It-drift er en kerneydelse i snart enhver virksomhed. I dette indlæg fokuserer vi på, hvordan Atlassians værktøjer, især Jira Service Desk, kan hjælpe jer med at automatisere og effektivisere jeres interne drift- og supportprocesser—fra kommunikation om systemers aktuelle driftstatus over automatisk rekvirering af softwareydelser til helt lavpraktisk effektivisering af support-processer—samt binde dem sammen med virksomhedens øvrige forretningsprocesser.
Jira Service Desk er Atlassians ITIL-certificerede servicedesksystem, som bygger på den velrenomerede workflowmotor i Jira. Sammen med Atlassians wiki-baserede platform Confluence udgør Jira Service Desk en helstøbt platform, som kan anvendes bredt i virksomheden, såvel internt som eksternt med kunder og samarbejdspartnere.
Hos Translucent har vi 15+ års erfaring med Atlassians værktøjer, og vil i dette indlæg give en gennemgang af Jira Service Desk med udgangspunkt i vores erfaringer fra et antal af vores mange kundeprojekter.