Tirsdag d. 17. januar 2023 | kl. 08:30 - 15:15
Sammen med Dansk Erhverv gentager vi succesen fra 2022 og inviterer til årets mest inspirerende konference om, hvordan vi sammen fører Danmark digitalt i det næste årti.
Vi ved, at fremtidens vindervirksomheder er digitale.
Det gælder den lille start-up, der er født med en digital forretningsmodel. Og det gælder i lige så høj grad den klassiske virksomhed, der har erkendt, at den bliver nødt til at transformere sin måde at drive forretning på. Men hvordan bygger de nye virksomheder deres digitale DNA? Og hvordan tilegner de traditionelle virksomheder sig en ægte digital identitet?
Vi ved også, at digitaliseringen er rykket ud af it-afdelingen og i stedet har spredt sig i resten af virksomheden.
Det er som udgangspunkt godt, for det øger alt andet lige chancen for, at den digitale transformation lykkes. Og faktum er, at succesfuld digitalisering i sidste ende kan udgøre forskellen mellem ’ordinær’ og ’ekstraordinær’.
Og endelig ved vi, at teknologiernes hastige udvikling drastisk ændrer virksomhedernes muligheder og organisationsformer.
Det åbne spørgsmål er, hvordan virksomhederne leder den hastige forandring i organisationen? Hvilke strategiske holdepunkter og pejlemærker har de? Og hvem har eksemplerne til efterlevelse?
Sammen finder vi svarene på konferencen Digital Vækst 2023 i Børssalen den 17. januar 2023. Her fylder vi Børssalen med digitale beslutningstagere og præsenterer dem for et helt nyt konferenceformat
I de digitale dilemmaer giver vi en række digitale frontløbere fem minutter hver til at levere deres bedste guldkorn, udfordrer konferencedeltagerne med aktuelle dilemmaer og tager spørgsmål fra salen. Diskussionen modereres af chefredaktør på Computerworld, Lars Jacobsen.
1. Digitale forretningsmodeller
De afgørende nye digitale forretningsmodeller og globale digitale platforme udvikler sig hele tiden. På konferencen får du inspiration til dine valg, når to skarpe digitale profiler tørner sammen og giver deres individuelle bud på moderne, globale, digitale forretninger.
2. Digital succes og den menneskelige faktor
Danske virksomheder opretter i storstil innovation labs, interne digitale afdelinger og CDO-titler. Men hvad er erfaringerne? Vi inviterer to digitalt kyndige til at diskutere, hvordan de har organiseret sig til succes i deres (ofte ret analoge) forretninger for at få det bedste ud af de digitale talenter.
Fra scenen præsenterer, diskuterer og demonstrerer vi, hvordan virksomheder jonglerer mellem organisation, forretning og data og udnytter de nye digitale muligheder. Kort og godt: Hvordan vi skaber digital vækst.
Kom og bliv inspirereret.
De afgørende nye digitale forretningsmodeller og globale digitale platforme udvikler sig hele tiden. På konferencen får du inspiration til dine valg, når to skarpe digitale profiler tørner sammen og giver deres individuelle bud på moderne, globale, digitale forretninger.
Danske virksomheder opretter i storstil innovation labs, interne digitale afdelinger og CDO-titler. Men hvad er erfaringerne? Vi inviterer to digitalt kyndige til at diskutere, hvordan de har organiseret sig til succes i deres (ofte ret analoge) forretninger for at få det bedste ud af de digitale talenter.
Casper Klynge
Vicedirektør
Dansk Erhverv
Christian Ejvin Andersen
Adm. direktør
Bech-Bruun
David Balaban
Head of Cloud Data
Topdanmark
Søren Bo Steendahl
Head Of Group Digital
Lagkagehuset
Mikkel Müller
CIO
Danske Spil
Peter Keller-Larsen
Senior Forretningsudvikler & Facilitator
Erhvervshus Hovedstaden
Mette Lindstrøm Lage
Vicedirektør
Digitaliseringsstyrelsen
Michael Folkmann-Schjerbeck
Head of IT & Digital Projects
Satair
Rune Keldsen
EVP, Chief Technology Officer
DFDS
Henrik Bang
Administrerende direktør
Polestar, Danmark
Hans Henrik Beck
Nordisk Managing Partner
Bain & Company
Henrik Dragland
Sales Manager
Azets
Daniel Olsen
IT Consultant
Azets
Lars Jacobsen, chefredaktør og moderator, Computerworld
Casper Klynge, Vicedirektør, Dansk Erhverv
Christian Ejvin Andersen, Adm. direktør, Bech-Bruun
Disruption, kunstig intelligens, Internet of Things (IoT). Den digitale revolution bliver mindst lige så gennemgribende som den industrielle, og selv de mest etablerede virksomheder bør sætte sig ind i, hvad de nye digitale forretningsmodeller kan betyde for dem.
David Balaban, Head of Cloud Data, Topdanmark
Hør om den nye datastrategi hos et af landets største forsikringsselskaber, som skal understøtte den massive digitale investering.
Topdanmark går forrest i branchen og investerer over 3 mia. i ny teknologi for at servicere sine kunder endnu bedre. Ambitionen er blandt andet, at Topdanmark skal kunne håndtere 80 procent af alle kundehenvendelser på under 20 sekunder. For at det skal kunne lykkes har selskabet udviklet en datastrategi for hele koncernen, som er helt afgørende for, at ambitionen kan indfris.
David Balaban, Head of Cloud Data, fortæller om, hvilke overvejelser Topdanmark har gjort sig for at sikre, at den massive investering i IT bliver et initiativ, som hele organisationen er involveret i, og hvilke afgørende erfaringer der ligger bag strategien. I sidste ende skal datastrategien resultere i en bedre kundeoplevelse for et selskab, der lever af service og 100 procent digitale produkter, og hvordan Topdanmark bliver set som en attraktiv og innovativ arbejdsplads, der investerer i fremtiden.
Digitalt Dilemma - Digitale forretningsmodeller
De afgørende nye digitale forretningsmodeller og globale digitale platforme udvikler sig hele tiden. På konferencen får du inspiration til dine valg, når to skarpe digitale profiler tørner sammen og giver deres individuelle bud på moderne, globale, digitale forretninger.
EDI-integration til ERP
Henrik Olai Dragland og Daniel Olsen har arbejdet med effektivisering af ERP-systemer i mange år og har stor ekspertise inden for EDI, flow og digitalisering, og vil dette indlæg fortælle om, hvordan de har opnået succes med og bruger Peppol og specialiserede EDI-tilpasninger til deres kunder.
Peter Keller-Larsen, Senior Forretningsudvikler & Facilitator, Erhvervshus Hovedstaden
Hør, hvordan du vælger og får hjælp til præcis den digitalisering der skaber mest vækst for din virksomhed, uden ekstra mandskab, ved at bruge kundedata, automatisering, AI og styrket cybersikkerhed (endda med økonomisk støtte!).
Mette Lindstrøm Lage, Vicedirektør, Digitaliseringsstyrelsen
Digitalt Dilemma - Digital succes og den menneskelige faktor
Danske virksomheder opretter i storstil innovation labs, interne digitale afdelinger og CDO-titler. Men hvad er erfaringerne? Vi inviterer to digitalt kyndige til at diskutere, hvordan de har organiseret sig til succes i deres (ofte ret analoge) forretninger for at få det bedste ud af de digitale talenter.
Henrik Bang, Administrerende direktør, Polestar, Danmark
Det svenske elbilmærke Polestar, der kom til Danmark for under to år siden, har på rekordtid fået godt fat i danskerne og er lykkedes med en utraditionel digital forretningsmodel på trods en ellers traditionel bilbranche med mange fysiske forhandlerled.
Adm. direktør for Polestar i Danmark Henrik Bang har gjort det til sin mission at omstille Danmark til mere bæredygtig mobilitet med performancebiler, nytænkende teknologi og en fuldt digital kunderejse, der går ud på, at al køb, salg, bestilling m.m. foregår over nettet. Ingen forhandling, og ingen smarte sælgere.
Hans Henrik Beck, Nordisk Managing Partner, Bain & Company
Vil du være partner på Digital Vækst 2023? - Tryk her.
Do you want to be a partner at Digital Growth 2023? - Click here.
For mere information kontakt Maibritt Møller på 77 300 151
For more information contact Maibritt Møller at 77 300 151
Digital Vækst 2023 bringer teknologier, innovation, data og globalisering i spil på tværs af organisationen. Derfor henvender konferencen sig til den brede deltagerskare med interesse for digital transformation: CEO, økonomiansvarlige, it-ansvarlige, it-sikkerhedsansvarlige, digitaliseringsansvarlige, forretningsudviklere, marketing- og salgschefer, konsulenter, digitale projektledere mv.