Evnen til at innovere digitalt er et af de vigtigste succesparametre for en moderne virksomhed eller organisation.
For hvor du for 5, 10 eller 20 år siden skulle mestre et fysisk produktionsapparat, så handler det i dag om at kunne tænke, analysere, organisere og anvende teknologi og data i nye sammenhænge.
Det er derfor, at mange virksomheder i dag fokuserer på at mestre digital innovation for at kunne skabe økosystemer eller etablere nye relationer med kunder og slutbrugere.
Et godt eksempel er den netop relancerede Club Matas, hvor data fra 1,6 millioner medlemmer af Matas kundeklub anvendes til at skabe ny værdi for både kunder og forretning.
Det projekt er udtryk for Matas' ambition at digitalisere firmaets processer gennem innovation og i sidste ende fjerne barrieren mellem it-strategi og forretningsstrategi.
For digital innovation er den digitale lim, som konstant knytter ideer, forretning og kunder sammen i nye konstellationer. Det er kort sagt selve byggestenen i den aktuelle digitale transformation.
Udfordringen er, at du ikke er alene om opgaven, fordi blandt andet mobil- og cloudteknologi netop nu konvergerer, har de fleste organisationer for nyligt haft deres strategi til hel eller delvis revision.
Det skaber nye konkurrenter. Konkurrenter som også vil bygge bro mellem teknologi, data, kunder, effektive processer og nye ideer.
At matche dem er en svær opgave. Men den er ikke umulig, og den giver anledning til en række spørgsmål, som det bliver stadig mere nødvendigt at kunne give et troværdigt svar på:
Chefredaktør for Computerworld siden 2013. Har over 20 år beskæftiget sig med samspillet mellem teknologi, forretning og samfund som taler, moderator, journalist og podcastvært. Medlem af juryen for Årets CIO og er initiativtager og jurymedlem til den nystiftede pris som Årets CISO.
Passionate communicator with a profound interest in People, Technology and business.
With a deep technical background, a strong ability to communicate and a keen sense of business I invest my energy in translating business strategy into IT and HR strategy, transforming the organisation and delivering best of breed IT solutions in a digital World.
Through an attentive and open management style I create commitment, ownership and desire to succeed.