It service management - sikkerhed, kunstig intelligens og fremtidens muligheder

Dato:
18/6 2019
Sted:
Ballerup
Pris:
0 kr / 2.495 kr.

Vi sætter på dette event fokus på automatisering og optimering af it-driften med udgangspunkt i ITSM og softwarerobotter.

Det er vigtigere end nogensinde at have styr på kerneopgaverne i virksomhedens it-drift.

Fra monitorering af systemerne til udrulning af applikationer, håndtering af service desken og alle udfordringerne med it-sikkerheden: Der skal være styr på alle de grundlæggende processer, og her spiller it service management en afgørende rolle.

Vi giver dig en introduktion til de forskellige værktøjer og løsninger, der kan tages i brug, ligesom du får et indblik i mulighederne for at få hjælp eksternt.

På dette event bliver du klogere på mulighederne og udfordringerne - og får lejlighed til at netværke og søge inspiration hos ligesindede.


Mød talerne

Alexander Haslund

Alexander Haslund

Strategi- og ledelsesredaktør

Computerworld

Finn Jensen

Finn Jensen

CEO

FastPassCorp

Kenneth Munk

Kenneth Munk

Account Manager

Infrasoft ApS

Morten Knold Lund

Morten Knold Lund

Territory Manager

Dynatrace A/S

Se program

Program:


08:30 - 08:55
Registrering og morgenmad

08:55 - 09:00
Velkomst
Moderator:
Alexander Haslund
Strategi- og ledelsesredaktør
Computerworld

09:00 - 09:25
Service desk-medarbejdere er største trussel mod datasikkerheden
Hvorledes er vi stillet, hvis service desken giver password til en hacker, som efterfølgende gennemfører et kæmpe databrud?? I dette indlæg gennemgås de største trusler mod datasikkerhed, som forårsages af service desk-medarbejderne. Når service-desken har privilegerede passwords, står mange muligheder åbne for - uheldigt eller frivilligt - at hjælpe hackere.

Vi kan forhindre hackere i at misbruge service-desken - selv enkle tiltag kan hjælpe.

Finn Jensen fra FastPassCorp samler op på research om social engineering og deceptive attacks og viser forskellige metoder til, hvorledes ledelsen kan begrænse eller fjerne risikoen.
Oplægsholder:
Finn Jensen
CEO
FastPassCorp

09:30 - 09:55
Hvordan ser fremtidens ITSM-system ud?
ITSM-systemer har eksisteret i flere år og er generelt veletablerede i markedet. Det stigende behov for digitalisering, automatisering, integration, logning af aktiviteter og ikke mindst GDPR-compliance betyder imidlertid, at kravene til systemerne er markant stigende. Samtidig er behovene for effektivisering af arbejdsgange mere og mere i fokus. Det samme er behovet for værdifuld og relevant business intelligence. Et moderne system udviklet på ny teknologi er blevet en nødvendighed.

Kenneth Munk fra Infrasoft giver i sit indlæg et bud på, hvad det er væsentligt at tænke over fremadrettet samt vigtigheden af at forstå de tre p’er:
  • People
  • Process
  • Product

–og muligheden for at etablere god rapportering på forskellige niveauer.
Oplægsholder:
Kenneth Munk
Account Manager
Infrasoft ApS

10:00 - 10:15
Pause

10:15 - 10:40
Sæt it-operations på auto-pilot - ”Beyond APM” - automatisering, AIOps
Kravene til it vokser i dag ekspotentielt, I takt med at den digitale transformation nedbryder traditionelle monolit- og applikations-setup, og erstattes af hybrid cloud og micro-services.

Denne transformation udfordrer både forretningen og it-afdelingerne, da indsigt og kontrol over den komplette digitale oplevelse ikke kan håndteres på den traditionelle måde.

Dynatrace giver sit bud på, hvorledes AI og automatisering kan hjælpe virksomheder med at imødekomme både in- og eksterne krav til it.
Oplægsholder:
Morten Knold Lund
Territory Manager
Dynatrace A/S

10:45 - 11:10
Paneldebat
Finn Jensen, FastPassCorp
Kenneth Munk, Infrasoft ApS
Morten Knold Lund - Dynatrace A/S

11:15 - 11:20
Tak for idag
Det får du ud af det
  • Viden fra virksomheder inden for IT Service Management.
  • Eksempler på, hvordan robotter kan hjælpe dig.
  • Konkrete bud på løsninger af udfordringer med IT Service Management.
  • Mulighed for at netværke og udveksle erfaringer med andre it-ansvarlige.
  • Hvordan du får effektiviseret den interne administration og løftet kundeoplevelsen