Hvordan kan intelligent brug af data skabe bedre købsoplevelser og øget indtjening i detailhandlen?
Dato:
27/4 2016
Sted:
AC Hotel Bella Sky, Sky Bar
Pris:
0 kr / 2.495 kr.
Op med innovationen og kvaliteten. Og ned med time-to-market og omkostningerne; det er nogle af de mål, som du som leder i dag forventes at have løsninger parat til.
Det er ikke en overraskelse, for succeskriteriet for ledere er, at være tæt på forretningen. Du skal vide hvor værdierne bliver skabt i virksomheden og styrke de processer med din unikke viden om forretningens - og ikke mindst teknologiens muligheder.
Men teknologien gavner ikke kun dig og din virksomhed. Den gavner også konkurrenterne - også dem som du ikke kender i dag, som måske er helt uden for din branche.
I dag mærker blandt andet taxa-branchen, kabel-tv-branchen og hotelbranchen konsekvenserne af den nye deleøkonomi, som blandt andet Uber og Airbnb er bannerfører for.
Men alle brancher er udfordret - også detailhandlen. Det er derfor at 68 procent af deltagerne i Computerworlds disruption-undersøgelse regner med, at deres virksomhed i fremtiden vil få konkurrence fra virksomheder uden for branchen. Konkurrenter som mestrer teknologi, big data og effektive processer.
Samtidig er kravene til sikkerhed og omkostningsbevidsthed ikke slækket, men derimod udfordret af behovet for at kunne binde forretningssystemer og data sammen til sømløse interne eller eksterne processer og services inden for logistik, distribution og markedsføring.
At kombinere bedre med billigere er svært, men ikke umuligt - og giver anledning til en række spørgsmål, som det bliver stadig mere nødvendigt at kunne give et troværdigt svar på:
Hvordan kan man sikre innovation og kort time-to-market for nye initiativer med brug af data?
Hvordan kan man bruge data og intelligente systemer til at kvaliteten og brugeroplevelsen i ens produkter og services er høj nok til at fastholde kunder?
Hvordan får man etablereret den bedst mulige konkurrencekraft med brug af data og teknologi?
Hvad data er værdifuldt ? og hvordan får man bragt det i spil i forretningen?
Hvordan kan datamodelleringsværktøjer bruges til at levere analyser om drift, butikkernes performance, produktivitet og returvarer ? og hvordan integrerer man værktøjerne i eksisterende forretningssystemer? Det er blandt de spørgsmål, der tages op til debat på dette roundtable, som er forbeholdt CIOs, CFOs, kæde chefer og andre ansvarlige indenfor Detail.
Rundbordsdiskussionen ledes af Computerworlds chefredaktør Lars Jacobsen og krydres med eksempler fra Columbus's kunder og erfaringer.