Fremtidens vindervirksomheder er kendetegnet ved, at de udnytter digitale muligheder for at skabe vækst. Dette gælder både den lille start-up, der er født med en digital forretningsmodel, men i lige så høj grad også den klassiske virksomhed, der bliver nødt til at transformere sig. Spørgsmålet er bare, hvordan de traditionelle virksomheder tilegner sig en ægte digital identitet - og hvilke teknologier skal man prioritere?
På denne dag har du en unik mulighed for at blive inspireret til, hvordan du og din organisation i fremtiden kan navigere i krydsfeltet af brugere, kunder og partnere. Få viden og eksempler på, hvordan jeres digitale løsninger kan bidrage til fornyet vækst i organisationen.
På Digital Vækst 2024 bringer vi danske virksomheders organisation, forretning og data i spil samt spejler dem i det, som teknologipartnerne bringer til fadet. Konferencen bliver tætpakket med dygtige digitale ledere og frontkæmpere fra ind- og udland. De har én opgave på dagsordenen: At inspirere dig til at træffe de rigtige forretningsmæssige, teknologiske og strategiske valg i 2024, som kan sikre vækst for dig.
Målet med Digital Vækst 2024 er derfor, at eksperter og deltagere lærer af hinanden og vidensdeler maksimalt. For kun ved at indvie hinanden i succeser og fejlbeslutninger kan vi løfte os lige præcist dér, hvor vi kan være med til at drive den digitale vækst.
Mød talerne
Lars Jacobsen
chefredaktør og moderator
Computerworld
Casper Klynge
Vicedirektør
Dansk Erhverv
Line Christa Amanda Sørensen
CCO
Trifork
Torben Dalgaard
Consultant and Managing Director
Trustworks Strategy & Security
Kim Schultz
Principal
Novataris
Andreas Damtoft Jacobsen
Head of Product Development & CX
CBB
Steffen Nederby Høj
Head of Product, Strategy and Business Development
Polestar
Anders Erik Bojsen
Digitalization Director
Topsoe A/S
Torben Tronborg
Direktør
it-jobbank A/S
Filip Rensch-Jacobsen
Vice President - Terma Accelerator & AI
Terma
Pernille Pagh
Direktør for Forretningsudvikling og Digitalisering
Paneldebat v. Casper Klynge og Line Christa Amanda Sørensen
Dagen åbnes med en paneldebat, hvor Casper Klynge fra Dansk Erhverv og Line Christa Amanda Sørensen fra Trifork deler deres tanker om fremvoksende teknologier - herunder AI - og hvordan det kan få indflydelse på virksomheders vækst.
Casper Klynge
,
Vicedirektør
,
Dansk Erhverv
Line Christa Amanda Sørensen
,
CCO
,
Trifork
09:35 - 10:00
5 sikre måder at fejle på i din digitale vækstrejse (og nogle måder at undgå det på)
Typiske fejl ved digitale indsatser og hvordan man undgår dem.
Det kan synes som en selvfølgelighed at man fx skal definere sine mål klart og forfølge dem. Alligevel opstår der ofte uklarheder i digitale indsatser, hvilket forvirrer og gør indsatserne ineffektive. I dette oplæg gives et par bud på hvad der ofte går galt og hvordan man kan undgå at falde i de samme fælder.
Torben Dalgaard
,
Consultant and Managing Director
,
Trustworks Strategy & Security
10:05 - 10:25
Pause og netværk
10:25 - 10:50
Valgfrihed i en digital forretning: udviklingen af CBB MIX
CBB Mobil er et digitalt teleselskab i en mættet branche kendetegnet af stor konkurrence og løbende nødvendighed for fornyelse for at fastholde kunder.
Med CBB MIX har de i samarbejde med Novataris udviklet et digitalt produkt, der giver frit valg af streaming som del af eksisterende teleabonnementer.
Hør mere om, hvordan et tæt agilt samarbejde mellem forretningen hos CBB Mobil og softwareudviklingen hos Novataris, giver CBB Mobil mulighed for at skalere og tilpasse CBB MIX.
Kim Schultz
,
Principal
,
Novataris
Andreas Damtoft Jacobsen
,
Head of Product Development & CX
,
CBB
10:50 - 11:20
Digitalt Dilemma 1: Digitale forretningsmodeller
Polestar er født med en digital forretningsmodel, hvor deres tillægsprodukter og ydelser kan tilvælges elektronisk og oftest "blot" kræver en softwareopdatering. Steffen Nederby Høj vil i dette oplæg dele eksempler fra deres rejse og de udfordringer de er stødt på undervejs.
Anders Bojsen vil præsentere Topsoe's smarte digitale forretningsmodel, ClearView der er det digitale bud, som skal supplere Topsoes traditionelle produktionsvirksomhed med alt hvad det indebærer af selvlærende algoritmer og fuld forretningsintegration.
Afslutningsvis vil begge indlægsholdere have en paneldebat, som faciliteres af moderator, Lars Jacobsen.
Steffen Nederby Høj
,
Head of Product, Strategy and Business Development
,
Polestar
Anders Erik Bojsen
,
Digitalization Director
,
Topsoe A/S
11:20 - 11:40
Pause og netværk
11:40 - 12:10
Har du husket dine medarbejdere i dit digitale transformationsprojekt?
Torben Tronborg vil dykke ned i, hvordan virksomheder og ledere kan opnå succes ved at prioritere deres medarbejderes behov og ambitioner.
Med udgangspunkt i Computerworld it-jobbanks undersøgelser, vil Torben belyse, at forståelse for og investering i medarbejdernes karriere og velbefindende er afgørende for at fastholde og udvikle talenter og dermed sikre innovation.
For I en verden hvor teknologi er allestedsnærværende, er det menneskelige aspekt det, der virkelig tæller.
Torben Tronborg
,
Direktør
,
it-jobbank A/S
12:10 - 12:20
Debat/erfaringsudveksling med sidemanden
12:20 - 13:10
Frokost og netværk
13:10 - 13:40
Automatiser, effektiviser og skab helt nye produkter med AI
Kunstig intelligens fylder meget. Ikke mindst på LinkedIn, hvor der ofte er flere eksperter end der er praktiske eksempler.
Men et nyt billede er ved at tegne sig. For med AI kan du automatisere, effektivisere og skabe helt nye produkter. Det er godt nyt for danske organisationer og virksomheder. Men AI er også nye tech-monopoler, nye afhængigheder og nye data-problemer med især amerikanske firmaer.
Er det en kamp Danmark overhovedet skal deltage i? Hvad skal danske virksomheder og organisationer gør for at undgå at havne i kløerne hos de nye tech-monopoler? Og hvor er det, at panelet helt konkret ville investere deres penge når det kommer til AI-brug?
Filip Rensch-Jacobsen vil dele indsigt i Termas anvendelse af kunstig intelligens, herunder hvordan de anvender det og hvad det betyder for deres virksomhed.
Pernille Pagh vil præsentere, hvordan Waoo / Fibia anvender AI og hvad det betyder for deres fremtidige vækst.
Afslutningsvis vil begge indlægsholdere have en paneldebat, som faciliteres af moderator, Lars Jacobsen.
Filip Rensch-Jacobsen
,
Vice President - Terma Accelerator & AI
,
Terma
Pernille Pagh
,
Direktør for Forretningsudvikling og Digitalisering
,
Waoo / Fibia
13:40 - 14:10
Fireside chat: Et styrket og fremtidssikret Danmark og Europa - En forbedret digital infrastruktur ved hjælp af konsolidering og 5G
Lande som Kina og USA har allerede overhalet os, når det kommer til udrulningen af 5G-teknologi. Det er en forkert udvikling, som vi bør handle og reagere på.
Men hvordan får vi sikret den nødvendige digitale vækst, så Europa er gearet til at konkurrere med de internationale stormagter?
Det spørgsmål adresserer Morten Christiansen, der er regional CEO for teleselskabet 3 i Danmark, Østrig og Sverige, og en af de længst siddende telechefer i Europa.