GDPR er nu blevet hverdag i alle virksomheder og organisationer, som for længst bør have fået grundigt styr på dataflow og håndteringen af persondata i alle arbejdsgange og -processer samt på forankringen af de nye regler og processer i organisationen.
De it-ansvarlige har undervejs skullet træffe mange valg undervejs i det ofte omfattende arbejde, der har krævet både nye værktøjer, massiv efteruddannelse af medarbejdere, omlægning af arbejdsgange og meget andet.
Datatilsynet er på stikkerne og modtager for tiden små 600 anmeldelser hver eneste måned for brud på GDPR. Langt de fleste skyldes fortsat menneskelige fejl.
Det gør det nødvendigt at fokusere på at sikre og fasttømre, at organisationen konsekvent, overalt og ensartet lever op til reglerne i det daglige arbejde, hvor medarbejderne altså fortsat udgør det største problem.
Vi kigger også nærmere på reglerne for databehandleraftaler, da man igen og igen kan læse om virksomheder, der har fået lækket kunders persondataoplysninger, og gentagende gange peger pilen på leverandøren.
Dette understreger vigtigheden af, at du har helt styr på hvem og hvordan dine leverandører behandler persondata på vegne af din virksomhed, hvis du vil undgå den store bødeblok fra Datatilsynet.
På dette event får du indblik i, hvordan du sikrer løbende overholdelse af GDPR i fremtiden ved hjælp af processuelle greb, værktøjer og systemer og indblik i, hvad der er op og ned på databehandleraftaler og underdatabehandleraftaler, og hvordan sikrer du dig, at din virksomhed eller organisation overholder lovgivningen på dette område.
----------------------------------------------------------------------------------------------------
I lyset af den nyeste udvikling omkring COVID-19 og den øgede smittespredning, har vi selvfølgelig taget vores forholdsregler, for at du kan følge sig tryg og sikker, når du deltager på denne fysiske konference.
Vi sørger for:
Jakob Schjoldager er erhvervs- og ledelsesredaktør på Computerworld, og skriver til dagligt om virksomheders it-strategier og danske CIO’ers arbejde. Jakob har tidligere også været sikkerhedsredaktør på Computerworld.
Julie er Co-founder og CEO af Complyon A/S. Julie kommer fra konsulentverdenen hos Deloitte og NNIT indenfor persondataforordningen stiftede Complyon for at kunne løse de udfordringer GDPR og compliance medfører.
Med en baggrund hos datatilsynet som fuldmægtig i næsten 3 år, 2 år som konsulent hos EY og nu DPO hos Basisbank har Cathrine en stærk viden om GDPR og hvordan den bør og ikke bør implementers.
Martin Folke Vasehus er certificeret it-advokat og stifter af ComplyCloud ApS og CIT Advokatfirma. Martin har en fortid hos Bruun & Hjejle fra 2009-2017 og er en erfaren specialist indenfor it-ret, persondata og GDPR compliance.
En kundes krav om en ISAE 3000-erklæring blev startskuddet til en ny, struktureret tilgang til GDPR. BusinessNow’s COO, Michael Grant Mathiasen, fortæller i dette indlæg om, hvordan virksomheden fik
styr på processerne og automatiseret GDPR-driften. Han deler sine erfaringer med – på godt og ondt – at investere i GDPR-software og perspektiverer de udfordringer, BusinessNow har mødt på sin rejse mod GDPR-compliance – både internt og i forhold til kunder og leverandører.
Andreas har i over 20 år arbejdet med at rådgive om data i forskellige roller som teknisk konsulent, Business Intelligence chef, Managementkonsulent og fokuserer nu i Data & More på at hjælpe organisationer med effektiv identificering og håndtering af persondata.
Henning er til daglig IT-sikkerhedschef og Chief Privacy Officer ved en større dansk grossist virksomhed. Henning er desuden formand for Rådet for Digital Sikkerhed, forfatter til en række vejledninger og artikler om sikkerhed og GDPR. Henning har i 20 år været en markant stemme i den danske sikkerheds- og privacydebat og i mere end 15 år vejledt danske virksomheder i Dansk Industri. Han blev tildelt Databeskyttelsesprisen i 2018.
Fokus er på at styrke virksomheders informationssikkerhedskultur ved at øge medarbejderens opmærksomhed og indføre bedre vaner til beskyttelse af virksomhedens data.
Philippe Motet Jessen er tidligere intern kommunikationschef i DONG Energy og har løst awareness-opgaver for en række danske virksomheder.