Op med innovationen og kvaliteten. Og ned med time-to-market og omkostningerne; det er nogle af de mål, som du som leder i dag forventes at have løsninger parat til.
Det er ikke en overraskelse, for succeskriteriet for ledere er, at være tæt på forretningen. Du skal vide hvor værdierne bliver skabt i virksomheden og styrke de processer med din unikke viden om forretningens - og ikke mindst teknologiens muligheder.
Men teknologien gavner ikke kun dig og din virksomhed. Den gavner også konkurrenterne - også dem som du ikke kender i dag, som måske er helt uden for din branche.
I dag mærker blandt andet taxa-branchen, kabel-tv-branchen og hotelbranchen konsekvenserne af den nye deleøkonomi, som blandt andet Uber og Airbnb er bannerfører for.
Men alle brancher er udfordret - også detailhandlen. Det er derfor at 68 procent af deltagerne i Computerworlds disruption-undersøgelse regner med, at deres virksomhed i fremtiden vil få konkurrence fra virksomheder uden for branchen. Konkurrenter som mestrer teknologi, big data og effektive processer.
Samtidig er kravene til sikkerhed og omkostningsbevidsthed ikke slækket, men derimod udfordret af behovet for at kunne binde forretningssystemer og data sammen til sømløse interne eller eksterne processer og services inden for logistik, distribution og markedsføring.
At kombinere bedre med billigere er svært, men ikke umuligt - og giver anledning til en række spørgsmål, som det bliver stadig mere nødvendigt at kunne give et troværdigt svar på:
To change language you need to give consent to functional cookies.
To edit cookie settings click here.