AI & machine learning i dagligdagen – teknologi og best practice
Digitalt event
Dato:
06/12 2022
Sted:
Online
Pris:
0 kr / 2.495 kr.
Kunstig intelligens og machine learning er i gang med at forandre de måder, som vi arbejder på i organisationer og virksomheder - både i det store og i det små.
Teknologien er under hastig udvikling. Den vigtige opgave er nu ikke mindst at identificere og udløse de steder, hvor den kan skabe værdi og gøre en forskel i den enkelte organisation.
Det kan eksempelvis være indhentning og samkørsel af data i mange forskellige former og formater, sprog-teknologier i mange afskygninger, fleksible pris- og afregnings-strukturer og meget andet.
Arbejdet kræver ofte udvikling af nye modeller - og et skarpt blik for AI- og machine learning-teknologierne potentiale og begrænsninger - både teknologisk og etisk.
Kom og hør om udviklingen og anvendelsen af de nogle af de bedste AI- og machine learning-teknologier i praksis. Teknologierne er her. Hvordan kan du selv udnytte dem til at gøre din organisation klogere, skarpere og mere effektiv.
NLP - fra hypet buzzword til datadreven beslutningstagning
AI paraplyen spænder bredt og særligt NLP vinder frem som en nøglekomponent til at kunne transformere måden hvorpå virksomheder kan håndtere enorme datamængder og hermed handle på viden frem for intuition. Muliggør datadrevne beslutninger i din forretning, baseret på indsigter fra millioner af dokumenter, hvor netop den nøgleinformation du søger bliver præsenteret på et NLP sølvfad. Hvad du vil gøre med denne information er op til dig.
Du får her EY’s bud på den komplette værdiskabende AI rejse fra identifikation og fremsøgning af nøgleinformation til datadreven anbefaling, beslutningstagning samt efterfølgende automatisering.
Jesper Kirk
,
partner, Technology Consulting
,
Ernst & Young
09:35 - 09:55
Machine Learning og Data Science til små virksomheder
I dag er Data Science og Machine Learning især blevet en hverdagspraksis. Men kun få virksomheder kan bruge millioner på "visionære" projekter, hvorimod de fleste har brug for specifikke løsninger med målbart ROI.
Så små virksomheder står ofte over for enten en tilsyneladende eller en faktisk manglende evne til at anvende disse teknologier til at løse faktiske forretningsopgaver. Som en del af dette indlæg fortæller Vladimir om den tilgang, som han og hans kolleger har udviklet gennem årene fyldt med alskens udfordringer, og hvordan man kan inkorporere dem, hvis man ikke har en multi-milliard forretning.
Indlægget afholdes på engelsk
Vladimir Rybakov
,
Head of Data Science
,
WaveAccess
10:00 - 10:15
Pause
10:15 - 10:35
AI – organisationsudvikling og kvalitetskontrol i produktionen
AI-værktøjskassen indeholder en stor mængde teknologier og specialistområder.
I dette indlæg vil vi tage dig med på rundtur i en organisation og dykke ned i nogle af de processer og opgaver, hvor AI kan skabe værdi.
Vi går tæt på, hvordan vi bruger Computer Vision i kvalitetskontrol og Advanced Analytics i forbindelse med organisationsudvikling, samt hvordan vi kan give dig indsigt og overblik så ledelsesbeslutninger bliver databaseret.
Jon Andersen
,
Chief Commercial Officer (CCO)
,
Ambolt AI
10:40 - 11:10
Computervision i den fysiske verden optimeret via VR (Virtual Reality)
For mange virksomheder er brugen af AI typisk funderet i det forventede udbytte ved optimering af processer og arbejdsgange.
I denne session vil vi vise, hvordan vi kan bruge den virtuelle verden til at accelerere de manuelle arbejdsopgaver, som er forbundet med computervision.
Leif Elgaard Høj (CTO) vil vise et konkret eksempel på, hvordan dataindsamling, der bruges til computervision, kan optimeres via VR og hvordan teknologier, som tidligere var forbeholdt spilleindustrien, kan komme i spil.
Leif Elgaard Høj
,
Chief Technology Officer
,
BM TechX (part of Businessmann)
11:10 - 11:40
AI-powered B2B kommunikation
Kan man bruge kunstig intelligens til at forbedre kundeoplevelsen i B2B sammenhæng uden at kunden er nødsaget til at ændre adfærd? De seneste års udvikling inden for e-handel har bevist at man ikke 1:1 kan kopiere B2C løsninger i et B2B miljø, på trods af at dette er forsøgt et utal af gange. Men hvordan kan man som virksomhed få nogle af de fordele som man får fra e-commerce, uden at man skal tvinge kunden over på platforme og løsninger som slet ikke passer til deres processer og arbejdsgange? Bjarke giver sit bud.