Datastrategi er afgørende for den digitale rejse i enhver virksomhed, men det handler om meget mere end blot de tekniske aspekter.
Hvis man for alvor ønsker at skabe en datadrevet organisation, kommer man ikke uden om, at både datastrategien og de efterfølgende aktiviteter skal stå på flere ben – eller ender projektet bare med at vælte som en etbenet skammel.
Det er selvfølgelig essentielt at kende forretningens drivere bag en ønsket datastrategi – hvorfor vil vi overhovedet derhen? – og ikke mindst sikre sammenhængen til virksomhedens vision og supplerende relevante delstrategier.
Men hvor ambitiøs skal man være i sin strategi, og hvordan hvor højt skal man stræbe?
Vi giver et bud på, hvorfor en datastrategi er så vigtig, og hvordan man når hele vejen rundt.
Men udgangspunkt i twoday kapacitys strategimodel gives et bud på, hvordan man kan starte rejsen, og Alberte og Hans Henrik gennemgår nogle af de vigtigste overvejelser.
Som afslutning tager vi temperaturen på deltagernes egne datarejser og datastrategier.