I disse år tales der meget om, at de etablerede firmaer (corporates) vil lide døden, mens iværksættere (startups) vil overtage mange brancher og markeder.
Ifølge den danske iværksætter og bestsellerforfatter Jonathan Løw behøver fremtiden langt fra se sådan ud. Skal de større dinosaurer undgå at dø, kræver det dog, at de sætter langt mere fokus på, hvordan de igennem it og teknologi kan nytænke deres forretningsmodeller og processer.
Studier fra blandt andet Harvard Business Review dokumenterer, at corporates er 1.700 gange så effektive som startups til at få innovation på markedet, når innovationen først er klar. Problemet er, at innovation går alt for langsomt i både mellemstore og store organisationer. De er ifølge Jonathan Løw forandringsparate, men ikke forandringsskabende.
Med afsæt i sine bøger GURUBOGEN og ”The GuruBook” (udkommer foråret 2018 i USA) fortæller Jonathan Løw om, hvordan 150 af verdens førende innovatører og ledere tackler fremtiden. I bliver indført i konkrete og jordnære cases, som I kan lære af. Derudover kommer Jonathan Løw med bud på, hvordan I via lydhørhed og nysgerrighed kan identificere, udvikle og implementere jeres næste iPhone-cashcow.
Jonathan Løw har selv været med til opstarten af fire selskaber og har derudover arbejdet som blandt andet investor og rådgiver i kapitalfonden Accelerace.