Arbejder du med forretningsudvikling, digitalisering, marketing eller salg, så ved du, at truslerne og konkurrenterne ændrer sig med lynets hast lige nu.
Nye, agile virksomheder som AirBnB, Uber, Lyft og Relayrides har med datadrevne løsninger, mobil- og cloudteknologi formået at udfordre hele brancher - og at vokse næsten eksponentielt på tværs af landegrænser. Hertil kommer, at en stærk markedsposition i sig selv ikke længere er en garanti mod hurtigt voksende konkurrenter fra andre brancher.
Er du klar til at tage udfordringen op?
I Danmark er disruption en del af den ny virkelighed du lever i. Ifølge Dansk Erhvevs undersøgelser har 56 procent af de deltagende virksomheder oplevet konkurrence fra nye virksomheder uden branchen inden for de seneste par år.
Og hele 53 procent af virksomhederne regner selv med at bevæge sig ind på nye brancher og markeder i de kommende år. Måske også din branche...
Samtidig viser erfaringen at en stærk markedsposition i sig selv ikke længere er en garanti mod hurtigtvoksende (internationale) konkurrenter fra andre brancher.
Det er derfor vigtigere end nogensinde at du følger aktuelle forbrugertrends i markedet og de hurtigt voksende internationale koncepter.
Det er derfor Computerworld og Berlingske Business afholder Business Disrupt 2015.
Det er på Business Disrupt 2015 du kan høre keynotes om:
Hvad er status lige nu - og hvilke brancher står over for den næste trussel?
Hvordan du arbejder med disruption som trussel for virksomheden?
Hvordan eksisterende virksomheder arbejder med disruption som overlevelses- og vækststrategi i virksomheden
Hvordan man arbejder med disruption og teknologidrevet forretningsorienteret innovation i en stor organisation
Deleøkonomiens indtog i alt fra biler over lejligheder til kreative fag og hele den måde vi arbejder på
Samtidig får du mulighed for at netværke og sparre med andre forretningsudviklere, it-professionelle folk, marketingschefer og alle de andre som arbejder med forretningsudvikling til fremtidens markeder.
En række teknologier udvikler sig exponentielt, og det åbner op for en række nye forretningsmuligheder og -modeller. Samtidigt udfordrer nye - ofte helt ukendte - spillere eksisterende virksomheder. Dette scenarie kendetegner langt de fleste brancher, og byder på både muligheder og trusler. Hør, hvilke overvejelser Falck har gjort sig, og hvordan virksomheden har valgt at agere.
Torben Ruberg er kåret som Årets CIO 2015 af Computerworld og IDC.
Torben Ruberg
,
CIO
,
Satair
09:45 - 10:10
Nye forretningsmodeller i Tryg
Danmarks største forsikringsselskab har for nyligt indgået partnerskab med Startupbootcamp Insurance, der er et globalt iværksætternetværk.
Hør om baggruden for partnerskabet, og hvordan samarbejdet kan bidrage med med ideer til nye produkter, digitale løsninger eller simplificering af processer i Tryg.
Mikael Toke Hvolgaard
,
Business Financial Officer
,
Tryg Commercial
10:15 - 10:30
Kaffepause
10:30 - 10:55
Itera: Disrupt² - Distrupting the Disruptors
Digitaliseringstoget kører fra de etablerede virksomheder og branche efter branche trues af nye spillere. Store og etablerede har ingen chance mod små og letbenede. Eller er det virkelig sådan? Vi skal se på hvordan dominerende aktører som f.eks. DNB og Adobe er blevet truet af disruption og slået hårdt tilbage. Hvad var truslen og hvordan evnede de at møde den? Itera har i en årerække forfinet og forbedret vores Lean Service Design metodik hvor vi dagligt hjælper etablerede virksomheder med at innovere og forny sig i de stadig mere utrygge tider.
Thordur Arnasson
,
Director of Design and Communication / Chief Innovation Officer
,
Itera
11:00 - 11:25
Vilde teknologier vil revolutionere fremtidens forretningsmodeller
For nogen betragtes 3D print, big data, "wearables" og digitale valutaer som trættende buzzwords, men inden længe kan disse teknologier og trends få afgørende betydning for din industri og virksomhed. Det samme gælder, når Internet of things (IoT), begynder at tale sammen.
Anja Hoffmann giver dig inspiration til at kickstarte processen til at blive en ExO gennem de mest centrale trends i en åben og digital tidsalder.
Anja Hoffmann
,
Advisor Specialized in Business Innovation
,
Sentio Lab
11:30 - 12:10
Disruption på bestyrelsens dagsorden
Digitalisering skaber nye muligheder og forandringskraft, men det handler om forretningen og dens udvikling, ikke it. Hør hvordan bestyrelsen forholder sig til de nye forretningsmuligheder, -modeller og konkurrenter. Hvor meget haster det, og er der taget højde for disruption i bestyrelsens og ledelsens sammensætning?
Hør, hvordan man holder sig konkurrencedygtig som nystartet virksomhed i et teknologimarked, der konstant udvikler og forandrer sig. Hvordan sammensættes forretningsmodeller, der understøtter denne teknologiudvikling, og hvordan opbygges en kultur, hvor man ikke er bange for at udkonkurrere sig selv?
Tobias Aabye Dam
,
CEO
,
Volt ApS
13:45 - 14:10
Disruption with a Purpose
The Silicon Valley "force-field" has created the false notion that it is easy to "disrupt" industries with the press of a button or the invocation of an App. In reality, the inertia in most industries is still very high; changing a tried and tested business process is not trivial and takes a purposeful determination.
Romi Mahajan
,
Chief Marketing Officer
,
TimeXtender
14:15 - 14:30
Pause
14:30 - 15:10
Digitalisering, deleøkonomi og disruption
Jesper Bove-Nielsen, senior adviser, Hildebrandt & Brandi, der fortæller om: Nye trusler, muligheder og nye forretningsmodeller. Digital overfladebehandling versus dyb digitalisering. Virksomhedens strategi og beredskab i en disruptiv markedsvirkelighed.
Jesper Bove-Nielsen
,
Hildebrandt & Brandi
15:15 - 15:55
Danske Bank disrupter sin egen forretning
Danske Bank har taget disruption til sig som en strategi - ikke for at udmanøvrere konkurrenter, men for at disrupte sig selv indefra. I en organisation ved siden af organisationen - kaldet MobileLife - har Danske Bank skabt en inkubator for nye tiltag og tænkemåder. Hør, hvordan teknologi bliver brugt til at nytænke hundredår gamle bankprocesser til moderne kundeoplevelser.