Fremtidens kundeservice – kom godt i gang med chatbots og kunstig intelligens
Dato:
07/5 2019
Sted:
Wihlborgs Konferencecenter
Pris:
0 kr / 2.495 kr.
Chatbots har siden Facebook lancerede chatbot-mulighed i Messenger i 2016 fået et veritabelt gennembrud. Der er siden dukket titusindvis af chatbots op, og mange især store webbutikker, der opererer i store markeder og som har mange kunder, er begyndt at eksperimentere med robotterne, der håndterer henvendelser fra kunderne.
Det er en balancegang. For ganske vist er robotterne hurtige og altid vågne. Men kunderne bliver utilfredse, hvis robotten er for dum, og kunden ikke får løst sit problem.
Derfor er det afgørende, at chatbotten er ‘intelligent’ og at den kan blive dygtigere i takt med, at der bliver fyldt data på.
Med chatbots-teknologiernes fremkomst er der dukket begreber som customer service automation, natural language processing (NLP) og conversantional AI op.
Og lige rundt om hjørnet venter næste generation, nemlig de stemme-baserede chatbots, som står på skuldrene af de stemmestyrede home-devices som Amazons Alexa og Google Home.
Der er stadig meget stort udviklingspotientiale for chatbotsene, når det gælder NLP, machine learning og AI. Men udviklingen går hurtigt, og inden længe vil chatbot kunne simulere en samtale mellem mennesker.
Hvordan kommer man igang med chatbots? Hvordan finder man ud af, hvor gevinsterne ligger? Hvordan definerer man en chatbots ordforråd, så den forstår et spørgsmål? Hvor er faldgruberne? Hvor skal man lægge snittet for AI? Hvad bliver det næste, som vi kommer til at se?
Og hvilke former for interaktioner kommer til at slå de andre? Hvilke use cases giver den hurtigste og mest effektive ROI?
Der er store gevinster at hente med chatbots, som kan håndtere en stor del af kommunikationen med brugere - hvis altså de bliver sat rigtigt op. Lige rundt om hjørnet venter de stemmestyrede chatbots til eksempelvis Alexa og Google Home. Kom og hør, hvordan du kommer hurtigt i gang med chatbots.
Du kan blandt andet:
Høre konkrete eksempler på chatbot-udvikling.
Forstå hvordan man definerer chatbottens ordforråd?
Høre hvor de bedste usecases og den bedste ROI ligger.
Høre hvordan NLP, AI og machine learning spiller sammen.
Mød talerne
Dan Jensen
redaktionschef
Computerworld
Mathias Nielsen
konsulent - NewTech & Robotics
KPMG
Asser Smidt
founder
BotSupply
Stephen Alstrup
professor hos Københavns Universitet, Datalogisk Institut
og CEO hos SupWiz
Søren Dahlgaard
Algorithms and Big Data Expert, Entrepreneur, Co-Founder
SupWiz
Mathias Bæk Tejs Knudsen
Algorithms Expert and Entrepreneur, Co-Founder & CTO
Få bedre og mere effektiv kundeservice med voice- og chatbots
Teknologien inden for chat- og voicebots gør det i dag muligt for organisationer at forbedre og effektivisere deres kundeservice og interne processer på helt nye måder. Men mange organisationer er udfordret på, hvordan de kommer i gang, og hvordan de sikrer bedst mulig udnyttelse af chat- og voicebots.
På dette indlæg giver vi indsigt i, hvor langt vi er med chat- og voicebot-teknologien, samt hvordan man indleder sin rejse med disse platforme. Med udgangspunkt i konkrete cases som HR-chatbotten HuRa, der er udviklet i samarbejde med Gorrissen & Federspiel, vil KPMG give et uafhængigt indblik i, hvordan man opnår værdi med de nye teknologier, og hvordan man måler effekten.
Oplægsholder:
Mathias Nielsen
,
konsulent - NewTech & Robotics
,
KPMG
09:45 - 10:10
Hvor kreativitet og AI mødes
Oplægsholder:
Asser Smidt
,
founder
,
BotSupply
10:15 - 10:40
AI ChatBot virker nu
Med udgangspunkt i en række konkrete chatbot dialoger illustreres hvad man kan med chatbots i dag. Moderne AI teknologier giver rigtige gode resultater. Chatbots kan sagtens forstå dansk – også selv om brugeren laver stavefejl. Men ved brug af gammeldagsteknologi kan man bruge oceaner af tid uden nogensinde at få et godt resultat.
Keynote:
Stephen Alstrup
,
professor hos Københavns Universitet, Datalogisk Institut
,
og CEO hos SupWiz
Oplægsholder:
Søren Dahlgaard
,
Algorithms and Big Data Expert, Entrepreneur, Co-Founder
,
SupWiz
Oplægsholder:
Mathias Bæk Tejs Knudsen
,
Algorithms Expert and Entrepreneur, Co-Founder & CTO
,
SupWiz
10:45 - 11:05
Pause
11:05 - 11:30
Giv din virksomhed en flyvende start med conversational AI
Hvordan anvender Skandinaviens største virksomheder conversational AI?
Med eksempler og use-cases fra projekter i produktion fra forskellige sektorer ser vi på, hvordan nogle af Nordens etablerede og mest nytænkende virksomheder anvender interne virtuelle agenter til at hjælpe deres egne medarbejdere.
Oplægsholder:
Peter Berg Schmidt
,
Strategic Partner Manager
,
boost.ai
11:35 - 12:00
Hvordan NLP og chatbots gøres anvendelig for både små og store virksomheder
Med udgangspunkt i nordiske SMV’er og Enterprises, ser vi på hvordan virksomheder, konsulenthuse, reklamebureauer og IT leverandører, lykkes med at gå fra opstart til produktion på få uger. Få indblik i overvejelserne virksomhederne gjorde sig på forhånd, hvordan de arbejder med teknologien i den daglige drift, hvordan de løbende udvider use cases og ikke mindst ROI’en de oplever.
Oplægsholder:
Henrik Fabrin
,
administrerende direktør og medstifter
,
Certainly
12:05 - 12:50
Frokost
12:55 - 13:20
What role will chatbots play in 2020?
Chatbot take up is on the rise and according to Gartner, by 2021 more than 50 percent of enterprises will spend more per annum on bots and chatbot creation, than on traditional mobile app development. Yet, despite all the chat about chatbots there is still an element of confusion about the appropriate role and position of this new technology.
In this presentation, Mashud Ahmed from Puzzel, will share a possible vision and role of chatbots and AI in the contact centre of the future. This vision is already in the making and taking shape today.
Oplægsholder:
Mashud Ahmed
,
Innovation Manager
,
Puzzel
13:25 - 13:50
Er fremtiden stemmestyret?
Hvorfor vælter stemmestyrede assistenter frem netop nu? Hvordan skal vi som forretninger og brands håndtere dem? Og hvorfor er der langt mere på spil, end blot at kunne tilbyde chatbots via Alexa? Klaus Silberbauer er partner og kreativ direktør i THINK, et af Danmarks mest anerkendte digitale bureauer, og har igennem 17 år arbejdet med user experience og strategisk design for en lang række danske og internationale virksomheder.