Der findes ikke mange virksomheder, der med succes er taget på rejsen mod den digitale transformation, der ikke har satset målrettet på at forstå deres kunder og udvikle forholdet til deres kunder med det mål at skabe den allerbedste kundeoplevelse.
Med data kan man få en dyb forståelse for sine kunder og få indsigt i, hvordan de agerer, og hvordan de vil agere og til at få indblik i det, der egentlig skaber værdi for dem.
Med den viden i hånden kan vi maksimere kundeoplevelsen via intelligent digitalisering.
Vi ved, at virksomheder, der arbejder strategisk med kundeoplevelsen som den samlende ramme om virksomhedens drift, opnår bedre resultater og skaber større værdi for medarbejderne, kunderne og aktionærerne.
De konverterer bedre, sælger bedre og får bedre resultater. Så enkelt kan det siges.
Forståelse for kunderejsen kan kræve mange data, for kunderne bevæger sig typisk rundt på kryds og tværs på apps, mobile platforme, websites, sociale medier og i den fysiske verden.
Det betyder, at du først og fremmest bør sigte efter fuld integration mellem de forskellige kanaler, så dine kunder kan bevæge sig frit imellem dem uden at blive ‘smidt ud’ af dit univers.
Hvordan måler du, hvad du skal satse på? Hvordan får du smeltet de forskellige kunde-kanaler sammen bedst muligt? Og hvordan ser du, hvor kunderne typisk bevæger sig hen?
Har du styr på din omni channel begynder mulighederne for gevinst for alvor at melde sig, for med det rette setup til dataindsamling og dataanalyse kan du få indblik i den fulde kunderejse for netop dine kundetyper.
Hvad køber de hvornår? Hvor er barriererne? Hvor er de lavthængende frugter? Hvad får dem til at føle loyalitet overfor dit brand? Hvad får dem til at komme tilbage?
Forståelse af kunderejsen på baggrund af data fra mange datakilder giver meget store muligheder for gevinst, mersalg og øget værdiskabelse for dine kunder.
Med de rette data kan du eksempelvis med høj sandsynlighed forudse, nøjagtigt hvornår en kunde er i markedet og købsmoden.
Det kan ske ved at sammenholde tidligere købsvaner og - handlinger med produkters forventede levetid, sæson-elementer og mange andre faktorer.
At skabe værdi for kunderne sker ikke af sig selv. Det kræver en bred og gennemgribende satsning fra hele virksomheden. Også it-organisationen skal forstå dette - og tage ansvaret på sig.
Hvis du ønsker at betale med faktura eller EAN nr., skal du tilmelde dig konferencen og bruge kampagnekoden "FAKTURA". Derefter skal du sende os en mail med dit EAN-nr. og betalingsoplysninger til events@cw.dk.