AI & machine learning – skab værdi med fremtidens teknologi
Digitalt event
Dato:
27/4 2023
Sted:
Online
Pris:
0 kr / 2.495 kr.
Kunstig intelligens og machine learning er i gang med at forandre de måder, som vi arbejder på i organisationer og virksomheder - både i det store og i det små.
Teknologien er under hastig udvikling og den vigtige opgave er nu ikke mindst at identificere og udløse de steder, hvor den kan skabe værdi og gøre en forskel i den enkelte organisation. Derfor sætter vi fokus på om udviklingen og anvendelsen af de nogle af de bedste AI- og machine learning-teknologier i praksis. Teknologierne er her. Hvordan kan du selv udnytte dem til at gøre din organisation klogere, skarpere og mere effektiv.
Det kan f.eks. være indhentning og samkørsel af data i mange forskellige former og formater, sprog-teknologier i mange afskygninger, fleksible pris- og afregnings-strukturer og meget andet.
Arbejdet kræver ofte udvikling af nye modeller - og et skarpt blik for AI- og machine learning-teknologierne potentiale og begrænsninger - både teknologisk og etisk.
På dette seminar vil repræsentanter fra leverandører og first-mover kunder give dig indsigt i, hvordan du drager konkret fordel af mulighederne for at integrere teknologien i dine eksisterende forretningsprocesser.
2023 kan blive startåret for den femte industrielle revolution. Det er nu, AI for alvor er blevet folkeligt, og det er nu danske virksomheder er gået i gang med at realisere gevinster fra nye teknologier. Hvordan ser AI ud gennem brillerne fra en dansk virksomhed og hvad betyder det for konkurrencekraften?
Keynote:
Charlotte Kjeldsen Krarup
,
Udviklingsdirektør
,
Industriens Fond
09:35 - 09:55
Red verdenshavene med AI
Verdenshavene har et skrøbeligt økosystem der skal forstås og beskyttes, hvis vi fortsat skal kunne drage fordel af det.
Vi stiller skarpt på værdikæden for bæredygtigt hav og madproduktion.
Oplægsholder:
Anna Suhr Trzecieski
,
Director, AI & A
,
Cognizant Denmark
09:55 - 10:15
Hør hvordan ML pilotprojekter kan skåne dine nerver og ressourcer og samtidig skabe succes.
Ifølge flere estimater ligger procentdelen af vellykkede projekter, der bruger kunstig intelligens eller Machine learning i Danmark, mellem 5 og 15%, hvilket ikke lyder særlig imponerende, især når man tænker på, at dette tal når op på 80% i den samlede IT-branche.
Blandt de tilfælde, hvor projekter starter med piloter, er situationen bedre - baseret på undersøgelser når cirka halvdelen af dem til produktionsstadiet. Men spørgsmålet er, hvad der går galt i den resterende halvdel? Vladimir Rybakov vil gennemgå de vigtigste udfordringer, der hæmmer den vellykkede overgang fra pilot AI-projekter til implementering af teknologi i reelle forretningsprocesser.
Indlægget holdes på engelsk.
Oplægsholder:
Vladimir Rybakov
,
Head of Data Science
,
WaveAccess
10:15 - 10:30
Pause
10:30 - 10:55
AI-powered B2B kommunikation
Kan man bruge kunstig intelligens til at forbedre kundeoplevelsen i B2B sammenhæng uden at kunden er nødsaget til at ændre adfærd?
De seneste års udvikling inden for e-handel har bevist at man ikke 1:1 kan kopiere B2C løsninger i et B2B miljø, på trods af at dette er forsøgt et utal af gange. Men hvordan kan man som virksomhed få nogle af de fordele som man får fra e-commerce, uden at man skal tvinge kunden over på platforme og løsninger som slet ikke passer til deres processer og arbejdsgange? Bjarke giver sit bud.
Keynote:
Bjarke Ruse Sejersen
,
Chief Executive Officer
,
Go Autonomous
11:00 - 11:25
Ansvarlig anvendelse af AI, hvad skal du være opmærksom på i forhold til lovgivning, etiske guidelines og andet
Beskrivelse kommer snart.
Keynote:
Mikael Munck
,
CEO og founder
,
2021.AI
11:30 - 11:50
Kom godt i gang med AI
Der er mange muligheder for at tilføre værdi med AI. Vi vil i dette indlæg sætte fokus på hvordan et proof of concept AI-projekt har påvist muligheder for energioptimering og bedre ressourceplanlægning i affaldshåndtering. I en anden case fortæller vi hvordan en lille Microservice har automatiseret den mest tidskrævende del af analysearbejdet hos Institut for Kundetyper.