Optimering og automatisering: IT Service Management (ITSM) og robotter
Dato:
02/2 2017
Sted:
Ballerup
Pris:
0 kr / 2.495 kr.
Det er vigtigere end nogensinde at have styr på kerneopgaverne i virksomhedens it-drift. Fra monitorering af systemerne til udrulning af applikationer, håndtering af service desken og alle udfordringerne med it-sikkerheden: Der skal være styr på alle de grundlæggende processer, og her spiller it service management en afgørende rolle.
Vi sættter på dette event fokus på automatisering og optimering i it-driften med udgangspunkt i ITSM og robotter.
Bliv klogere på:
- Sådan undgår du de klassiske fejl.
- Sådan sikres succesfuld implementering og forankring af ITSM.
- Sådan kan robotter hjælpe din virksomhed.
- Hvorfor skabe forandringer med it som katalysator?
- Få en introduktion til flere forskellige systemer.
It service management kan leveres af egen it-organisation eller ved at søge hjælp hos en ekstern partner. På dette event bliver du klogere på mulighederne og udfordringerne - og får lejlighed til at netværke og søge inspiration hos ligesindede.
Se program
Program:
08:55
Velkomst
Moderator:
Dan Jensen
,
redaktionschef
,
Computerworld
Redaktionschef på Computerworld og har i mere end 20 år skrevet om it-branchens og it-teknologiernes udvikling og indflydelse.
09:00
Perspektiva IT: Værdiskabende it service management i praksis
Det handler om overblik og viden.
Få et indblik i, hvordan din virksomhed ved hjælp af skræddersyede it service management-procedurer kan styre og optimere dens it-infrastruktur gennem fastlagte processer for håndtering af blandt andet:
- Overvågning.
- Procedurer.
- Dokumentation.
- Kommunikation.
- Licensstyring.
Oplægsholder:
Martin Krogh Nielsen
,
ejer
,
Perspektiva IT
Martin Krogh Nielsen har en fortid i biotekverdenen, og har gennem sit virke som ledende medarbejder og senest som ejerleder arbejdet med værdiskabende ITSM.
09:30
Fujitsu: Robotterne kommer - også til ITSM
Robotterne er det nye sort - men hvad indebærer RPA, robotic process automation, egentlig? Hvad betyder RPA for ITSM i fremtiden? Hvor bør man trække grænsen mellem klassisk automation, RPA og menneskelige medarbejdere?
Oplægget adresserer disse spørgsmål og giver et indblik i, hvordan fremtidens ITSM kommer til at se ud.
Deltagerne kan forvente at gå fra oplægget med en grundlæggende forståelse af RPA, applicering heraf i en ITSM-kontekst samt hvilke problemstillinger, robotterne er svaret på.
Nøglefakta om robotic process automation (RPA): - Robotterne efterligner arbejdet, som en fysisk medarbejder udfører, ved at arbejde gennem den samme brugergrænseflade, som mennesker benytter.
- Automatisering af gentagne og regelbaserede opgaver.
- Lavere omkostninger, da en virtual robot kan erstatte tre-fem fysiske medarbejdere.
- Produktion døgnet rundt, året rundt.
- Reduktion af fejlmargin.
- Øget skalerbarhed og fleksibilitet.
Oplægsholder:
Mathias Møller Laugesen
,
consultancy lead, senior process and architecture consultant
,
Fujitsu
Mathias Møller Laugesen er Senior Process & Architecture Consultant I Fujitsu Enterprise Service Management afdeling. Mathias rådgiver flere af Nordens største Enterprise Service Management-kunder om design og arkitektur service management-løsninger og digitaliseringsprojekter.
10:15
Fremtidens digitale verden kræver innovative ITSM-løsninger
Vores verden, arbejdsliv og privatliv bliver endnu tættere forbundet. I 2016 blev næsten 23 milliarder enheder forbundet til internettet. I 2020 vil dette antal være fordoblet.
Dette er ikke de eneste forbindelser, som vi som it-professionelle bør være opmærksomme på. Jeres it-ydelser bliver i højere og højere grad leveret af flere forskellige udbydere, og du har brug for automatisering for at kunne styre de mange leverandører og samtidig håndtere alle de services, som du på samme tid skal levere.
Syscom og Deloitte fortæller, hvordan og hvorfor Deloitte har implementeret en banebrydende ITSM-løsning i en ekstrem innovativ organisation, hvor mennesker arbejder i hypermoderne, fuldt forbundne kontormiljøer, hvor it-løsningerne bliver leveret af et hav af både interne og eksterne leverandører.
(Indlægget vil være på engelsk)
Oplægsholder:
Finn Nøhr
,
CEO
,
Syscom A/S
Finn Nøhr has strong skills in digitalization and automation of service management and knowledge management.
Oplægsholder:
Jean-Marie van Cutsem
,
Service Management and Integration Leader
,
Deloitte
Jean-Marie van Cutsem is the 'Service Management and Integration Leader' of Deloitte Shared Technology Services (STS). He has been active in the field of ITSM for over 20 years and has been overseeing ITSM implementations at many different organisations during his career.
10:45
Service Management uden for it
It-afdelingerne har igennem mange år arbejdet procesorienteret, og de har implementeret service management-løsninger til at effektivisere og automatisere. Nu ser vi en stor interesse i at benytte erfaringerne og service management-løsningerne til at understøtte andre shared service funktioner som HR og Facilities, ligesom vi ser en stor interesse for gå skridtet videre og understøtte kundeservice og governance-processer.
Indlægget vil indeholde erfaringer fra kunder som Viking, Coop og IC Group.
Oplægsholder:
Henrik Madsen
,
CEO
,
Devoteam / Globicon
11:15
Paneldebat
Martin Krogh Nielsen - Perspektiva IT
Mathias Møller Laugesen - Fujitsu
Finn Nøhr - Syscom
Jean-Marie van Cutsem - Deloitte
Henrik Madsen - Devoteam/Globicon
Tilmeldingen er lukket
Du kan ikke længere tilmelde dig dette event