Modern Workplace

Dato:
23/6 2020
Sted:
Kastrup
Pris:
Gratis deltagelse

I en tid, hvor især unge medarbejdere stiller krav om at en arbejdsplads, skal matche det moderne liv, er mange virksomheder nødt til at gentænke deres arbejdsplads.

Udtrykket ”moderne arbejdsplads” bruges ofte, når en organisation introducerer nye produkter eller software. Imidlertid kræver det meget mere end en ny softwarepakke at omdanne en virksomhed til en moderne arbejdsplads. En organisation skal udvikle sig til et fleksibelt miljø, der giver mulighed for fortsat kommunikation og samarbejde.

Med nye produkter, software og praksis, der skabes og implementeres dagligt, er virksomheder nødt til at tilpasse sig for at forblive innovative og konkurrencedygtige. Ifølge flere kilder vil følgende tre former for arbejdspladser og praksisser uddø i den nærmeste fremtid:

  • E-mail som et primært kommunikationsværktøj.
  • Traditionelle kontorlokaler.
  • 9 til 5 arbejdstider.
Virksomheder som har adopteret filosofien om den moderne arbejdsplads er karakteriseret ved at:

De har en mobil arbejdsstyrke, som har mulighed for at arbejde remote. Studier estimerer, at man i USA nærmer sig at 75% af arbejdsstyrken arbejder remote og denne tendens har kun en retning, nemlig stigende. De ansatte ser muligheden for at arbejde remote som en kæmpe fordel, at det giver en langt mere fleksibel arbejdstid. Her gør mange nye værktøjer og funktioner det lettere for et team at være spredt og stadig være i konstant kommunikation.

De samarbejder effektivt, hvilket betyder at alle mennesker og produkter arbejder sammen for at få mere gjort på den mest effektive måde. Her hjælper værktøjer og funktioner til med at teams kan samarbejde ved f.eks. at dele og redigere dokumenter, planlægge møder og samarbejde i real time.

De er smartere med deres data. Virksomheder indsamler mere data og information om kunder end nogensinde. Med den enorme tilstrømning af data har virksomheder brug for et bedre sted at gemme dem. Hvilken bedre måde end at slippe af med fysiske servere og skifte til skyens mere sikre mulighed. Skyen tilbyder mere værdi og er mere økonomisk end traditionel, fysisk opbevaring.

De tror på åben kommunikation. Mange medarbejdere vil gerne vide, hvad der foregår i virksomheden, som hvilke beslutninger der træffes, og hvorfor og med skiftet til den moderne arbejdsplads er det en udfordring for mange virksomheder, at medarbejderne ikke sidder samlet mere. Hvor man med traditionelle e-mails og kontormøder kun kan nå så langt er det nu muligt med moderne værktøjer skabe netværk, hvor man kan oprette grupper for teams og organisationer, såsom en idégruppe, der drives af et hold, hvor alle kan bidrage.

Moderne virksomheder benytter moderne værktøjer, der muliggør udvikling i meget hurtigt tempo og samtidig med at værktøjerne øger motivation, produktivitet og engagement. Ved ikke at bruge moderne værktøjer kan du forhindre din virksomhed i at vækste og i værste fald overleve. Forestil dig, at din virksomhed i en verden fuld af smarte telefoner stadig kun har fastnetlinjer.

På denne konference sætter vi fokus på, hvordan du kan omdanne din virksomhed til en moderne arbejdsplads. Den bedste måde at gøre det på er at investere i dine medarbejdere og den teknologi, de bruger. Få ændringer kan føre til store ændringer og bedre innovation for din virksomhed. Det fører til mere produktivitet i det lange løb. Hør hvordan andre virksomheder arbejder med at optimere den moderne arbejdsplads og hvordan de er kommet i gang.

Konferencen kører i 2 spor:
  • Unified Communication med fokus på integrationen af kommunikationstjenester såsom instant messaging, tilstedeværelsesinformation, tale, mobilitetsfunktioner mm.
  • Samarbejdsløsninger med fokus på løsninger for teams til at samarbejde i real time.

Se program

Program:


08:30
Morgenmad & Registering

08:55
Velkomst

09:00
Keynote

09:45
Taler kommer snart

10:15
Pause

10:45
Digital Workplace hos VELUX Group
Hvordan løser VELUX Group udfordringen med at sammensætte en ditigal arbejdsplads der understøtter de 4 forskellige generationer der er på arbejdsmarkedet?
VELUX Group er en af de nordiske pionerer inden for brugen af Office 365 og har bla. en topledelse som er meget synlig og tilgængelig på Yammer. Hvordan understøtter VEUX Group en meget forskelligartet international arbejdsstyrke på tværs af vdiensmedarbejdere, salgsfolk og fabriksmedarbejdere?

Hør også om den seneste innovationskampagne samt om deres nye intranet som lanceres snart.
oplægsholder
Oplægsholder:
Christian Skjæran
Digital Workplace Advisor
VELUX Group

Christian har 25 års erfaring inden for digitale samarbejds-, videndelings- og kommunikations-systemer hos IBM, Chr. Hansen samt VELUX Group. Heraf har han 11 års erfaring med Microsoft SharePoint og Office 365. Med sin baggrund som Cand.Merc.Dat og med base i kommunikationsafdelingen bygger Christian moderne Digital Workplace løsninger.


11:15
Taler kommer snart

11:45
Vælg de indlæg, som du ønsker at deltage på:
Unified Communication
11:45 - 12:10 (25 min)
Taler kommer snart

Læs mere

Vælg dette indlæg

Samarbejdsløsninger
11:45 - 12:10 (25 min)
Taler kommer snart

Læs mere

Vælg dette indlæg


12:15
Frokost

13:05
Vælg de indlæg, som du ønsker at deltage på:
Unified Communication
13:05 - 13:30 (25 min)
Taler kommer snart

Læs mere

Vælg dette indlæg

Samarbejdsløsninger
13:05 - 13:30 (25 min)
Taler kommer snart

Læs mere

Vælg dette indlæg


13:35
Vælg de indlæg, som du ønsker at deltage på:
Unified Communication
13:35 - 14:00 (25 min)
Taler kommer snart

Læs mere

Vælg dette indlæg

Samarbejdsløsninger
13:35 - 14:00 (25 min)
Taler kommer snart

Læs mere

Vælg dette indlæg


14:05
Pause

14:25
Taler kommer snart

14:55
Keynote

15:35
Tak for i dag
Det får du ud af det
  • Hvordan du kan omdanne din virksomhed til en moderne arbejdsplads
  • Den bedste måde at investere i ny teknologi til dine medarbejdere
  • Hvordan andre virksomheder arbejder med at optimere den moderne arbejdsplads