som kan håndtere en stor del af kommunikationen med brugere - hvis altså de bliver sat rigtigt op. Lige rundt om hjørnet venter de stemmestyrede chatbots til eksempelvis Alexa og Google Home. Kom og hør, hvordan du kommer hurtigt i gang med chatbots.

Du kan blandt andet:

  • Høre konkrete eksempler på chatbot-udvikling.
  • Forstå hvordan man definerer chatbottens ordforråd?
  • Høre hvor de bedste usecases og den bedste ROI ligger.
  • Høre hvordan NLP, AI og machine learning spiller sammen.

Se program