Med COVID-19 er der rullet en tæt tåge ud over det økonomiske landskab samtidig med, at usikkerheden og antallet af variable er øget betydeligt.
Det stiller store krav til virksomhedens økonomistyring. Blandt andet fordi det er blevet sværere end nogensinde at tage bestik af virksomhedens økonomi, konkurrence- og driftssituation på selv den korte bane.
Men 24. september præsenterer CogniTech på et digitalt seminar en række konkrete eksempler og demoer på, hvordan machine learning, AI og softwarerobotter gør det muligt at implementere rolling forecast samt styrke ressourceudnyttelsen i organisationen.
Det giver nogle attraktive muligheder for at støtte op om økonomistyringen samt øge transparens og indsigt i virksomhedens aktuelle situation. Eksempelvis får ledelsen øget indsigt, som gør det muligt at optimere og tilpasse virksomhedens handlemuligheder, fleksibilitet og cashflow.
Seminaret rummer også et oplæg fra Nukissiorfiit Grønlands Energiforsyning om, hvordan machine learning og AI har gjort det muligt at reducere ressource-forbruget til budget og samtidigt indføre månedligt rolling forecast. Samt om hvordan organisationen har optimeret den manuelt tunge budgetlægningsproces: Hvor der tidligere har været 70 personer involveret, er der i dag kun syv.
Tilmeld dig vores digitale seminar og få inspiration til at komme i gang med at styrke økonomistyringen med AI og ML på grundlag af konkrete input og erfaringer.
Chefredaktør for Computerworld siden 2013. Har i over 20 år beskæftiget sig med samspillet mellem teknologi, forretning og samfund som taler, moderator, journalist og podcastvært. Medlem af juryen for Årets CIO og er initiativtager og jurymedlem til den nystiftede pris som Årets CISO.
Jesper leder EY’s Technology Consulting-team i Danmark og har tidligere været leder for Intelligent Automation i Norden. Jesper arbejder med forretningsudvikling og transformationer via teknologi. Det handler om, at virksomheden kan nå deres mål ved at anvende digitale løsninger, ny teknologi, analyse og performance management til at udvikle og implementere digitale- og it-strategier og understøtte CIO'erne. Det daglige mål for Jesper er at sikre en dyb forståelse af kundernes behov, og forretningsværdi altid er i centrum for anbefalingerne og implementeringer. Jesper tror stærkt på autentisk lederskab, motivation og delegation og opretholder høje forventninger til mennesker omkring ham. Med en baggrund i den finansielle sektor, ledelsesrådgivning og it-softwarebranchen har Jesper mere end 25 års erfaring med it-implementeringer, digitale og it-strategier, data warehousing, salgsledelse, rådgivning, forretningsudvikling samt implementering af nye teknologier.
Rikke Jacobsen er CEO i CogniTech, men deltager derudover i hele virksomhedens BI-proces, fra presale til implementering og opfølgning. Rikke har i over 20 år arbejdet udelukkende inden for Business Analytics, og er ekspert i at skabe mest mulig værdi ud af de tilgængelige data.