Program:


08:30 - 09:00
Morgenmad og registrering

09:00 - 09:05
Velkomst ved Berlingske og Computerworld
Oplægsholder:
Anders Rostgaard Birkmann
nyhedsredaktør og dagens ordstyrer
Berlingske Business

09:05 - 09:30
Digital transformation her og nu
Du har ikke noget valg. Det er nødvendigt at udnytte mulighederne i digitaliseringen, hvis du vil udvikle og fastholde din forretning. Det gælder i alt fra udviklingen af nye produkter over tilrettelæggelse af produktionen til mødet med kunderne.

Sådan lyder det fra CEO i Danfoss, Niels B. Christiansen. Mød topchefen og hør, hvordan Danfoss konkret arbejder med digitalisering. Få også hans bud på kravet til nye kompetencer og organisationsformer - ikke alene i Danfoss, men også i det danske samfund.
Oplægsholder:
Niels B. Christiansen
CEO
Danfoss

09:35 - 09:55
Danmark i vækst
Erhvervs- og vækstminister Troels Lund Poulsen (V) har lanceret et nyt projekt: Danmark i Vækst. Et af de centrale elementer i projektet er at ruste danske virksomheder til den digitale tidsalder.

Mød ministeren og hør om regeringens ambitioner, Danmarks styrkepositioner og virksomhedernes vej til digital transformation.
Oplægsholder:
Troels Lund Poulsen
Erhvervs- og vækstminister

10:00 - 10:25
Det data-drevne Danmark
- hvor data-drevne er vi egentlig?  

For tredje år i træk har Inspari taget temperaturen på det data-drevne Danmark, denne gang krydret med Danmarks position i forhold til resten af Skandinavien.

Så hvad gør de danske virksomheder godt? Og hvor er det store forbedringspotentiale?

Du får konkrete anbefalinger til, hvordan du gør din virksomhed mere data-drevet, og hvordan du udnytter det store potentiale i digitalisering. Du får også tips og tricks til, hvordan du udbreder data i hele organisationen og samtidig nedbryder datasiloer.

Jens-Jacob Aarup direktør i Inspari, tager udgangspunkt i et nyt magasin om det data-drevne Danmark. Magasinet lanceres til Beyond Data 16, og du kan trygt glæde dig til at få det med hjem.
Oplægsholder:
Jens-Jacob Aarup
CEO
Inspari

10:30 - 11:00
Pause

11:00 - 12:00
Vælg de indlæg, som du ønsker at deltage på:
Digital transformation
11:00 - 11:25 (25 min)
Ny ledelsesrapportering i Sparekassen Fyn

Farvel til spredte pivottabeller, statiske grafer og ad hoc-rapportering. Goddag til hurtig og intuitiv, brugervenlig information, der både giver over...

Flemming B. Nielsen, administrerende direktør, Sparekassen Fyn A/S

Læs mere

Vælg dette indlæg

Disruptive business
11:00 - 11:25 (25 min)
Nye forretningsmodeller i Tryg

Danmarks største forsikringsselskab har for nylig etableret en hel ny afdeling, New Business & Customer Innovation. Desuden har Tryg indgået partnersk...

Michael Juhler-Nøttrup, Head of Innovation, Tryg

Læs mere

Vælg dette indlæg

Customer-driven innovation
11:00 - 11:25 (25 min)
Kundevendt digitalisering i Nykredit

Digitalisering spiller helt naturligt en stadig større rolle i Nykredits dialog med kunderne og den måde, virksomhedens forskellige brands drives og s...

Morten Møller Madsen, CDO/CMO, Nykredit

Læs mere

Vælg dette indlæg

Digital transformation
11:30 - 11:55 (25 min)
Uden big data kan forretningsmålene i sundhedssektoren ikke nås

Big data indgår i højere og højere grad i forretningsudvikling, innovation og produktionsoptimering i den offentlige sektor. Èt af de steder, hvor man...

Jane Eis Larsen, Projektchef, Devoteam A/S

Claes Brylle Hallqvist, Executive Vice President, Bispebjerg Hospital

Læs mere

Vælg dette indlæg

Disruptive business
11:30 - 11:55 (25 min)
Værsgo: Her er Københavns data

Københavns Kommune er i gang med et ambitiøst big data-projekt, der sigter mod at bringe en del af kommunens data i spil, så borgere og virksomheder k...

Winn Nielsen, enhedschef, Bydata, Københavns Kommune, Teknik- og Miljøforvaltningen

Læs mere

Vælg dette indlæg


12:00 - 13:00
Frokost

13:00 - 13:30
Vælg de indlæg, som du ønsker at deltage på:
Digital transformation
13:00 - 13:25 (25 min)
Sådan kan big data og advanced analytics ændre den daglige forretning

Big data fra nye kilder som sensorer og måling af adfærd på internettet er kilden til ny indsigt i den digitale transformation. Midlet er kombinatione...

Jacob Vestergaard, Business Development Executive, Microsoft

Læs mere

Vælg dette indlæg

Disruptive business
13:00 - 13:25 (25 min)
Peter Schmitz, Unity

Unity was created with the vision to democratize game development and level the playing field for developers across the globe.   Between March 2015 an...

Peter Schmitz, Data Warehouse Architect, Unity

Læs mere

Vælg dette indlæg

Customer-driven innovation
13:00 - 13:25 (25 min)
Skab værdi for alle med intelligent udnyttelse af data

Frisørportalen bapoon.dk er født med data i DNA'et. Helt grundlæggende forbinder portalen forbrugerens søgen efter en ledig tid med et hul i kalendere...

Andreas Fabricius, iværksætter, Bapoon.dk

Læs mere

Vælg dette indlæg


13:30 - 14:05
Kan vi leve af at levere tjenester?
Vi har talt om big data i årevis, men vi har kun set begyndelsen. Den digitale transformation vil få kendte virksomheder til helt at forsvinde, mens andre ukendte vil vokse sig store. Og det kommer til at gå hurtigt. Mød dr. Carsten Sørensen fra London School of Economics, der i årevis har forsket i teknologi og innovation.

Få en grundlæggende forståelse for, hvad der sker, når vi bygger samfund og virksomheder på digitale koder frem for fysiske produkter, når produkter afløses af tjenester, og når kunderne selv udfører arbejdet.
Keynote:
Carsten Sørensen
Reader (Associate Professor)
Department of Management at LSE

14:10 - 14:40
Pause

14:40 - 15:05
Data storytelling som disciplin
- få flere aha-oplevelser og større wow-effekt

Der er en historie gemt i alle data, og i dette indlæg får du syn for sagen. Gør dig klar til at gå på opdagelse i et væld af data og visualiseringer, der vil give dig indsigt, du ikke anede, du havde brug for.

Thomas Black-Petersen demonstrerer data storytelling som disciplin og giver dig inspiration til, hvordan du kan flytte organisationen og skabe ny adfærd.
Oplægsholder:
Thomas Black-Petersen
administrerende direktør og partner
Inspari

15:10 - 15:50
Game of viewers
Tv-streaming er på vej til at overhale traditionel flow-tv, fordi den moderne forbruger selv vil bestemme, hvad hun vil se, hvornår hun vil se det, og på hvilken platform der skal ske. HBO er en af de udbydere, der erobrer markedsandele. Kampen om seernes gunst er i høj grad baseret på CRM og viewing data.

Hør Christina Sulebakk, executive vice president i marketing i HBO Europe, fortælle om strategien bag HBO Nordic og virksomhedens position på streamingmarkedet.
Oplægsholder:
Christina Sulebakk
Executive Vice President Marketing
HBO EUROPE

15:55 - 15:55
Afrunding
Praktiske Oplysninger
Dato:
12/5 2016
Tid:
08:30 til 15:55
Sted:
Radisson Blu Scandinavia
Amager Boulevard 70
2300 København
Pris:
1995 kr.
Change language