Evnen til at innovere digitalt er et af de vigtigste succesparametre for en moderne virksomhed eller organisation.
For hvor du for 5, 10 eller 20 år siden skulle mestre et fysisk produktionsapparat, så handler det i dag om at kunne tænke, analysere, organisere og anvende teknologi og data i nye sammenhænge.
Det er derfor, at mange virksomheder i dag fokuserer på at mestre digital innovation for at kunne skabe økosystemer eller etablere nye relationer med kunder og slutbrugere.
Et godt eksempel er den netop relancerede Club Matas, hvor data fra 1,6 millioner medlemmer af Matas kundeklub anvendes til at skabe ny værdi for både kunder og forretning.
Det projekt er udtryk for Matas' ambition at digitalisere firmaets processer gennem innovation og i sidste ende fjerne barrieren mellem it-strategi og forretningsstrategi.
For digital innovation er den digitale lim, som konstant knytter ideer, forretning og kunder sammen i nye konstellationer. Det er kort sagt selve byggestenen i den aktuelle digitale transformation.
Udfordringen er, at du ikke er alene om opgaven, fordi blandt andet mobil- og cloudteknologi netop nu konvergerer, har de fleste organisationer for nyligt haft deres strategi til hel eller delvis revision.
Det skaber nye konkurrenter. Konkurrenter som også vil bygge bro mellem teknologi, data, kunder, effektive processer og nye ideer.
At matche dem er en svær opgave. Men den er ikke umulig, og den giver anledning til en række spørgsmål, som det bliver stadig mere nødvendigt at kunne give et troværdigt svar på:
Hvordan sikrer du en innovationskultur, hvor kunderejser og værdiskabelse for kunden er selve omdrejningspunktet?
Hvordan skaber du som leder rum og handlekraft til innovation i en verden fyldt med driftsopgaver og afrapportering?
Hvordan kan man sikre konstant innovation, kort time-to-market og opbakning for nye initiativer?
Hvordan kan du tænke digital innovation ind i virksomhedens strategi?
Hvordan får man etablereret det mest effektive udviklings- og innovationsmiljø?
Arrangementet er samtidig en unik mulighed for at møde CIO Thomas Grane fra MATAS, som vil indlede dagens diskussion med et oplæg om, hvordan han og hans team arbejder med digital innovation i MATAS.
Rundbordsdiskussionen er forbeholdt it-direktører, CIOs, CMOs, Marketingsdirektører, Business developers og lignende i større virksomheder.