Definitionerne af DevOps er mange, og derfor kan det være et ret forvirrende koncept. I værste fald kan det betyde forsinket adaption og buy in på managementniveau eller meget skuffende resultater i forhold til den store opmærksomhed, konceptet har fået.
Ironien er, at early adaptors hungrer efter mere DevOps og skubber på med cutting edge metoder. Mange virksomheder øger adaptionen og andre venter på det rigtige tidspunkt og de rette kompetencer, før de lancerer DevOps. Sandheden er at jo før, man går i gang, jo bedre.
Jeg vil præsentere DevOps' mange "ansigter" (definitioner) ud fra de grundlæggende byggesten for DevOps tilgangen og ud fra mine erfaringer i virksomheder indenfor telekommunikation, online, gaming, web-baserede virksomheder, herunder fra Sennheisser Communication. Min erfaring er, at en succesfuld implementering af DevOps kræver nogle grundlæggende elementer. Disse grundlæggende elementer kan bruges til at vurdere adaptionsniveauet for et DevOps-setup samt bestemme hvornår og hvor, man skal lancere eller optimere implementeringen af DevOps. Samtidig kan de anvendes til at bestemme, hvilke værktøjer der kræves for at sikre den bedste ROI i DevOps tilgangen. Målet med præsentationen er, at I forhåbentligt lidt færre "ansigter" at forholde jer til efter indlægget.