Torsdag d. 16. januar 2020 | kl. 09:00 - 15:55
Børssalen
Børsbygningen Slotsholmsgade, København K
Deltagergebyr 1.995 kr. ex. moms.
Torsdag d. 16. januar 2020 | kl. 09:00 - 15:55
Børssalen
Børsbygningen Slotsholmsgade, København K
Deltagergebyr 1.995 kr. ex. moms.
Vi ved, at fremtidens vindervirksomheder er digitale. Det gælder den lille start-up, der er født med en digital forretningsmodel. Og det gælder i lige så høj grad den klassiske virksomhed, der har erkendt, at den bliver nødt til at transformere sin måde at drive forretning på. Men hvordan bygger de nye virksomheder deres digitale DNA? Og hvordan tilegner de traditionelle virksomheder sig en ægte digital identitet?
Vi ved også, at digitaliseringen er rykket ud af it-afdelingen og i stedet har spredt sig i resten af virksomheden. Det er som udgangspunkt godt, for det øger alt andet lige chancen for, at den digitale transformation lykkes. Og faktum er, at succesfuld digitalisering i sidste ende kan udgøre forskellen mellem ’ordinær’ og ’ekstraordinær’.
Og endelig ved vi, at teknologiernes hastige udvikling drastisk ændrer virksomhedernes muligheder og organisationsformer. Det åbne spørgsmål er, hvordan virksomhederne leder den hastige forandring i organisationen? Hvilke strategiske holdepunkter og pejlemærker har de? Og hvem har eksemplerne til efterlevelse?
Sammen finder vi svarene på konferencen Digital Vækst 2020 i Børssalen den 16. januar 2020.
På hele otte Deep Dives kommer vi længere ned i nogle spændende og nødvendige vinkler på digital transformation – fra e-handel over kunstig intelligens og kundeoplevelser til it-sikkerhed - for blot at nævne nogle. Meld dig til det emne, der interesserer dig allermest og diskuter med 10-12 kollegaer fra det private og offentlige.
Når du tilmelder dig, vælger du, om du vil med på et Deep Dive, eller du vil følge virksomhederne på scenen i Børssalen.
Fra scenen undersøger vi de tre vigtigste aspekter i den digitale transformation: Forretningsmodellerne, de menneskelige og organisatoriske faktorer samt valget af teknologier. I tre Digitale Dilemmaer giver vi en række digitale frontløbere fem minutter hver til at levere deres bedste guldkorn, og herefter åbner vi for spørgsmål fra salen – også digitalt. Diskussionen modereres af chefredaktør på Computerworld, Lars Jacobsen.
Lars Jacobsen, Chefredaktør, Computerworld
Kim Fournais, Stifter og administrerende direktør, Saxo Bank A/S
Digitalt Dilemma 1 // Digitale forretningsmodeller
Vi identificerer de vigtigste af de nye, digitale forretningsmodeller og globale, digitale platforme. Få indsigt når to digitale frontløbere kommer på scenen og giver deres svar på, hvordan man skruer en moderne, digital forretning sammen.
Christian Agger, Board Member
Simon Rytmand, Head of Development, Hovmand A/S
Christian Heinel, Head of Security Specialists, Cisco Northern Europe
Christian Heinel, en af Ciscos mest anvendte it-sikkerhedseksperter, guider publikum igennem eksempler på best practices inden for it-sikkerhed. Med data fra verdens største cybertrusselsorganisation, Cisco Talos, ser vi på, hvordan cloud-teknologi kan hjælpe virksomheder til at agere hurtigere og opdage brud langt tidligere end før og dermed undgå længerevarende nedbrud og med dyre efterregninger til følge. Samtidig vil Christian også belyse, hvordan AI og Machine Learning gør organisationer i stand til at automatisere trusselsdetektering og forkorte responsprocessen. Sidst, men ikke mindst, sluttter Christian af med at se på, hvordan IT/OT opstår og skaber udfordringer for it-sikkerheden, og hvordan ny innovation er kritisk.
Cloud - en enabler for digital transformation
Per Henriksen, cloud solution specialist, NNIT
Få tre håndgribelige råd for at tilsikre den bedste transition til skyen (sikkerhed, governance og cost management).
Lawyer-as-a-Service?
Martin Folke Vasehus, Advokat & CEO, ComplyCloud
Hør hvordan du transformerer manuelle advokatopgaver til algoritmebaserede processer og hvordan du kan stole på en software på samme måde som en fysisk advokat. Fordi, kan man overhovedet bygge en advokat af software?
Vi stiller skarpt på de største trusler mod din it-infrastruktur, hvordan du finder dem, og hvordan du kan arbejde med forskellige Threat Hunting-værktøjer, der forhindrer og afhjælper angreb på virksomhedens sikkerhed.
Hvad betyder det for it-sikkerheden, når der bliver flere og flere devices? Det diskuterer vi på dette roundtable, hvor du også kan spejle dine udfordringer op mod dem, som systemarkitekt i Djøf, Nils Christian Ørbech, har oplevet i sit arbejde.
Nicholas Christensen, Senior Account Executive, Zendesk
Vi debattere trendsene som friktionsfri kundeoplevelser, langsigtet kundeloyalitet og -tilfredshed samt agilitet og innovation. Udgangspunktet en analyse der viser, hvordan de mest succesfulde virksomheder leverer oplevelser, der skaber loyalitet.
Camilla Bartholdy, Director of Innovation & Entrepreneurship, Charlie Tango (KMD/NEC)
Vi diskuterer, hvordan man etablerer en innovationskultur i større organisationer samt de udfordringer, man vil møde. Ud fra sine erfaringer sætter Camilla Bartholdy fokus på, hvordan man tiltrækker, motiverer og fastholder digitale talenter.
Digitalt Dilemma 2 // Organisatorisk gearing til digital succes og den menneskelige faktor
Danske virksomheder opretter i stor stil innovation labs, interne digitale afdelinger og CDO-titler. Men hvad er erfaringerne? Og hvordan organiserer de store danske organisationer sig til succes nu og i fremtiden? Fra scenen diskuterer tre erfarne digitale profiler, hvordan de har organiseret sig, og hvordan de lykkes med at tiltrække, fastholde og motivere de digitale talenter.
Michael Judén, Head of Digital Strategy, Ørsted
Jens Broch, CEO, Sunset Boulevard
Dorte Martinsen, CEO, BM Silo
Cloud (tech) – Land of business opportunities
Anders Borggaard Jensen, Direktør og medejer, Witrics A/S
Udnyt virksomhedens digitale DNA: en række casestudier fra data-drevne transformationer leveret i Norden
Tom Christensen, Global Technology Advisor & Executive Analyst, Hitachi Vantara
Hør hvordan en farmaceutisk virksomhed anvender deres data til at forkorte time to market for nye medicinalprodukter, samt hvordan et shipping firma optimerer deres brændstofsforbrug ved hjælp af AI, så de kan forblive konkurrencedygtige i markedet.
Sif Neldeborg, Senior Management Consultant & Sustainability lead, Devoteam Danmark
Danske virksomheder skal i fremtiden være gode til digital ansvarlighed og måske endda bæredygtig software design. Nye forretningsmodeller og teknologier vinder frem i alle brancher.
It-sikkerhed handler om at beskytte din virksomheds it-systemer, men i lige så høj grad om at sikre din forretnings aktiver, indtjening og omdømme. Men hvordan ved du, om I har det rigtige sikkerheds-set-up? Den dialog tager vi med dig på dette Deep
Når uheldet er ude, og angrebet er en realitet, hvordan kommer man som større virksomhed styrket ud på den anden side? Vi har inviteret en dansk virksomhed ind til at dele deres egne erfaringer og ”lessons learned” efter et større cyberangreb i 2019.
Digitalt Dilemma 3 // Teknologivalg
Man køber ikke digitalisering af sin it-leverandør. Man køber samarbejde, man køber ro i maven, og man køber ind på en fremtidsvision for både forretning og teknologi. Skal det samarbejde lykkes, kræver det tillid, viden, fremtidssikret teknologisk vision og evnen til at eksekvere. Hør hvordan digitale profiler i det offentlige og private strategisk udvælger de rette tekniske løsninger til netop deres forretningsområder.
Stig Lundbech, Direktør, Koncern IT, Rigspolitiet
Mads Madsbjerg, Director of Enterprise Architecture, Novo Nordisk
Martin Garbrecht Damm, CTO, Løgismose Meyers
Jakob Riis, President and CEO, Falck
Lars Jacobsen, chefredaktør og moderator, Computerworld