event billede

Program:


08:30 - 09:00
Registrering og morgenmad

09:00 - 09:05
Velkomst
Kristoffer Ingemand Stener Petersen
Enterpriseredaktør
Computerworld

09:05 - 09:35
Uden data er du bare endnu en person med en mening!
Vi lever i en tid præget af hurtige forandringer, digital transformation og ændringer i forbruger/kundeadfærd. Den hurtige forståelse af kundens/markedets behov og mekanismer er fundamentet for at kunne for at tilpasse sig hurtigt, disrupte eller udvikle forretningsmodellen(erne).

Det er drevet af:
  • Dynamisk kundeadfærd (mindset)
  • Teknologiske ændringer
  • Lovgivning og konkurrencepres
  • Udefra kommende faktorer.
Forandringerne står i kø. Det stiller krav til øget indsigt og dermed data. Men udfordringer bliver hurtigt, hvordan vi indsamler, analysere, deler og anvender data. Som ledere og medarbejdere er vi fanget i et kognitvit bias, hvor vi tror, at verden er som vi ser den - og det passer ikke altid med, hvad data fortæller!
Per Østergaard Jacobsen
Direktør og ekstern lektor
Efficiens.nu og CBS

09:40 - 10:05
Bring AI to your Data to drive your Innovation
Organisationer har brug for de rette data, strategier, teknologier og værktøjer for at gå fra proof of concept til proof of productivity. De har brug for en enkel vej, kontrol over deres modeller og opretholdelse af deres datasuverænitet. Dell Technologies vil gerne give nogle best practices cases på, hvordan du kan sætte AI til dine data, så du kan opnå den ønskede innovation.
Poul Kjeldgaard
Field CTO
Dell Technologies Danmark

10:05 - 10:35
Pause

10:35 - 11:00
3 tilgange til at komme i gang med GenAI på dit virksomhedsdata
Hvordan kommer vi i gang med Generative AI i vores organisation?
Det er et spørgsmål, som mange virksomheder står overfor, og med de mange nye begreber, metoder og værktøjer kan det være udfordrende at finde rette vej. I samarbejde med Qlik, tilbyder Stretch Qonnect tre konkrete tilgange til, hvordan din organisation kan tage de første skridt ud på en data-drevet AI-rejse.

I oplægget vil du få indsigt i praktiske værktøjer og metoder, der hjælper dig med at komme i gang med Generative AI og maksimere værdien af jeres data. Vi præsenterer tre forskellige niveauer, som kan tilpasses din organisations modenhed og unikke brugsscenarier.
Jonathan Hvid
COO & Partner
Stretch Qonnect

11:05 - 11:35
Fra "mavefornemmelser" og "sådan plejer vi at gøre" til viden: Hvordan data sikrer omsætning og indtjening i eCom
I en verden med overflod af data er det afgørende at kunne transformere data til viden og handling. Det kræver både forståelse for dataens betydning og en strategi for, hvordan den kan anvendes.
Data spiller en central rolle i hele virksomheden, men det er ikke altid, at alle anerkender dens værdi. For at sikre, at data skaber den rette kundeoplevelse, udvikler de produkter kunderne efterspørger, og sikrer konkurrencedygtige priser, skal virksomheden være dataorienteret. En sådan organisation bygges ved at integrere data i beslutningsprocesserne på tværs af alle afdelinger.

Kom og hør Coop.dk's rejse til at blive en organisationen med data som fundament for forretningsudvikling.
Peter Boris Kreilgaard
Kommerciel direktør (CCO)
Coop

11:35 - 12:30
Frokost

12:30 - 13:00
Hvordan griber man digitalisering an i en 400 år gammel virksomhed?
Oplev, hvordan PostNord har gennemgået en betydelig digital transformation de sidste 10 år for at møde den stigende efterspørgsel på hurtige og sikre pakkeleveringer i en digital tidsalder. Fra afhentning til levering arbejder vi med en række avancerede teknologiske værktøjer og automatiserede processer, der optimerer både tid og sikkerhed. I dette indlæg dykker vi ned i de konkrete teknologier og softwareløsninger, der ligger bag vores daglige leverancer, og viser, hvordan vi har skabt en effektiv og transparent logistik, som giver kunderne den bedste serviceoplevelse.
Cecilia Jasmin Seemann
Data & AI Business Analyst
PostNord

13:05 - 13:35
Sigt mod stjernerne: Udvikling af datadrevne applikationer fra bunden
Æraen med "ikke-datadrevne" virksomheder er forbi; for at overleve skal virksomheder være konkurrencedygtige—faktisk meget, meget konkurrencedygtige. I ikke-datadrevne virksomheder træffes beslutninger ofte baseret på intuition, erfaring, tradition, mavefornemmelse eller subjektiv vurdering snarere end på dataanalyse eller empiriske beviser. Virksomheder, der på nuværende tidspunkt ikke bruger data til at træffe beslutninger, optimere driften eller drive forretningsstrategier, er forældede og ikke engang interessante nok til at blive en del af historiebøgerne.

Hver datadreven virksomhed ønsker at udnytte kraften af AI, ML, IoT og big data i deres beslutningstagning, men kun få gør det på den rigtige måde. Lad os finde ud af de vigtigste elementer i udviklingen af datadrevne applikationer.

Indlægget foregår på engelsk.
Ahmed Khan Leghari
Ph.D & Senior Specialist, Digital & Sustainable Innovation
FORCE Technology

13:35 - 13:40
Dagens moderator samler op
Kristoffer Ingemand Stener Petersen
Enterpriseredaktør
Computerworld

13:40 - 13:40
Tak for idag
Det får du ud af det
  • Overblik over, hvordan datadrevne beslutninger kan bringe din virksomhed videre.
  • Indsigt i, hvordan du giver din organisation de bedste forudsætninger for at integrere systemer, så din data flyder frit.
  • Indblik i, hvordan du optimerer du samspillet mellem it-drift og forretningsudvikling samt gør din forretning datadreven.
  • Inspiration til, hvordan du bygger services og produkter, der bygger på automatiseret høst, analyse og præsentation af data.
Praktiske Oplysninger
Dato:
04/12 2024
Tid:
08:30 til 13:40
Sted:
Charlottehaven
Hjørringgade 12 C
2100 København Ø
Pris:
0 kr / 2.495 kr.
Change language