event billede

Optimering og automatisering: IT Service Management (ITSM) og robotter

Dato:
02/2 2017
Sted:
Pris:
0 kr / 2.495 kr.

Det er vigtigere end nogensinde at have styr på kerneopgaverne i virksomhedens it-drift. Fra monitorering af systemerne til udrulning af applikationer, håndtering af service desken og alle udfordringerne med it-sikkerheden: Der skal være styr på alle de grundlæggende processer, og her spiller it service management en afgørende rolle.

Vi sættter på dette event fokus på automatisering og optimering i it-driften med udgangspunkt i ITSM og robotter. 

Bliv klogere på:

  • Sådan undgår du de klassiske fejl.
  • Sådan sikres succesfuld implementering og forankring af ITSM.
  • Sådan kan robotter hjælpe din virksomhed.
  • Hvorfor skabe forandringer med it som katalysator?
  • Få en introduktion til flere forskellige systemer.

It service management kan leveres af egen it-organisation eller ved at søge hjælp hos en ekstern partner. På dette event bliver du klogere på mulighederne og udfordringerne - og får lejlighed til at netværke og søge inspiration hos ligesindede.

Mød talerne

Dan Jensen

Dan Jensen

redaktionschef

Computerworld

Martin Krogh Nielsen

Martin Krogh Nielsen

ejer

Perspektiva IT

Mathias Møller Laugesen

Mathias Møller Laugesen

consultancy lead, senior process and architecture consultant

Fujitsu

Finn Nøhr

Finn Nøhr

CEO

Syscom A/S

Jean-Marie van Cutsem

Jean-Marie van Cutsem

Service Management and Integration Leader

Deloitte

Henrik Madsen

Henrik Madsen

CEO

Devoteam / Globicon

Se program

Program:


08:30 - 08:55
Morgenmad & registrering

08:55 - 09:00
Velkomst
Dan Jensen
redaktionschef
Computerworld

09:00 - 09:25
Perspektiva IT: Værdiskabende it service management i praksis
Program billede
Det handler om overblik og viden.

Få et indblik i, hvordan din virksomhed ved hjælp af skræddersyede it service management-procedurer kan styre og optimere dens it-infrastruktur gennem fastlagte processer for håndtering af blandt andet:

  • Overvågning.
  • Procedurer.
  • Dokumentation.
  • Kommunikation.
  • Licensstyring.
Martin Krogh Nielsen
ejer
Perspektiva IT

09:30 - 09:55
Fujitsu: Robotterne kommer - også til ITSM
Program billede
Robotterne er det nye sort - men hvad indebærer RPA, robotic process automation, egentlig? Hvad betyder RPA for ITSM i fremtiden? Hvor bør man trække grænsen mellem klassisk automation, RPA og menneskelige medarbejdere?

Oplægget adresserer disse spørgsmål og giver et indblik i, hvordan fremtidens ITSM kommer til at se ud.

Deltagerne kan forvente at gå fra oplægget med en grundlæggende forståelse af RPA, applicering heraf i en ITSM-kontekst samt hvilke problemstillinger, robotterne er svaret på.

Nøglefakta om robotic process automation (RPA):
  • Robotterne efterligner arbejdet, som en fysisk medarbejder udfører, ved at arbejde gennem den samme brugergrænseflade, som mennesker benytter.
  • Automatisering af gentagne og regelbaserede opgaver.
  • Lavere omkostninger, da en virtual robot kan erstatte tre-fem fysiske medarbejdere.
  • Produktion døgnet rundt, året rundt.
  • Reduktion af fejlmargin.
  • Øget skalerbarhed og fleksibilitet.
Mathias Møller Laugesen
consultancy lead, senior process and architecture consultant
Fujitsu

10:00 - 10:15
Pause

10:15 - 10:40
Fremtidens digitale verden kræver innovative ITSM-løsninger
Program billede
Vores verden, arbejdsliv og privatliv bliver endnu tættere forbundet. I 2016 blev næsten 23 milliarder enheder forbundet til internettet. I 2020 vil dette antal være fordoblet.

Dette er ikke de eneste forbindelser, som vi som it-professionelle bør være opmærksomme på. Jeres it-ydelser bliver i højere og højere grad leveret af flere forskellige udbydere, og du har brug for automatisering for at kunne styre de mange leverandører og samtidig håndtere alle de services, som du på samme tid skal levere. 

Syscom og Deloitte fortæller, hvordan og hvorfor Deloitte har implementeret en banebrydende ITSM-løsning i en ekstrem innovativ organisation, hvor mennesker arbejder i hypermoderne, fuldt forbundne kontormiljøer, hvor it-løsningerne bliver leveret af et hav af både interne og eksterne  leverandører.

(Indlægget vil være på engelsk)
Finn Nøhr
CEO
Syscom A/S
Jean-Marie van Cutsem
Service Management and Integration Leader
Deloitte

10:45 - 11:10
Service Management uden for it
It-afdelingerne har igennem mange år arbejdet procesorienteret, og de har implementeret service management-løsninger til at effektivisere og automatisere. Nu ser vi en stor interesse i at benytte erfaringerne og service management-løsningerne til at understøtte andre shared service funktioner som HR og Facilities, ligesom vi ser en stor interesse for gå skridtet videre og understøtte kundeservice og governance-processer.

Indlægget vil indeholde erfaringer fra kunder som Viking, Coop og IC Group.
Henrik Madsen
CEO
Devoteam / Globicon

11:15 - 11:40
Paneldebat
Martin Krogh Nielsen - Perspektiva IT
Mathias Møller Laugesen - Fujitsu
Finn Nøhr - Syscom
Jean-Marie van Cutsem - Deloitte
Henrik Madsen - Devoteam/Globicon

11:45 - 11:45
Tak for i dag
Det får du ud af det
  • Viden fra virksomheder inden for IT Service Management.
  • Eksempler på, hvordan robotter kan hjælpe dig.
  • Konkrete bud på løsninger af udfordringer med IT Service Management.
  • Mulighed for at netværke og udveksle erfaringer med andre it-ansvarlige.
  • Hvordan du får effektiviseret den interne administration og løftet kundeoplevelsen
Praktiske Oplysninger
Dato:
02/2 2017
Tid:
08:30 til 11:45
Sted:
Wihlborgs Konferencecenter
Lautrupvang 8
2750 Ballerup
Pris:
0 kr / 2.495 kr.
Change language