Alle vil være datadrevne, men hvad betyder det – egentlig? Kom med, når vi går bag om visionerne og tager et skarpt kig på de faktiske forhold og muligheder.
Så hvor langt er den datadrevne virksomhed nået i praksis? Det kan du høre om fra virksomheder, som har foretaget transformationen. Du kommer også til at høre, hvordan de anvender AI i processen, hvilke mål de har nået, hvordan de har høstet gevinsterne og hvilke nyskabelser, der er på vej i horisonten.
På dagen vil du få konkrete erfaringer fra virksomheder, som i praksis har skabt en datadrevet kultur, hvor beslutningsprocesser kvalificeres og automatiseres – og du kan lade dig inspirere af, hvordan de har gjort det nemmere at justere ind efter kundernes behov samt skabe banebrydende produkter og serviceydelser.
Du kan se frem til en inspirerende dag med data, AI og digital transformation i centrum.
Vi ser frem til at byde dig velkommen og dele konkrete erfaringer fra datadrevne eksperter. Sammen kan vi skabe en datadrevet fremtid, hvor beslutninger og innovation går hånd i hånd.
Mød talerne
Kristoffer Ingemand Stener Petersen
Enterpriseredaktør
Computerworld
Per Østergaard Jacobsen
Direktør og ekstern lektor
Efficiens.nu og CBS
Jonathan Hvid
COO & Partner
Stretch Qonnect
Peter Boris Kreilgaard
Kommerciel direktør (CCO)
Coop
Cecilia Jasmin Seemann
Data & AI Business Analyst
PostNord
Ahmed Khan Leghari
Ph.D & Senior Specialist, Digital & Sustainable Innovation
Uden data er du bare endnu en person med en mening!
Vi lever i en tid præget af hurtige forandringer, digital transformation og ændringer i forbruger/kundeadfærd. Den hurtige forståelse af kundens/markedets behov og mekanismer er fundamentet for at kunne for at tilpasse sig hurtigt, disrupte eller udvikle forretningsmodellen(erne).
Det er drevet af:
Dynamisk kundeadfærd (mindset)
Teknologiske ændringer
Lovgivning og konkurrencepres
Udefra kommende faktorer.
Forandringerne står i kø. Det stiller krav til øget indsigt og dermed data. Men udfordringer bliver hurtigt, hvordan vi indsamler, analysere, deler og anvender data. Som ledere og medarbejdere er vi fanget i et kognitvit bias, hvor vi tror, at verden er som vi ser den - og det passer ikke altid med, hvad data fortæller!
Per Østergaard Jacobsen
,
Direktør og ekstern lektor
,
Efficiens.nu og CBS
09:35 - 10:00
Dell - Taler kommer snart
10:05 - 10:30
3 tilgange til at komme igang med GenAI på dit virksomhedsdata
Hvordan kommer vi i gang med Generative AI i vores organisation? Det er et spørgsmål, som mange virksomheder står overfor, og med de mange nye begreber, metoder og værktøjer kan det være udfordrende at finde rette vej. I samarbejde med Qlik, tilbyder Stretch Qonnect tre konkrete tilgange til, hvordan din organisation kan tage de første skridt ud på en data-drevet AI-rejse.
I oplægget vil du få indsigt i praktiske værktøjer og metoder, der hjælper dig med at komme i gang med Generative AI og maksimere værdien af jeres data. Vi præsenterer tre forskellige niveauer, som kan tilpasses din organisations modenhed og unikke brugsscenarier.
Jonathan Hvid
,
COO & Partner
,
Stretch Qonnect
10:30 - 11:00
Pause
11:00 - 11:30
Fra "mavefornemmelser" og "sådan plejer vi at gøre" til viden: Hvordan data sikrer omsætning og indtjening i eCom
I en verden med overflod af data er det afgørende at kunne transformere data til viden og handling. Det kræver både forståelse for dataens betydning og en strategi for, hvordan den kan anvendes. Data spiller en central rolle i hele virksomheden, men det er ikke altid, at alle anerkender dens værdi. For at sikre, at data skaber den rette kundeoplevelse, udvikler de produkter kunderne efterspørger, og sikrer konkurrencedygtige priser, skal virksomheden være dataorienteret. En sådan organisation bygges ved at integrere data i beslutningsprocesserne på tværs af alle afdelinger.
Kom og hør Coop.dk's rejse til at blive en organisationen med data som fundament for forretningsudvikling.
Peter Boris Kreilgaard
,
Kommerciel direktør (CCO)
,
Coop
11:30 - 11:55
Taler kommer snart
11:55 - 12:45
Frokost
12:45 - 13:15
Hvordan griber man digitalisering an i en 400 år gammel virksomhed?
Oplev, hvordan PostNord har gennemgået en betydelig digital transformation de sidste 10 år for at møde den stigende efterspørgsel på hurtige og sikre pakkeleveringer i en digital tidsalder. Fra afhentning til levering arbejder vi med en række avancerede teknologiske værktøjer og automatiserede processer, der optimerer både tid og sikkerhed. I dette indlæg dykker vi ned i de konkrete teknologier og softwareløsninger, der ligger bag vores daglige leverancer, og viser, hvordan vi har skabt en effektiv og transparent logistik, som giver kunderne den bedste serviceoplevelse.
Cecilia Jasmin Seemann
,
Data & AI Business Analyst
,
PostNord
13:20 - 13:50
Sigt mod stjernerne: Udvikling af datadrevne applikationer fra bunden
Æraen med "ikke-datadrevne" virksomheder er forbi; for at overleve skal virksomheder være konkurrencedygtige—faktisk meget, meget konkurrencedygtige. I ikke-datadrevne virksomheder træffes beslutninger ofte baseret på intuition, erfaring, tradition, mavefornemmelse eller subjektiv vurdering snarere end på dataanalyse eller empiriske beviser. Virksomheder, der på nuværende tidspunkt ikke bruger data til at træffe beslutninger, optimere driften eller drive forretningsstrategier, er forældede og ikke engang interessante nok til at blive en del af historiebøgerne.
Hver datadreven virksomhed ønsker at udnytte kraften af AI, ML, IoT og big data i deres beslutningstagning, men kun få gør det på den rigtige måde. Lad os finde ud af de vigtigste elementer i udviklingen af datadrevne applikationer.
Ahmed Khan Leghari
,
Ph.D & Senior Specialist, Digital & Sustainable Innovation
Eventet er forbeholdt it-beslutningstagere og influenter, CEO'er, forretningsudviklere, CISO'er, projektledere, CDO, CTO, sikkerhedsansvarlige, digitale udviklere, it-chefer og CIO'er. Computerworld Events forbeholder sig ret til at afvise tilmeldinger uden for målgruppen samt fra samarbejdspartneres direkte konkurrenter.